Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 37
    Vind het vreemd dat je bij de hoogte verstelling ook de zij- en achtergeleiding bij moet stellen
    Heb hier bij de BS400 gelukkig geen last van
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door handig18 Bekijk Berichten
    Vind het vreemd dat je bij de hoogte verstelling ook de zij- en achtergeleiding bij moet stellen
    Heb hier bij de BS400 gelukkig geen last van
    Bij de N4400 (en naar ik aanneem ook de N3800) doet het verschijnsel zich niet voor als je de keramische geleiding hebt (X-Life).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Bij de N4400 (en naar ik aanneem ook de N3800) doet het verschijnsel zich niet voor als je de keramische geleiding hebt (X-Life).
    Op mijn N3800 zit ook de keramische geleiding, maar moet nog eens goed uitzoeken wat hier juist de voordelen zijn en hoe je die best afstelt.

Het is niet afhankelijk van de gebruikte geleider, mijn N4400 heeft er ook een beetje last van.
    komt volgens mij gewoon omdat hij niet heel netjes in elkaar gezet is waardoor de tandheugelstang waar de geleider aan zit iets scheef loopt ten opzichte van het zaaglint.

Ik ben bang dat John gelijk heeft en dat het niet samenhangt met het soort geleider.

JOHN LAMERS heeft gelijk.
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

IMG-4095.jpg

De tochtborstel.

IMG-4097.jpg

De aangepaste bout.

IMG-4098.jpg

En de aangepaste inlay.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

In de inlay zou ik toch wat gaten boren om het zaagsel beter af te voeren.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door handig18 Bekijk Berichten
    In de inlay zou ik toch wat gaten boren om het zaagsel beter af te voeren.
    Ik geloof niet dat er door de gaatjes van de originele veel zaagsel valt. Daar zijn ze te klein voor. In principe zal ook al het zaagsel door de gleuf afgevoerd worden want het hout ligt immers vlak op de tafel (en dus ook de gaatjes). Maar ik zal eens experimenteren. Ik ga de inlay dan wel maken uit een stevig multiplex. Of zelf verschillende lagen lagen hout met de nerf dwars verlijmen.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

95% van de tijd wordt je inlay afgedekt door het hout wat je zaagt.
    ik heb wel es een aangepaste stofafzuig gezien die direct bij de zaag onder het blad afzuigt.
    dat werkte echt heel erg goed, praktisch geen stof in de behuizing.
    Als ik het terug kan vinden zal ik het wel posten.

Forum Rechten