Je grootste blunder

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Een tijdje terug heb ik een trommelkistje gemaakt voor op m'n bandschuurmachine. Ik wilde het gelijk mooi doen omdat het m'n eerste kistje was en heb fingerjoints gemaakt op m'n figuurzaag met deksel die er netjes oppast. De gladde sierlaag van het multiplex is aan de binnenkant beland.

Ik ben 4 yin yang hangertjes aan het maken (esdoorn/palissander). Gisteravond, na het lezen van deze thread, ging ik de esdoorn achterkanten bevestigen, ik had voor de zekerheid op alle voorkanten van de yin yang schijfjes een kruisjes gezet. Vanmorgen maak ik m'n klemmen open en zie ik 1 yin yang in spiegelbeeld grrr.
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
oh ja.
213850682275401004v6yIpAUxc.jpg
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Ook maar eens een blunder noteren...

Ik was bezig met zonneluiken...

Er moesten 4 van die luiken gemaakt worden. Dat ging voor luik 1 t/m 3 prima. Het hout voor de 4e was me echter ff te gortig in afwijking. Was getordeerd dus nieuw besteld. En ja... dan ben je uit je ritme want tijdens het wachten op die 2 nieuwe stijlen ga je door met de jalouzien voor de rest.

Toen kwamen de nieuwe stijlen. Eerst de pennen er maar opzetten. Even meten.... met de rolmaat... en ja... daar start ik altijd bij de 10 cm omdat dat lipje zooooo irritant is... Die 10 cm moet je dan dus wel bij de noodzakelijk lengte optellen he... Ja...idd... dat gaat bijna altijd goed....

Afgetekend, daar moet de pen komen. Pen gefreest, andere kant ook een pen...waar? daar.... ok, Frees erover heen... en terwijl ik het laatste stukje wegfrees op mijn nieuwe stijlen vraag ik me af of ik iets niet vergeet...

die 10 cm... Gloeiende gloeiende....

Halo? spreek ik met fijnhout Amsterdam? Ja? doe die laatste bestelling nog maar een keer :-(
 
A

Athanor

Guest
Leuk om zo de blunders in het publiek te brengen, zal ook eens een uit mijn verdrongen geheugen zien te halen.....

Een paar jaar geleden is er ook zo'n topic gestart herinner ik me. Dat ontspoorde volgens mij toen Jaap filmpjes plaatste van blunders van anderen, waarbij bijvoorbeeld hele jachten uit de takel kukelden....... Tsja, daar konden wij natuurlijk niet tegenop:(


Fons
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Van de week nog een kleine blunder gehad. Aanbrengen van gaten met behulp van een lamellenfrees is zo gedaan. Halve plaatdikte instellen en knallen met dat ding. :)

Jammer genoeg was ik in verstekken aan het frezen en kwam ik er aan de buitenkant weer uit en pakte ik meteen de onderliggende volgende plaat mee. Gelukkig raakte ik deze aan de binnenkant.

Resultaat: 1 zijde van een kist heeft nu 4 mooie gaten in de zichtzijde. :( Wel een goede oefening om te kijken of we dit weg kunnen werken :rolleyes:
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Niet echt mijn grootste blunder, maar wel eentje die steeds terugkomt.
Tijdens het schaven gebruik ik een kaars om de zool gladder te laten glijden.
En regelmatig verdwijnt het stukje kaars samen met de krullen in de prullenbak.

Naast een mesje gebruik ik ook potloden die ik slijp met een puntenslijper.
Ook daar zijn er al een paar spoorloos van verdwenen.

Krullen maken is leuk, maar je moet wel erg oppassen met kleine spullen.

Grts, Raymond
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Een plaat MDF gekocht. Perfect uitgekiend en uitgetekend hoe ik al het hout ging versnijden, rekening houdend met de plaat versneden (bij groothandel) tot stukken van 120x120cm. Want de achterbank van mijn wagen is net iets meer dan 120cm breed. Achterbank kun je op een standaard oude Mercedes sedan niet platleggen. Ik ga met het versneden hout tot aan mijn wagen, blijkt dat de deuren achteraan slechts een breedte van 100cm toelaten. AAAAAAAAAAAAAARGH, voelde ik me een rund

Een kennis kocht OSB platen en vervoerde die met zijn opel corsa. Achterbank en passagierzetel plat, dan kwam de eerste plaat tot aan de voorruit en kon de koffer net toe. Hij stapelde de platen, toen hij zijn koffer wilde sluiten, dan werden de bovenste platen naar voor geduwd. Voorruit gebroken :/

Als klein kind was ik eens bezig met iets. Met mijn vader zijn klauwhamer wilde ik zeer hard slaan, met gestrekte armen. Ik haalde met beide handen de hamer snel omhoog, en kwam uit met de klauwhamer op het midden van mijn hoofd. Dat werd een bezoekje naar het hospitaal.
 
