Ridgid schuurmachine niet in Nederland te koop?

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Dag,

Ik sprak Fons / Athanor vandaag en toevallig bleek dat wij allebei ons oog op de Ridgid Oscillating Edge Belt/Spindle Sander EB4424 hadden laten vallen (makkelijk in Youtube te vinden). Het was ons beiden ook niet gelukt om een Nederlands aanbieder te vinden. D.w.z. het lukt nu niet maar ik dacht de ze enkele jaren geleden wel in Nederland te krijgen waren.

Weet iemand te vertellen of we deze machines ergens kunnen kopen? Of hoe wij er anders aan zouden kunnen komen?
Ben natuurlijk ook wel benieuwd wat het apparaat hier moet kosten. Als er meer mensen zijn die interesse hebben dan kunnen we gezamenlijk misschien wat bereiken. Ja kan niet weten.
Uiteraard moeten we ook letten op de kosten van verbruiksmaterialen!

Laat maar weten. En voorlopig natuurlijk vrijblijvend. Niemand verplicht zich in dit stadium tot aanschaf. Dat komt later eventueel wel.

(Ik kan schuurcilinders kopen voor mijn Topas op de Hammer, maar dat is mij veel te duur. Dan oscilleren ze nog niet en ik heb dan natuurlijk nog geen 'belt sander'.)



André
 
Laatst bewerkt:

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Jammer dat de tafel niet in hoogte verstelbaar is waardoor je niet volledig gebruik kan maken van het schuurpapier.
 
A

Athanor

Guest
Ja, leuk bezoek aan André en zijn werkplaats gebracht. Hij heeft net zo'n mooie Hammer combi als in mijn werkplaats staat;) dus stof genoeg om over te praten.....

Ik ben al een aantal jaren geïnteresseerd in die Ridgid schuurmachine, komt altijd goed uit de tests in Fine Woodworking. Inderdaad regelmatig gekeken of hij hier niet leverbaar is. Zelfs Axminster of Ruthlands leveren niet:(

Dus ben ik ook benieuwd of we een derde weg kunnen vinden.


Groet van fons
 

LMM

Actieve deelnemer
16 jul 2012
270
1
Groningen
Na enig speuren kwam ik op de volgende pagina tercht, waar men zegt dat dit model uit de roulatie gaat: https://www.ridgid.com/ca/en/oscillating-edge-belt-spindle-sander

QUESTION
Oscillating spindle sander, is this tool up for discontinuation?
I am considering this for purchase.
2 months, 1 week ago (October 31st, 2013, 11:55 PM)
Witz
-----
ANSWER
This item is obsolete with no replacement.

Thank you
RIDGID
2 months ago
RIDGID
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Jammer dat de tafel niet in hoogte verstelbaar is waardoor je niet volledig gebruik kan maken van het schuurpapier.

De schuurrol gaat op en neer, dat is handiger dan de tafel bewegen. Zo gebruik je, naar gelang de dikte van het werkstuk, toch een groot deel van de schuurrol.

Jet heeft wel een mooi alternatief. Een aantrekkelijk apparaat dat ook ergens op mijn verlanglijstje staat ;) .

jaap
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Via ebay bestellen is geen optie vanwege 230 Volt.
Zo'n versie als door hbm wordt aangeboden is natuurlijk best wel te overwegen, maar het is geen beltsander in één.

Ik overweeg begin volgend jaar eens wat rond te bellen. Misschien Ridgid Europe. Daar moeten ze ons verder kunnen helpen.
Als het model uit de markt wordt gehaald, zal er toch wel iets ter vervanging komen?!?! Misschien maken ze er wel 2 aparte machines van. Dat zou dan jammer zijn.

André
 
Laatst bewerkt:

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Het nadeel van de machine van Hbm is volgens mij dat het tafelvlak niet onder een hoek gesteld kan worden. Dat is bij de machine van Jet en Ridgid wel mogelijk.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Jaap, daar heb je gelijk in. Echter die rollen zijn een cm of 10 hoog? En een gemiddeld werkstuk tussen de 20 en 30 mm? Met oscillatie gebruik je dus zo een 50mm effectief, de andere 50 nauwelijks en als het onderste verleten is gooi je toch de bovenste ook weg wat nog goed te gebruiken is. Blijft zonde.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
106
en als je de rol omdraaid ? of vliegt de boel dan aan flarden.
 

WR1944

Oud hout
Ik heb wat Amerikaanse sites nagevlooid en er heerst vrij veel wazigheid over het al dan niet uitfaseren van de Ridgid schuurmachine. Home Depot schijnt ze nog volop te hebben en een medewerker van een vestiging zegt dat er nog geen sprake is van een productiestop. Maar in hoeverre is een medewerker op de hoogte van de besluiten op een hoger niveau? Verwarring alom.

Ik kan hem via mijn locale Home Depot gewoon bestellen en misschien ga ik dit nog wel doen ook als start van het nieuwe jaar.
 
A

Athanor

Guest
In een ander topic hadden we het ook al over schuren....

Voor de knutselaars onder ons is er nog een ander alternatief zie volgende filmpje.

Fons

 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Ik ga dit toch maar niet zelf maken.

Ik heb een mailtje aan een vertegenwoordiger in Nederland van Ridgid gestuurd, maar nog niets gehoord. Nou ja, misschien staat hij wel op de skies.
Ik ga in de loop van de volgende week wel eens bellen.

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.