Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Opknappen van een Siegley toogschaaf

Goedendag vrienden, ik ben de laaste tijd niet zo happy, alles wat ik zie en hoor is nogal negatief, dus om mezelf bezig te houden en blij te maken heb en via marktplaats een vieze oude, roestige toogschaaf op de kop getikt.

Poosje geleden heb ik een Record 5,5 opgeknapt, en ik heb er echt veel plezier aan beleefd.

Dit is de link van de record voor wie dit wil zien :
    https://www.woodworking.nl/showthrea...n-Record-5-1-2

Dit zijn de foto's hoe ik hem binnen heb gekregen.
    Hij mist 2 cruciale onderdelen, maar ik wilde hem desondanks dat niet laten liggen.

Hij mist een keerbeitel, en een soort handvat.

Keerbeitel gaat nog wel lukken, maar die handvat, daar heb ik me op verkeken, daar valt niet aan te komen denk ik, dus ik moet daar iets op verzinnen.

Mochten jullie een idee hebben of mij advies willen geven, let me know

Bij de vorige schaaf had ik ervoor gekozen om hem te reinigen met schoonmaakazijn.
    Dit x pak ik het anders aan, mijn collega heeft een straalkast gekocht voor zijn Amerikaanse auto, dus die wil het wel voor me stralen voor een high five.

Hierbij de foto's.

20200320_130138.jpg

20200320_130143.jpg

20200320_130147.jpg

20200320_130151.jpg

20200320_130206.jpg

20200320_130211.jpg

PSX_20200322_092801.jpg

En dit is dus waar ik de mist mee inga, dit kan ik niet vinden. Als ik zoiets had van staal, of iets wat erop lijkt, dan konden de plaatwerkers op de zaak er wel iets van maken, maar das moeilijk als je geen voorbeeld hebt.

Misschien van hout, maar ik vraag me af of dat wel sterk genoeg is, er komt wel kracht op te staan.

Nou dit is wat ik tot nu toe heb, als ik vorderingen maak post ik het meteen.

Goed weekend vrienden.

Gr Danny
    Laatst gewijzigd door Danny1984; 22-03-20 om 09:53.

Hi Danny,

Supertof die restauratie van die Record!
    Ik ben even voor je aan het googlen geweest en dit lijkt een Siegley 113 Circular plane te zijn. Heb er direct wat foto's van hieronder geplaatst. Ik kwam ook enkele youtube video's tegen (van Stanley, maar hij lijkt er bijzonder veel op), misschien dat je er wat aan hebt.

Het lijkt overigens dat ze onder diverse namen verkocht zijn. Wat speurwerk leverde me dit op:
    https://www.ebay.com/itm/Rear-Handle...-/184055777575
    Verzend wellicht niet direct naar Nederland, maar biedt wel mogelijkheden.

Deze verzend wel:
    https://www.ebay.com/itm/Rear-Handle...oAAOSwE1VecoXv

Deze ook:
    https://www.ebay.com/itm/ANTIQUE-STA...cAAOSwSldcmrlz

Dit is een album met diverse foto's:
    https://www.flickr.com/photos/finnbe...7631879108552/

Laatst gewijzigd door Barktus; 22-03-20 om 11:12.

Bedankt voor je informatie, ik wist dat het een Siegley was, maar het type wist ik niet.

Die links van ebay zijn goed, heel goed, maar verschrikkelijk prijzig, er komt misschien nog invoerrechten bij en verzending, het gaat gewoon te prijzig worden.

Ik zat te denken om de handvat van een Stanley 110 pas te maken., maargoed moet ik wel eerst eentje op de kop tikken.

Nogmaals bedankt.
    Gr Danny

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danny1984 Bekijk Berichten
    Bedankt voor je informatie, ik wist dat het een Siegley was, maar het type wist ik niet.

Die links van ebay zijn goed, heel goed, maar verschrikkelijk prijzig, er komt misschien nog invoerrechten bij en verzending, het gaat gewoon te prijzig worden.

Ik zat te denken om de handvat van een Stanley 110 pas te maken., maargoed moet ik wel eerst eentje op de kop tikken.

Nogmaals bedankt.
    Gr Danny
    Ik kwam er ook bij toeval door een plaatje op Google achter
    wellicht is het met alle foto’s en video’s wel mogelijkheden om er één na te maken?
    Een dag niet gezaagd is een dag niet geleefd

Ja zat ook met het idee te spelen, maar moet wel een metale basis hebben.

Bedankt voor je bericht.

Gr Danny

20200324_155229.jpg

Zo, klaar om gestraald te worden.

20200325_163413.jpg

Mijn collega heeft een handgreep voor me gemaakt.

Hij is niet echt origineel, maar hij staat wel mooi, en ligt goed in de hand.

Morgen weer verder.

Gr Danny
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Vandaag iets verder

20200326_131905.jpg
    Origineel is dit onderdeel niet gespoten, maar hij was zo verroest dat ik hem wil beschermen.
    Dan maar een zilver metallic pakje op epoxybasis .

20200326_143028.jpg

20200326_141415.jpg

Dit moet tweemaal gespoten worden, fase 1.

20200326_143033.jpg

Morgen weer verder.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Vandaag weer bezig geweest.

20200327_104929.jpg
    Handvat gaat in de kleur

20200327_104924.jpg

En de binnenzijde van de knop.
    20200327_082501.jpg

20200327_102440.jpg

Maandag weer verder.

Goed weekend vrienden.

Gr Danny

Wordt een mooi stukje gereedschap Danny.... Ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Groeten... Eric

Bedankt Erik, goed om je weer te spreken.

Gr Danny

Forum Rechten