Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44

Ridgid schuurmachine niet in Nederland te koop?

Dag,

Ik sprak Fons / Athanor vandaag en toevallig bleek dat wij allebei ons oog op de Ridgid Oscillating Edge Belt/Spindle Sander EB4424 hadden laten vallen (makkelijk in Youtube te vinden). Het was ons beiden ook niet gelukt om een Nederlands aanbieder te vinden. D.w.z. het lukt nu niet maar ik dacht de ze enkele jaren geleden wel in Nederland te krijgen waren.

Weet iemand te vertellen of we deze machines ergens kunnen kopen? Of hoe wij er anders aan zouden kunnen komen?
    Ben natuurlijk ook wel benieuwd wat het apparaat hier moet kosten. Als er meer mensen zijn die interesse hebben dan kunnen we gezamenlijk misschien wat bereiken. Ja kan niet weten.
    Uiteraard moeten we ook letten op de kosten van verbruiksmaterialen!

Laat maar weten. En voorlopig natuurlijk vrijblijvend. Niemand verplicht zich in dit stadium tot aanschaf. Dat komt later eventueel wel.

(Ik kan schuurcilinders kopen voor mijn Topas op de Hammer, maar dat is mij veel te duur. Dan oscilleren ze nog niet en ik heb dan natuurlijk nog geen 'belt sander'.)

André
    Laatst gewijzigd door workingwithwood; 24-12-13 om 20:14.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Heb al eens zitten kijken naar deze machine.....heb dan ook zeker interesse!!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Jammer dat de tafel niet in hoogte verstelbaar is waardoor je niet volledig gebruik kan maken van het schuurpapier.

Volgens mij doet Ridgid in Nederland voornamelijk loodgietersgereedschap.
    Zeker leuke machine.

Dan wel geen Ridgid maar toch...

http://www.rutlands.co.uk/sp+woodwor...-dakota+dk2079

Fijn Kerstfeest allen!

Athanor
    Guest
    Ja, leuk bezoek aan André en zijn werkplaats gebracht. Hij heeft net zo'n mooie Hammer combi als in mijn werkplaats staat dus stof genoeg om over te praten.....

Ik ben al een aantal jaren geïnteresseerd in die Ridgid schuurmachine, komt altijd goed uit de tests in Fine Woodworking. Inderdaad regelmatig gekeken of hij hier niet leverbaar is. Zelfs Axminster of Ruthlands leveren niet

Dus ben ik ook benieuwd of we een derde weg kunnen vinden.

Groet van fons

Na enig speuren kwam ik op de volgende pagina tercht, waar men zegt dat dit model uit de roulatie gaat: https://www.ridgid.com/ca/en/oscilla...spindle-sander

QUESTION
    Oscillating spindle sander, is this tool up for discontinuation?
    I am considering this for purchase.
    2 months, 1 week ago (October 31st, 2013, 11:55 PM)
    Witz
    -----
    ANSWER
    This item is obsolete with no replacement.

Thank you
    RIDGID
    2 months ago
    RIDGID

Athanor
    Guest

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renault Bekijk Berichten
    Jammer dat de tafel niet in hoogte verstelbaar is waardoor je niet volledig gebruik kan maken van het schuurpapier.
    De schuurrol gaat op en neer, dat is handiger dan de tafel bewegen. Zo gebruik je, naar gelang de dikte van het werkstuk, toch een groot deel van de schuurrol.

Jet heeft wel een mooi alternatief. Een aantrekkelijk apparaat dat ook ergens op mijn verlanglijstje staat .

jaap

Forum Rechten