Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 37
    Mooie review, mag ik vragen welke wielenset je gebruikt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluo Bekijk Berichten
    Mooie review, mag ik vragen welke wielenset je gebruikt?
    Dankjewel! De wielenset is een Bora/Portomate PM-2500. Die staat nu in het zwart op de website van GereedschapPro, maar ik heb dus de grijs/oranje versie. Volgens mij wordt deze ook onder andere namen verkocht. In de VS verkoopt Grizzly dezelfde.

Bedankt voor de tip, sinds kort heb ik deze lintzaag ook. De zaaglinten zijn besteld bij Tuffsaws, dus binnenkort kan ik die gaan gebruiken.
    Eerste wat ik tot nu toe kan melden is dat ik de tafel wel wat laag vind (maar meer ervaring zal dit wel uitwijzen) en dat een lampje dicht bij ook wel handig is

Goeie review L.N.
    Het was voor mij ook een moeilijke keuze tussen deze hammer (de 4400 in mijn geval) en de sabre 450.
    Het is voor mij dus wel de sabre 450 geworden eigenlijk ook vanwege de dingen die jij al in je review noemt, de snelspanner en de micro-adjust.

Voor mij is het mijn eerste serieuse lintzaag, dus is het moeilijk vergelijken wat er nu beter en slechter is, maar als ik een paar maanden verder ben en wat meer ervaring met heb de sabre 450, wil ik er ook wel een review over schrijven mocht daar behoefte aan zijn.

Die review zou ik wel graag zien. Een lintzaag staat hier ook nog op de wensenlijst voor de toekomst.
    Deze in ieder geval met erg veel plezier gelezen en nu een goed beeld van de Hammer.
    Gereedschap kent geen kuren, het zijn de handen die het sturen...

Zeker goede review.

Zelf ook zitten twijfelen, maar uiteindelijk ook voor een Sabre 450 gekozen.

Bij de hoogte verstelling moet je ook elke keer de zij en achtergeleiding bij stellen ( helaas )
    En verder heb ik ook een verhoging gemaakt om de werkhoogte wat aangenamer te krijgen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluo Bekijk Berichten
    Bedankt voor de tip, sinds kort heb ik deze lintzaag ook. De zaaglinten zijn besteld bij Tuffsaws, dus binnenkort kan ik die gaan gebruiken.
    Eerste wat ik tot nu toe kan melden is dat ik de tafel wel wat laag vind (maar meer ervaring zal dit wel uitwijzen) en dat een lampje dicht bij ook wel handig is
    De tafel is inderdaad niet hoog en ik twijfelde of ik dat als negatief aspect zou vermelden. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, omdat de ideale hoogte van de tafel afhankelijk is van de werkzaamheden. Bij bv herzagen zou het beter zijn als de tafel wat hoger is, maar bij het zagen van kleine zaken is de hoogte wel fijn. Bri heeft zijn N3800 op een plaat met wielen gezet. Op die manier is de tafel natuurlijk een stukje hoger.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoboW Bekijk Berichten
    Zeker goede review.

Zelf ook zitten twijfelen, maar uiteindelijk ook voor een Sabre 450 gekozen.

Bij de hoogte verstelling moet je ook elke keer de zij en achtergeleiding bij stellen ( helaas )
    En verder heb ik ook een verhoging gemaakt om de werkhoogte wat aangenamer te krijgen
    Goed om te weten dat de Sabre dat ook heeft. Vreemd vind ik het wel, want zo moeilijk lijkt het mij niet om een systeem te maken dat daar geen last van heeft.

Goed om te weten dat de Sabre dat ook heeft. Vreemd vind ik het wel, want zo moeilijk lijkt het mij niet om een systeem te maken dat daar geen last van heeft.[/QUOTE]

Helemaal mee eens !

Maar de andere optie's maken dat weer goed.

Als je een ( nieuw ) lint moet afstellen zit er dan een vrijloop op ?

De Sabre kan je in vrijloop schakelen nl.

Die vrijloop is wel handig inderdaad (althans voorzover ik heb kunnen proberen).
    Wacht nu nog eerst op mijn nieuwe zaagjes.

Ik keek deze week een filmpje waar iemand tijdens het herzagen gewoon doodleuk even de geleiders hoger regelde en werd spontaan jaloers

Persoonlijk vind ik de tafelhoogte oké, ik heb wel de wielenset eronder staan dus dat verhoogt het blad met een paar centimeter. Bij het verzagen van balken wil je deze hoogte wel hebben, bij het fijnere werk zoals zagen van curves mag het gerust 15-20 cm hoger liggen. Ik heb daarom mijn oude BAS315 gehouden omdat de werkhoogte met het onderstel een goede 20-25 centimeter hoger is tov de Hammer. Werkt toch wel een pak aangenamer als je precies wilt zagen.

Forum Rechten