Een tijdje geleden kreeg ik een hele mooie opdracht, ik mocht namelijk voor een grote bonsai-studio een 3-tal lampen maken. Zodoende kocht ik een hoop Mahonie in en ben maar eens gaan brainstromen over het ontwerp, heel leuk is dat ik van de eigenaar de vrije hand heb gekregen. Ik ben redelijk goed thuis in de bonsaiwereld dus van het één kwam het ander. Het ontwerp is gebaseerd op een Japanse displaytafel maar in plaats van een tafelblad, gebruik ik shoji-papier om zo een diffuser te maken voor de lampen. Als lichtbron komen hier 2 11W dimbare LED lampen in te zitten, dit (dimbaar) op verzoek van de klant. Omdat de ruimte waarin ze komen een laag plafond heeft, zo'n 240cm, konden de lampen niet te laag komen. De uiteindelijke maat zal komen op 900x600x120.
Het bestelde hout,

Malletje gemaakt voor de kopieerfrees,

Grof uitzagen en boren,

Heel veel profielhout gezaagd en gefreest,

Ben bijna klaar voor het schuurwerk en daarna montage, eerst nog een aantal sleuven frezen om het een solide geheel te maken maar voor nu even rust
Het bestelde hout,

Malletje gemaakt voor de kopieerfrees,

Grof uitzagen en boren,

Heel veel profielhout gezaagd en gefreest,

Ben bijna klaar voor het schuurwerk en daarna montage, eerst nog een aantal sleuven frezen om het een solide geheel te maken maar voor nu even rust