Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29
    Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013

stationaire schuurmachine

IK ben op zoek naar een stationaire schuurmachine voor het schuren van kleinere werkstukken. Daarvoor zoek ik een horizontale bandschuurmachine.
    Alleen ik heb geen ruimte meer voor een stationaire schuurmachine dus hij niet te groot en te zwaar zijn, zodat ik het weg kan bergen. Nu ben ik niet direct opzoek naar (hbm) rommel. Maar dit was wat ik kan vinden, wat het meeste past bij wat ik zoek.
    https://www.hbm-machines.com/product...nschuurmachine

dus ik hoop dat jullie betere sugesties hebben.

Bedankt.
    Vanaf wanneer wordt je een gereedschap verzamelaar?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Met alle respect evs maar om alles van HBM rommel te noemen is niet fair.
    Er zijn vele bedrijven die artikelen uit het verre oosten verkopen, dus waarom hier alleen HBM aan de schandpaal nagelen?
    Tevens worden de artikelen uit het verre oosten steeds beter, waarschijnlijk door betere controle want daar lag het meestal aan.
    Over niet al te lange tijd komt daar misschien wel het beste vandaan maar dan zal ook de prijs anders zijn.
    Ik heb geen binding met HBM en heb daar een keer iets gekocht en ben daar zeer tevreden over.
    Al kan ik geen mening geven over hoe de nazorg bij klachten is omdat ik die nog niet nodig heb gehad.
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Hoi,

Ik heb hem niet en ook geen ervaring mee:
    Triton TSPST450 Oscillerende schuurmachine en bandschuurmachine, 450 W

Is denk ik dezelfde als de HBM, maar met een fancy kleurtje
    Of de GSBSM 450 van Gude . Ook dezelfde[.
    Laatst gewijzigd door thomasz; 26-01-20 om 10:38.

Verschillende forumleden hebben net zoals ik deze machine. Voor een discussie en ervaringen kun je in dit topic kijken.

Succes! Fons

Ben gelijk gaan kijken en,,,: Te laat ! De machine van Rutlands is momenteel uitverkocht !
    Wanneer ik de plaatjes goed bekijk is die exact hetzelfde als die van HBM>
    Nu vraag ik mij af of dit model niet beter is meer vermogen (750w) en een schuurschijf van 23 cm nu in de aanbieding
    https://www.hbm-machines.com/product...fschuurmachine
    Laatst gewijzigd door karangetang; 26-01-20 om 12:33.

Ik heb afgelopen weken precies dezelfde afweging geprobeerd te maken en heb uiteindelijk de oscillerende schuurmachine van Triton gekocht.
    Het gaat eigenlijk om welke functionaliteiten je het belangrijkst vindt. Het apparaat van Triton biedt veel meer mogelijkheden om met rondingen te werken. De machine van hdm heeft wat meer vermogen. Volgens mij zijn beiden even nauwkeurig qua geleidingsmogelijkheden.

Overigens: heb een paar verschillende korrels op band gekocht en het vermogen van het Triton apparaat volstaat ruim. De Festool slang past exact op de afzuiging en er komt zeer weinig stof vrij. Echt heel goed om schoon te werken.

De triton is op het oog exact het zelfde al die machine van HBM Heb ik dat juist ? Of zijn er toch verschillen?
    Nu vraag ik mij af bij deze HBM : "Kan die kap er af ?" zie rode pijl.
    Want zo met die kap kan je kan je geen langere objecten schuren zzzzzzzzzzzzzzzzzz.jpg

Die kan eraf. Is de kap vd afzuiging.
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Alternatief is de lbschuurmachine van festool. Die kan je omgekeerd op pootjes zetten en zo wat langere werkstukken schuren. Met enige zelfwerkzaamheid kan je hem ook op zijn kant zetten. Als je hem met een "raam" koopt , kun je er zonder kuilen te maken grotere werkstukken mee vlakken/ schuren.

Forum Rechten