Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 10 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 94

Foto's Gereedschapskisten, handige opberggingen

Hallo,

Er zitten hier volgens mij wat zzp''ers, interieurbouwers, meubelmakers, hobbyisten die een mooie handige gereedschaps kist hebben.

Nu ben ik zelf Interieurbouwer in opleiding en heb een aantal keren mijn kist veranderd en nieuwe gemaakt.

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie gereedschapskisten kwa indeling, lade's, doosjes, kistjes of andere handige opberg mogelijkheden in en rondom jullie gereedschapskist.

Dus posten die foto's

Mijn Gereedschapskist, gemaakt uit 12mm populieren multiplex.
    Zo is hij nu, maar nog niet af, in ieder geval functioneel voor mijn volgende stage.

Gr Stefan

Re: Foto's Gereedschapskisten, handige opberggingen

Hallo Stefan,

Zelf gebruik ik 2 gereedschapstassen van cordura/nylon met allemaal vakjes, zakjes, en banden. Lekker licht en handig om mee te nemen op locatie.

Wat ik wel heb gemerkt is dat ik aftekenen- en meet gereedschap opvallend veel gebruik en dat het bij ieder project verspreid ligt all over the place. Hiervoor zou er nog wel is een speciale koffer/kist gemaakt moeten gaan worden en dan met een beklede tray om alles op te leggen.

Zijn die tassen dan goed versterkt met nylon of glasvezel of iets ?, niet dat er straks een beitel naar buiten steekt en in je been zit :lol:

Niemand mooie gereedschapskisten ?

Als je een tijdje op verplaatsing werkt zal je gauw op de tekortkomingen van een houten gereedschapskist stoten.
    Vroeger was er niks anders, men moest roeien met de riemen die men had, gelukkig is dat tegenwoordig wel anders, keuze zat uit verschillende materialen.

In mijn beginperiode heb ik ook met verschillende modellen en materialen geëxperimenteerd, maar er was altijd wel iets op aan te merken. Te zwaar, te groot, te lomp, lastig om dragen, te weinig opbergmogelijkheden,etc....
    De laatste houten gereedschapskoffers die ik gebouwd heb waren twee koffers met waaiervormig openklappende binnenpanelen waar alle gereedschap op gemonteerd zat. Heel overzichtelijk en makkelijk in gebruik, maar jammer genoeg ook veel te zwaar. Kwam nog bij dat ik de koffers gebouwd had in "Lignostone", van 6mm dikte, ook wel bekend onder de merknaam "Delignit -Panzerholz" kogelwerend; dus ijzersterk, maar wel loeizwaar.

Maar een kleine tien jaar geleden heb ik de ware gevonden De "Veto Pro Pac XXL-F" deze toolbag voldoet op alle vlakken, ijzersterk, licht van gewicht, grote bergingscapaciteit, makkelijk te dragen, etc.
    Na jaren intensief (mis) (ge)bruik ziet het spul er nog als nieuw uit, voor mij voldoet deze tolbag aan al mijn verlangens

Mvg,

André

We willen foto's zien !! :mrgreen:

Ik heb mijn gereedschapkist in de openingspost toegevoegd

Gr Stefan

hee die pricecut zaag van bahco heb ik ook
    een erg fijne zaag om mee te werken moet ik zeggen
    verder heb ik zelf geen gereedschapskisten
    ik heb ze ook niet nodig want ik gebruik mijn gereedschap tot nu toe alleen in de werkplaats

Heb je mischien wat meer foto's? ik ben zelf ook bezig met een eigen gereedschapskist
    Ga je nog een plank maken boven de bovenste la om zo meer opslagruimte te maken of laat je dat om gewicht te besparen?

Daar komt nog een plaat voor inderdaad

Hallo,

Wat zijn de afmetingen van uw werkbak?
    Vind ik ook handig om te weten maar wel proficiat met het goede resultaat.

Cedric

Hier vind je vast wel enkele leuke ideetjes, vers van de pers!

http://woodgears.ca/tool_holders/zimmerman.html

Lijkt me toch wel best veel handige bergruimte...

Forum Rechten