Festool domino df 700

K-Wood

Actieve deelnemer
1 sep 2013
68
0
Hotton
Ik ben anders ook wel geïnteresseerd in een groepsaankoop, hoe gebeurt de levering dan? Wordt dit op één adres geleverd, of naar ieder die meedoet apart?
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
Dat moeten we t.z.t even bespreken.

In een groupbuy-topic komt een opsomming van de deelnemers met hun bestelling en maakt de groupbuy-coordinator afspraken zoals de betaalwijze. Als er 10 van die dingen moeten komen dan ga ik niet ff vooraf 800 dollar ophoesten en dan hopen dat iedereen braaf zijn adaptertje komt ophalen en betalen ;).
In de bij mij bekende gevallen betaalt iedereen vooruit, als alles betaald is volgt de bestelling en betaling bij de leveranciers en is het wachten op pakjesdag :)

Dat heb ik vaak genoeg zien misgaan op diverse fora helaas.

Kleine items worden vaak door de groupbuy-initiator na levering vanuit het buitenland doorgestuurt naar de groupbuymembers.
Grote/zware items worden normaliter opgehaald.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
zo........ff kleine uitleg......MaartenS = Barneveld :D Dit is het mailtje dat ik terug kreeg van Ryan van Seneca:

Thank you for your interest in our products! We do ship internationally; International shipping on our website is $17 for any country. Also, as far as we've determined, threads on all DF700's are the same. We have shipped many of these adapters to other countries and everyone loves them.

Unfortunately we don't have any international distributors yet... we would like to have some set up in the future to make buying our products easier for our friends in other countries. If you had some forum members who wanted to get together and do a "group buy" of 10 adapters or more, we could offer you a 20% discount on your total order. Having the entire order shipped to one person in your country who then distributes the products to the individual forum members would be more cost-effective for everyone since each individual person isn't paying the international shipping rate.

Let me know if that's something you would be interested in

Regards,

Ryan
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Ik heb Sander van Gereedschappro ook maar eens een mailtje gestuurd of hij allicht verdeler zou willen worden als hij de adapter wat vind. Hij heeft een aantal accesoiremerken in zijn shop zoals Incra.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
ik heb de 500 en die is prima voor meubelwerk
ik heb zelfs een aantal binnendeuren gemaakt en die zijn stevig genoeg voor hun taak dus als je een beetje allround wil zou ik de 500 nemen
mvg Leroy
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Hoi Leroy, dat is 't 'm nou juist, als je meubels maakt pak je de 500 vanwege dun plaatmateriaal, maak je constructies dan pak je de XL. Met de adapter van Seneca kun je voor nog geen 100 euro dus BEIDE machines krijgen als het ware.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Met de adapter van Seneca kun je voor nog geen 100 euro dus BEIDE machines krijgen als het ware.

Wel een dure adapter, stukje metaal met de juiste schroefdraad. is natuurlijk een klein serie item maar lijkt me een stevige prijs.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Daar heb je zeker gelijk in, maar het alternatief.....een 500 naast mijn bestaande XL700 is financieel een stuk minder aantrekkelijk ;-). Ik wacht even wat reacties af of hier genoeg intresse is, maar ik ga zo'n ding bestellen, that's for sure.
 

Houtgebruikt

Actieve deelnemer
20 mei 2013
127
2
Rosmalen
ALS ik een df 700 koop dan doe ik mee met de seneca adapter groupbuy. Maar ik ben er nog niet uit wat ik koop, de 500 of 700. Het zal denk ik toch de 500 zijn omdat die toch handzamer is en meer geschikt voor meubel- en interieurwerk, waar ik 'm voor gebruik. De prijs van de 500 met alle toebehoren is nog steeds aanzienlijk lager dan de 700 met alles wat je nodig hebt om met de 700 te kunnen werken, incl. de seneca adapter.
De prijs van de 700 is de afgelopen week nog steeds niet gezakt zo te zien :)

Prijzenvergelijk plusminus:
df500-set = ongeveer 820 euro (ex btw)
dit is incl de nodige toebehoren (behalve de 12 en 14mm XL frezen, die je niet met de 500 kan gebruiken)
df700-plus incl. benodigde toebehoren: ongeveer 1470 euro (ex btw)
de df700-plus met uitgebreide aanslag en 2 systainers met domino's 8,10, 12 en 14 mm (1150 euro) en apart aan te schaffen frezen 4, 6, 8, 10 (160 euro), seneca adapter 80 euro . Ook domi- shims nog aan te schaffen om 18 mm of dunner plaatmateriaal te kunnen bewerken (80 €) En dan heb je nog geen 4 en 6 mm domino's.
 
