Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 10 van de 14 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 136
    Ik ga het gewoon ervaren. Als ik het idee heb dat ze eerder bot worden, dan maak ik wel een groefje.

De houders maken was wel een leuk klusje, want ik heb 2 van mijn nieuwe(re) machines gebruikt. Het uitzagen en herzagen ging met mijn lintzaag. Om te testen heb ik alles (ook het herzagen) gedaan met een smal lint met veel tanden. Dat is natuurlijk niet zoals het moet, maar mijn Hammer gaf geen krimp. Het schuren heb ik met de Triton spindelschuurmachine gedaan. Zeer fijne machine!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L.N. Bekijk Berichten
    Het schuren heb ik met de Triton spindelschuurmachine gedaan. Zeer fijne machine!
    Misschien een idee om hierover ook een review te schrijven?
    Want ik ben ook benieuwt hoe de andere merken spindelschuurmachines het doen.
    Volgens mij zijn er diverse leden die dit soort kleine machines gebruiken.

Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spaander Bekijk Berichten
    Misschien een idee om hierover ook een review te schrijven?
    Want ik ben ook benieuwt hoe de andere merken spindelschuurmachines het doen.
    Volgens mij zijn er diverse leden die dit soort kleine machines gebruiken.

Mvg, .
    Die review gaat er zeker komen. Maar dat zal nog wel een paar maanden duren. Eerst wil ik deze meer gebruiken om
    er een beter beeld van te krijgen.

Deze week heb ik een Ooznest Workbee CNC machine besteld om zo mijn eerste stappen in de CNC wereld te zetten.

Het is een 1000 x 1000 mm screw drive machine geworden. Als spindel ga ik er een Kress 1050 FME bij kopen, omdat die sterker er preciezer is dan de Dewalt en Makita, terwijl de meerkosten beperkt zijn. Ik moet alleen nog kijken waar ik de CNC ga plaatsen, want zoveel ruimte heb ik niet meer in mijn garage.

Mooie aankoop luuk! Ik heb misschien nog wel een plaatsje vrij

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petrolhead Bekijk Berichten
    Mooie aankoop luuk! Ik heb misschien nog wel een plaatsje vrij
    Hehehe, dat is goed. Dan zet jij jouw Hammer B3 maar bij mij. Dan heb je zeker genoeg plaats....

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Ga je vast veel plezier en mooie werkstukken van hebben!

Groet,
    Jan

De CNC machine is binnen en dat is veel sneller dan verwacht. De geplande timing was na 31 oktober (Brexit), dus ik maakte mij wel zorgen over importkosten. Maar dat was dus niet nodig. Nu nog de tijd vinden om de CNC in elkaar te zetten. De spindel is ondertussen ook onderweg vanuit Duitsland. Bij CNC-Plus was deze het goedkoopst (€209) en ook de collets zijn daar goedkoper.

Gefeliciteerd met je nieuwe speelgoed
    We wachten de foto’s af van het eind resultaat

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten