Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36

Resultaten MINIforum

Beste houtbewerkers.
    Tijdens het MINIforum van 12/2 hebben we elkaars werk bekeken maar ook allerlei stukken hout uitgewisseld. Het lijkt me leuk een aparte rubriek te hebben waarop we de "producten" die daaruit zijn gemaakt te tonen. Dat kan dus een leuke serie worden.
    Zo kreeg ik een geknotte kop van een catalpa.
    Daar heb ik het onderstaande schaaltje uit gedraaid.
    HxB= 11x19 cm. Afgewerkt met Tungoil. En nu voorzichtig drogen..........
    vr.gr. Jan Pranger.

Attached files

Re: Resultaten MINIforum

Oei Catalpa, die lange rij puntjes achter 'En nu voorzichtig drogen' is zeker gerechtvaardigd. :mrgreen: Mooie kleur overigens, ik dacht dat Catalpa vrij bleek van kleur was.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Goed gelukt Jan, dat "naturel edge"draaien kan erg lastig zijn.

Dat vind ik mooi!
    Een stuk Catalpa wat ik heb liggen is lang zo mooi niet qua kleur en structuur.
    Als ie droog is, ga je dan nog een keer (af)draaien of blijft ie zo?
    Ben benieuwd wat je van de andere stukken maakt.

Ik kreeg trouwens een stuk hout, waar iemand uit IJlst vroeger als eens een schaaf uit heeft gemaakt,.. kijken wat ik daar nog van kan maken .

Kor

Ha Jan,

Alhoewel mijn voorkeur meestal niet uitgaat naar "kunstzinnige" voorwerpen, vind ik dit toch een heel bijzonder stukje werk. Dat hout heeft ook mooie kleuren.

Ik ben ondertussen ook begonnen met het opknappen van dat kleine houten schaafje. Hij schaaft ondertussen als de brand! Uiteraard volgen de foto's tzt.

Athanor
    Guest

Nou Jan, ik had niet door dat er zo'n bijzonder vaasje in die knot zat :roll: goed om te zien dat je zoiets uit die warrige knot weet te toveren! Ik hoop dat het met het drogen goed gaat, volgens mij was het meeste vocht er wel uit.....

Fons

Hallo Jan,

Over het algemeen heb ik niet zo veel met gedraaide objecten, maar voor deze maak ik graag een plekje vrij in mijn woonkamer.
    Mooie elegante vorm. Het hout werkt ook goed mee om de vorm volledig tot zijn recht te laten komen.
    Groet Jos

Hallo Jan
    Ik weet nog dat jouw ogen begonnen te glimmen toen je de knoest in handen kreeg . Ik vind het een mooi eindresultaat.

proficiat

HG Hugo

De foto is wat donker geworden,maar het is van een heel mooi stuk hout: Russian Olive of de bladverliezende olijfwilg en zeker Elagnus augustifolia volgens Linnaeus en Hans Scholte, dan moet het wel goed zijn.
    Een sieraaddoosje in naturel uitvoering met eiken dekseltje uit 1 stuk (gezwart met ijzer/azijn mengsel, met witte pasta behandeld en daarna twee lagen shellac).
    Afm: LxBxH=16x16x6 cm - totaal 16 cm hoog en 3x10 cm binnenruimte.
    Het doosje is behandeld met TungOil.
    vr.gr. Jan Pranger.

Attached files

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joppe
    Hallo Jan,

Over het algemeen heb ik niet zo veel met gedraaide objecten, maar voor deze maak ik graag een plekje vrij in mijn woonkamer.
    Mooie elegante vorm. Het hout werkt ook goed mee om de vorm volledig tot zijn recht te laten komen.
    Groet Jos
    Ik had het niet veel beter kunnen omschrijven.

Forum Rechten