Laatst bewerkt:

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
ALS ik een df 700 koop dan doe ik mee met de seneca adapter groupbuy. Maar ik ben er nog niet uit wat ik koop, de 500 of 700. Het zal denk ik toch de 500 zijn omdat die toch handzamer is en meer geschikt voor meubel- en interieurwerk, waar ik 'm voor gebruik. De prijs van de 500 met alle toebehoren is nog steeds aanzienlijk lager dan de 700 met alles wat je nodig hebt om met de 700 te kunnen werken, incl. de seneca adapter.
De prijs van de 700 is de afgelopen week nog steeds niet gezakt zo te zien :)

Prijzenvergelijk plusminus:
df500-set = ongeveer 820 euro (ex btw)
dit is incl de nodige toebehoren (behalve de 12 en 14mm XL frezen, die je niet met de 500 kan gebruiken)
df700-plus incl. benodigde toebehoren: ongeveer 1470 euro (ex btw)
de df700-plus met uitgebreide aanslag en 2 systainers met domino's 8,10, 12 en 14 mm (1150 euro) en apart aan te schaffen frezen 4, 6, 8, 10 (160 euro), seneca adapter 80 euro . Ook domi- shims nog aan te schaffen om 18 mm of dunner plaatmateriaal te kunnen bewerken (80 €) En dan heb je nog geen 4 en 6 mm domino's.
Hoi Pieter

Jouw rekensom gaat niet helemaal op hoor.


Als je de DF700-Plus koopt, waar als dus de frezen 8,10, 12 en 14 mm al in zitten, dan hoef je de 8 en de 10mm frezen niet nog een keer apart aan te schaffen.

Tevens noem je die shim-plates. Die heb je volgens mij helemaal niet nodig hoor. Ze kunnen in combinatie met de 6mm frees maar dat is geen must. Die shims zijn ontworpen om makkelijk de XL te centren op 1/2inch en 3/4inch ply, dat zijn nu eenmaal standaardmaten in Amerika.
Ook moet je maar eens even kijken naar het verschil in ergonomie tussen beide toestellen, de 500 is kleiner en pak je bij het motorhuis, de 700 heeft een echt handvat. De 500 mist volgens mij ook (vanwege patentgezeik) de metalen aanslagpennetjes, de 500 is voorzien van 2 kunststof nokjes die alleen aan het begin van je werkstuk als referentie kunnen dienen.
 
Laatst bewerkt:

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Koop je dan bijvoorbeeld bij Toolnation, dan mag je nog 15% accersoires uitkiezen over het totaalbedrag. Koop daar dan je resterende 2 freesjes van en je bent klaar. Naar wat voor prijzen kijk jij trouwens? Festool adviesprijzen of online? Anders gaan we appels en peren vergelijken en dat is een beetje nutteloze exercitie hahahaha
 

Houtgebruikt

Actieve deelnemer
20 mei 2013
127
2
Rosmalen
Hoi Maarten, bedankt, dat had ik niet gezien, de 8 en 10 mm frezen zitten dus al in dat pakket. Ik dacht dat die shims nodig zijn om bijv bij 18 mm plaatmateriaal in het midden te kunnen centreren omdat de XL 700 ddie instelling van zichzelf niet aan kan. Mijn prijzenvergelijking hierboven is op basis van toolnationprijzen excl. Bytheway, voor die 15% acc. uitkiezen betaal je wel gedeeltelijk voor iwant die sets zijn duurder. Maar het blijft prijstechnisch natuurlijk wel interessant.
 
Laatst bewerkt:

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Graag gedaan, je moet inderdaad met die aanbeidingsets heel erg goed kijken wat je krijgt en wat je betaald. Sommige dingen gebruik je niet of krijg je dubbel. Das een dure frats. Voor wat betreft de keuze tussen de 500 en de 700: omdat het echt een smak geld is zou ik echt heel goed kijken of op de lange termijn (want die machine heb je echt wel voor 't leven zowat) de XL met die Seneca adapter niet de meest geschikte keus is. Voor mij is het dat wel maar grotendeels gaat het natuurlijk ook om een budget.
 

K-Wood

Actieve deelnemer
1 sep 2013
68
0
Hotton
Ik ben ook aan het kijken voor de DF700 bij ToolNation, samen met de ctl midi, te kopen. Leveren tot nu toe toch wel het goedkoopst. Blijft spijtig genoeg wel verschrikkelijk duur.:eek:
 

K-Wood

Actieve deelnemer
1 sep 2013
68
0
Hotton
Ik heb ook even gekeken en staat er inderdaad niet in.. Hij staat wel nog op de site. Iemand enig idee hoe dit komt?
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Festool is altijd erg ongelukkig met het uitbrengen en nummering van de catalogus en het tijdstip van het uitbrengen van nieuwe machines.
Laatste versie heet 2012-2013, maar die was 08/2011 al verkrijgbaar.
TI 15 impact slagschroevendraaier staat er ook niet in, terwijl die ook al sinds 2011 verkrijgbaar is.

Hopelijk wordt nieuwe catalogus aangevuld met alle "nieuwe" Protool machines.
Maar met bovenstaande voorgeschiedenis denk ik dat ze dat niet zullen halen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.