Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Mijn werkplaats (in wording...)

Zo had ik een werkplaats van 1.5 x x4.3m en nu bij onze nieuwe woning een garage van 4.5 x 8.0m.
    Er moeten wat fietsen, een bakfiets en wat algemeen gereedschap in, maar de rest mag ik zelf gebruiken; Wat een feest!
    In de oude schuur kon ik mijn kont niet keren, er lag naast mijn gereedschap en hout, zoveel andere meuk in, dat is nu dus wel anders.
    Afgelopen weekend heb ik de laatste grote klus in het huis afgerond en daarmee gaat de focus dus naar de werkplaats.

Er was een budget gereserveerd voor wat machinerie, afzuiging en wat aanpassingen als een wandje, elektra en verlichting.
    De meeste machines zijn inmiddels binnen, sommige zullen flink onder handen genomen gaan worden, sommige zijn nieuw.
    Via het forum een kolomboor en een vierkantsgatboor gescoord (Blackarmor), een lintzaag (Klaasjandiederik).
    Ik had al een Inca universal tafelzaag en een Inca vlakbank met vandikte hulpstuk.
    Recent een mooie compressor bij Airpress besteld met wat kleine atributen.
    Afgelopen weekend het laatste grote stuk voor de werkplaats gehaald; een Colchester Student uit 1957.

IMG_2043.jpgIMG_2045.jpg
    Om de aanhanger te kunnen herbergen en de draaibank te lossen moest er opgeruimd worden...
    IMG_2051.jpg
    En uiteindelijk 650kg op zijn plaats

Komende tijd zal ik in dit draadje jullie een beetje op de hoogte houden van mijn vorderingen, op de planning staan het volgende:
    - Hout stellage (al begonnen, zal eens wat foto's maken...) in de volgende stijl
    IMG_1632.jpg
    - Werkplek (werkbank voor niet hout gerelateerd) met spoelbak en vaste aansluitingen voor compressor)
    IMG_2030.jpg
    - Roubo werkbank (frontvice met houten spindel van Tuoh, tailvice van HNT Gordon)
    - Afzuiging (zelfbouw, deputy dust xl etc, zal er te zijner tijd wat meer over vertellen)
    - Muurtje, afscheiding van de fietsen, houdt de boel wat schoner
    - Vloertje leggen (oude laminaat uit de woning)
    - Elektra uitbreiden (3fase uit de woning naar de garage etc.)
    - Machinerie opknappen/schoonmaken waar nodig; (vlieg)roest weg om weer bling bling te zien :-)
    - Kast voor schaven en zagen, wellicht twee losse kasten...
    *Deze volgorde zal niet persé gehandhaafd worden...*

Ik hoop dat jullie een beetje plezier zullen hebben in dit draadje!
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Leuk, ik ben benieuwd naar je vorderingen.

Dat is een deftige draaibank trouwens. Wat wil je er zoal op maken?

Succes!

Grt. René

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renekooijman Bekijk Berichten
    Dat is een deftige draaibank trouwens. Wat wil je er zoal op maken?
    Thanks, ik ben er stiekem ook reuze trots op!
    Als engineer wil je altijd alles zelf maken, maar buiten dat heb ik ook nog een specifiek doel.
    Maar daar zal ik op een later tijdstip (lees, eerst werkplaats klaar en draaibank schoon...) meer over delen.
    Ik denk dat er genoeg forumleden plezier van zullen hebben
    Zeg maar gewoon Ruben

Twee jaar geleden ook van een kleine garage naar een mooi formaat werkplaats aan huis gegaan (vergelijkbare grootte als die van jou), dus ik begrijp je blijdschap

Let wel op met laminaat in de werkplaats, dat kan spiegelglad worden indien er zaagsel in het spel is!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmenkveld Bekijk Berichten
    Ik denk dat er genoeg forumleden plezier van zullen hebben
    Dat belooft nog wat :-)

Ik heb zelf een houten vloer in de werkplaats liggen (lang leve marktplaats). Het wordt inderdaad glad wanneer het vol licht met spaanders. Het is voor mij een stok achter de deur om alles weer netjes te maken en bevalt me tot nu toe erg goed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedWoodWorking Bekijk Berichten
    Let wel op met laminaat in de werkplaats, dat kan spiegelglad worden indien er zaagsel in het spel is!
    Goed punt, maarja... gratis hè! Ik ga er in ieder geval eens mooi over nadenken!
    Zeg maar gewoon Ruben

Reden te meer om te zorgen dat je afzuiging op orde is, toch? Maar ziet er goed uit, die werkplaats in wording! Ik ga je draadje ook zeker volgen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 't Wolt Bekijk Berichten
    Reden te meer om te zorgen dat je afzuiging op orde is, toch? Maar ziet er goed uit, die werkplaats in wording! Ik ga je draadje ook zeker volgen!
    Exact, en uiteraard is de afzuiging die ik in gedachten heb daar uitstekend geschikt voor...
    Las laatst nog op het forum dat Scheepsbouwers wat moeite hebben om klein te denken (WR1944?)
    Zeg maar gewoon Ruben

altijd leuk om te volgen dit. succes alvast met alles en geniet ervan. Heerlijk die ruimte, ik blijf er voorlopig nog maar van dromen. Wie weet ooit...

Wat een ruimte daar kan je nog een vliegtuig in parkeren Ben een tikkie jaloers\

En zie ik het goed integreer je een wasbak/kraan in je werkbank

Oeps, zie net dat je dat tussen de twee foto's in melde
    Laatst gewijzigd door rendew; 11-11-19 om 15:51.
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Forum Rechten