Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18
    Mijn wielen kwamen hier vandaan:

https://www.amazon.com/gp/product/B0...?ie=UTF8&psc=1

Zit zo te zien inderdaad maar weinig verschil tussen. Mogelijk komen ze gewoon uit dezelfde Chinese fabriek. Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. Hopelijk gaat dat ook voor jou gelden.

De constructie is kinderlijk eenvoudig. Je maakt 2 stevige trapplanken. Ik heb ze van beuken gemaakt, want mijn Sjöberg is ook van dat hout gemaakt. Met een forstnerboor twee uitsparingen per plank maken, zodat de kop van de zeskant bout, een ring, en een dop erin passen (let op de hoogte en de dikte). Het centreerpuntje gebruiken om een gat door de plank te boren. Monteer de wielen op de werkbank. (Ik moest een boutje achter ieder schroefgaatje doen, want de poot van mijn werkbank verspringt met precies die dikte.) Leg de plank op de beugel en markeer met een center punch o.i.d. waar het boorgat op de metalen beugel moet komen. Gat in de beugel/lip/plaat/whatever boren. Daarna is het een kwestie van de planken met de bouten vastzetten op de beugels en klaar ben je.

Voor mij werkt dit als een zonnetje. Makkelijk te verplaatsen en toch een heel stabiele werkbank.

Mocht je meer foto's willen hebben, geef dan maar een seintje.

Minder moeilijk en minder duur: een stuk oude vloerbedekking onder de poten. Het is voldoende stabiel en met wat sjorren aan iedere kant toch te verplaatsen.

Bedankt BoyS voor je aanbeveling! Ik hoop dat de wielen die ik heb besteld even fijn werken als die van jou en anders weet ik welke ik moet kopen.

Een balletkar, schuif je overal onder en je kunt er van alles mee verplaatsen.

jaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Een balletkar, schuif je overal onder en je kunt er van alles mee verplaatsen.

jaap
    Haha, ik moest even Googlen; je bedoelt palletkar denk ik!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hkuit Bekijk Berichten
    Haha, ik moest even Googlen; je bedoelt palletkar denk ik!
    klopt

jaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    klopt

jaap
    Maar daarmee til ik mijn tafel op poten niet zomaar op (eerste plank zit 30-40 cm boven de grond) en ik moet dat lompe ding ook weer ergens parkeren. Ik ga voor de castors die ik 2 bij 2 met elkaar verbind, net als hdv

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      20200103_125235901_iOS.jpg
Bekeken:   96
Grootte:   100,8 KB
ID:        93178
    En de castors zitten eronder.
    De werkbank was eigenlijk veel te laag voor mij (ik ben 1,92 en heb niet zo'n goede rug dus van iets krom voorover staan krijg ik vroeg of laat spijt). Daarom heb ik eerst de vier hoeken opgehoogd met een blok douglas hout, gezaagd uit restanten van de palen waarmee onze overkapping is gebouwd. Toen die goed vastzaten heb ik de castors vastgemaakt en ik ben tevreden; de loodzware werkbank kan nu soepel rondrijden en staat weer stevig op de grond als ik de castors los maak.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten