Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44

bosch pts 10 tafelcirkelzaag

Na deze machine een halfjaar in gebruik te hebben, besloten een review te plaatsen omdat ik zelf ook altijd graag reviews mag lezen voor het aankopen van gereedschap.

Na lang zoeken voor een redelijke zaagmachine met een 'goedkopere' prijs besloten de Bosch pts 10 cirkelzaag aan te schaffen.
    Hij kwam netjes verpakt aan met alle onderdelen los geleverd, dit is door middel van de gebruiksaanwijzing vrij simpel in elkaar te zetten en beginnen je handen steeds meer te jeuken om hem uit te proberen.

De zaagtafel zelf: de zaagtafel heeft aan de achter en rechter kant een verlengbare geleiding ook dit is vrij simpel in en uit te schuiven. Aan de rechter kant zit er een millimeter verdeling op waar je jezelf ook echt aan kan houden.
    Het onderwerk (groene) is allemaal van plastic en het werkblad van aluminium.
    De linkerkant van het werkblad kan je vast of los zetten, en in de losse stand kan je hem heen en weer schuiven wat met de aanslag erop erg handig kan zijn voor het afkorten van hout.
    De aanslag is niet super stevig zelf heb ik een stuk aluminium gekocht en deze er op gevestigd waardoor je net wat meer geleiding hebt. Alsnog gebruik ik het liefst voor afkorten een afkortzaag als ik eerlijk ben.

Het op hoogte en schuin instellen van de zaag gebeurt met dezelfde knop, deze druk je in om hem onder een bepaald aantal graden te zetten en kan je normaal aan draaien om de hoogte van je zaag in te stellen. omdat dit plastic is ging dit al gouw wat moelijker omdat er stukjes afsleten maar met wat extra kracht nog goed te gebruiken.

Het zaagresultaat vond ik zelf niet tegenvallen (dit gaat over het standaard meegeleverde blad zowel massief als mdf).
    Het zaagresultaat is niet super, maar voor het schulpen en later evt. door de vlak en vandikte bank goed te doen. Na het zagen een schuurpapiertje erover doet wonderen:lol:
    Wat je veel bij deze kleinere tafels ziet is dat de beschermkap aan het spouw mes bevestigd is. Zelf heb ik dit er al gouw afgeslepen vooral omdat je daardoor ook groeven kan zagen.

De afzuiging is echter waardeloos hij zuigt onder de zaag af maar ook door de beschermkap, ook als je 1 van deze 2 dichtmaakt blijft het resultaat stof aan alle kanten maar dan ook echt alle kanten.

(je leest veel verhalen over een kapotte as etc. dat is bij mij gelukkig tot nu toe niet gebeurd)

Kortom een leuke zaagmachine voor zo'n prijs als je alles met beleid gebruikt

Attached files

Re: bosch pts 10 tafelcirkelzaag

door de slechte afzuiging van de zaag, komt er stof in de motor waardoor de motor dichtloopt.
    En deze kapot klapt.

TIP!!!
    De dopjes waar de koolborstels achter zitten even los halen en schoonmaken.
    Gezien de koolborstels vast gaan lopen door de stof.

Het resultaat van 1 weekje lekker knutselen.
    Dit alleen nog maar de stof die uit de machine komt, en dan heb ik het nog niet over de stof die gewoon op de grond terecht komt

Ik zag wel op de website van Bosch dat de machine inmiddels een (kleine?) metamorfose heeft ondergaan, maar of dit probleem ook verholpen is???????
    Het zaagresultaat zelf is redelijk netjes, al moet ik zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.

(afzuiging aangesloten op de achterzijde van het apparaat tijdens de werkzaamheden)

IMG_1088.jpgIMG_1087.jpg

Ik zat te twijvelen tussen deze pts10 of het vergelijkbare exemplaar van DeWalt. Hoewel die iets duurder is heb ik daar toch betere reviews van gelezen/gezien op diverse fora's en youtube. Die foto's spreken boekdelen denk ik.

Ach.......
    Als je buiten werkt en er voor zorgt dat de stof er aan de onderkant uit kan, is er niets mis met deze machine hoor....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door starterXL Bekijk Berichten
    Ach....... Als je buiten werkt
    Voor mij tenminste is dat van wezelijk belang. 95% van mijn klussen doe ik binnen.
    En ik heb alleen een shop-vac. Geen grote cycloon afzuiging, dus stof afvoer is (voor mij tenminste) erg belangrijk.
    Volgens de reviews is de DeWalt DW745RS daar een stuk beter in.
    Maar deze review heeft mij zeker geholpen om mijn besluit bij te stellen.
    Bedankt!!

edit -
    Mijn excuses, ik moet mijn woorden een beetje eten. De Dewalt die ik in ogen had zal meer op lijn zijn met de Gts10, blauwe Bosch zaagtafel.
    Ik dacht dat de pts10 en Dewalt op hetzelfde niveau qua kosten zaten. Maar de Dewalt is +/- 2x de prijs.
    Dat krijg je als je gaat reageren als je in de nachtdienst zit
    Laatst gewijzigd door Viepert; 03-06-14 om 04:54.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Hoewel dit een oud draadje is leek het me wel grappig om dit linkje te plakken, hoe een Zweed het afzuigprobleem aangepakt heeft.
    Radicaal , dat wel: http://www.swedishwoodworking.com/ar...ntractors-saw/

Vandaag is m'n Bosch PTS10 beginnen roken na een balkje van 2 meter te schulpen. ( grenen balkje 6Omm ). Per direct de stopknop ingedrukt en na enkele minuten nog eens terug opgestart. De zaag begint te draaien maar komt niet op toeren... ( slechts enkele seconden geprobeerd ). Zaagtafel uit elkaar gehaald, motor eruit, blijkt deze bij de koolborstels propvol te zitten met fijn zaagsel. Het plastic huis komt er maar moeilijk vanaf, en aangezien het late uur ( 22.00 hr ) ben ik er maar mee gestopt. Benieuwd wat dit morgen ( zondagmorgen nb. ) gaat geven. Ondertussen zie ik dat de prijs van een nieuwe motor oploopt tot bijna 200 Euro's.... Pfff....... en dat voor een zaagtafel van 3 jaar oud die maar af en toe word gebruikt.... ! Word vervolgd.WP_20170506_20_12_51_Pro.jpgWP_20170506_20_13_11_Pro.jpgWP_20170506_20_12_51_Pro.jpgWP_20170506_20_13_11_Pro.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Voor je zelf veder gaat zou ik contact opnemen met Bosch.
    Je zou vriendelijk kunnen aandringen dat een zaagtafel langer dan 2 jaar mee hoort te gaan. Daar zijn tegenwoordig regels voor, naast de garantie.
    Garantie en 'reklameren' zijn 2 verschillende dingen.

Dat de motor volloopt met zaagsel is natuurlijk een productiefout. Zaagsel valt te verwachten op die plek voor de fabrikant.

Ter zijde, ik heb die onderste plaat met gaatjes eronderuit gehaald. Zaagsel kan beter weg, en je kan er met een stofzuiger makkelijk bij.
    De mijne is inmiddels iets meer dan 10 jaar oud. Gebruik 'm toch regelmatig staat in een tochtige schuur. Alleen bij temperaturen onder -10 komt ie wat trager op gang dan normaal
    Goed gereedschap is het halve werk.
    Ik heb dus niks aan goed gereedschap, ik houd niet van half werk.

"Dat krijg je als je niet of niet vaak genoeg de zaag schoonmaakt" zou een reactie van Bosch kunnen zijn.

Forum Rechten