Laatst bewerkt:

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Jaren geleden (ja, ik een ouwe bok aan het worden...) eens een aanrechtblad gesloopt, zo'n granieten, jullie kennen ze vast wel. Dat was in ons eerste huis; dat had zo'n smal keukentje met aan een kant dus plek voor het aanrecht, aan de andere kant voor de koelkast. Na uren van slopen samen met een maat van me waren we eindelijk klaar; afval naar beneden gebracht om af te voeren en dus tijd voor een welverdiend pilsje. Ik buk me om 2 pilsjes uit de koelkast te halen en draai me automatisch om om ze op het aanrechtblad te zetten (^#%*^@@@). Jullie snappen het wel he; die 2 pilsjes bleven om de een of andere reden niet zweven op de plek waar normaal gesproken het aanrechtblad zat....
 

smirri13

Actieve deelnemer
25 mrt 2013
78
0
gent
Een plaat MDF gekocht. Perfect uitgekiend en uitgetekend hoe ik al het hout ging versnijden, rekening houdend met de plaat versneden (bij groothandel) tot stukken van 120x120cm. Want de achterbank van mijn wagen is net iets meer dan 120cm breed. Achterbank kun je op een standaard oude Mercedes sedan niet platleggen. Ik ga met het versneden hout tot aan mijn wagen, blijkt dat de deuren achteraan slechts een breedte van 100cm toelaten. AAAAAAAAAAAAAARGH, voelde ik me een rund

toevallig bij hanssens?
ik heb daar ook eens gestaan met een verzaagde mdf plaat en een skoda fabia.. uiteindelijk lag de mdf ook op het dashboard en moest ik er half onder kruipen aan de bestuurskant.. grappig zicht
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
ja, bij hanssens.
misschien moet ik maar eens kijken om hout op het dak van mijn auto te transporteren. beetje lastig zonder dakdragers.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik heb het bij Fijnhout Amsterdam wel eens andersom gehad: de man daar dacht dat ik 1m40 breed niet in een Clio zou krijgen. Ik wel, ik had het namelijk van tevoren al opgemeten. Na een paar keer wel-nieten is hij mooi mee naar buiten gelopen om het met eigen ogen te zien :)
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Ik zal ook eens een blundertje bekennen....
U kent dat wel, enkel glas niet willen vervangen maar een inzetraam ervoor plaatsen, easy peasy. Frame gemaakt, glas erin, glaslatten erin, zo dat schiet op. Mooi geworden en tijd om de boel te monteren, gaatjes voorgeboord, raam in het desbetreffende kozijn geplaatst en vastschroeven. Bleek dat de oorspronkelijke sponning en het glas wat verder doorliepen dan gedacht en krak, originele glas kapot. Oeps...
 

WR1944

Oud hout
Om de stroom met hout-gerelateerde blunders even te onderbreken voor een off-topic stom voorval met (achteraf) een komische ontknoping het volgende:

Ik woond een tijdje in Nieuwegein en ging op zekere dag met m'n motor naar het strand bij Kijkduin. Ik stalde m'n motor op het plein voor de strandopgang, zette die op slot met een stevig beugelslot en stopte de sleutel via de opening in de zijkant van m'n motoroverall in m'n broekzak. M'n motorspullen gingen in de koffer en met m'n strandspullen toog ik naar een rustig plekje om van de zon en het water te genieten. Na een paar uurtjes ging ik weer terug naar m'n motor om huiswaarts te keren. De verkleedpartij ging nu in omgekeerde volgorde en niet veel later stond ik er weer als motormuis. Voordat ik m'n laarzen aantrok wilde ik het slot van m'n achterwiel af halen. Ik greep via de overall opening naar de sleutel in m'n broekzak, geen sleutel te vinden. Al m'n zakken nagezocht maar geen sleutel. De grond afgespeurd en nog steeds geen sleutel. Misschien verloren in het zand. Ik heb m'n motorspullen weer in de koffer gedaan en ben het hele eind weer teruggelopen naar m'n plekje. Ik heb het zand nagevoeld en behalve schelpen kwam er niets uit te voorschijn. Geen sleutel dus een probleem. Maar gelukkig lag er thuis nog een reservesleutel.

Van Kijkduin nam ik de bus naar het station, de trein naar Utrecht en daar de sneltram naar m'n huis. De reservesleutel was snel gevonden en ik kon nog op het zelfde stempeltje op de strippenkaart naar het station terug. In Den Haag weer de bus naar Kijkduin en eindelijk het beugelslot van m'n motor te halen. Zeer opgelucht nu ik weer mobiel was deed ik m'n overall weer aan en stapte in m'n motorlaarzen. In de rechterlaars voelde ik een hard voorwerp. Toen ik het tevoorschijn haalde bleek het het sleuteltje te zijn van het slot. Reconstruerend moet het sleuteltje naast m'n broekzak terecht gekomen zijn en was in de broekspijp van de overall in m'n laars gegleden. Ik heb er zeker 10 minuten gestaan, twijfelend tussen opgelucht zijn of mezelf uitmaken voor een stom rund. Uiteindelijk ben ik maar met een lachend gezicht op de motor gestapt. Elke keer als ik er aan terug denk voel ik weer een opwelling van schaamte. Nu ik het publiekelijk heb gemaakt hoop ik het achter me te kunnen laten. ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.