Ik heb in een opstelling met 10V gelijkspanning een schakelaar met 4 standen en 4 onafhankelijke aansluitingen.
De bedoeling is dat ik daarmee 2 ingangen binair schakel met 2 draden.
stand 1: ingang 1 uit, ingang 2 uit
stand 2: ingang 1 aan, ingang 2 uit
stand 3: ingang 1 uit, ingang 2 aan
stand 4: ingang 1 aan, ingang 2 aan
Als ik ingang 1 bekabel op aansluiting 2, en ingang 2 op aansluiting 3, gaan stand 1/2/3 goed.
Maar voor stand 4 heb ik een probleem: als ik ingang 1 en 2 samen aansluit op de éne aansluiting, zijn ze onderling verbonden - en dat gaat niet goed in stand 2 en 3.
Ik heb dus iets electronisch nodig met 1 ingang en 2 uitgangen, die niet onderling verbonden zijn denk ik. Is dat een relais (voor 10V) ? Of heb ik 2 relais in serie nodig? Oh, en het moet in een klein kastje, dus iets ter grote van zeg een dobbelsteen of 3 is wel het maximum.
Kan iemand aangeven wat ik nodig heb?
De bedoeling is dat ik daarmee 2 ingangen binair schakel met 2 draden.
stand 1: ingang 1 uit, ingang 2 uit
stand 2: ingang 1 aan, ingang 2 uit
stand 3: ingang 1 uit, ingang 2 aan
stand 4: ingang 1 aan, ingang 2 aan
Als ik ingang 1 bekabel op aansluiting 2, en ingang 2 op aansluiting 3, gaan stand 1/2/3 goed.
Maar voor stand 4 heb ik een probleem: als ik ingang 1 en 2 samen aansluit op de éne aansluiting, zijn ze onderling verbonden - en dat gaat niet goed in stand 2 en 3.
Ik heb dus iets electronisch nodig met 1 ingang en 2 uitgangen, die niet onderling verbonden zijn denk ik. Is dat een relais (voor 10V) ? Of heb ik 2 relais in serie nodig? Oh, en het moet in een klein kastje, dus iets ter grote van zeg een dobbelsteen of 3 is wel het maximum.
Kan iemand aangeven wat ik nodig heb?