Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 63
    Kijk, het kan dus. Interessant om later aan te passen. Onderste geleiding gewoon aan een bout laten zakken is ook lekker eenvoudig.
    Ben wel benieuwd hoe je het blad hebt gedaan en is hij nog kantelbaar?
    Dank!

Als de zaaglengte te kort is voor een 10mm breedte heeft dat waarschijnlijk met de zaaglintdikte te maken, die zal dan dikker zijn en daardoor minder soepel om de kleine wieldiameter van de zaagmachine lopen.

Dank je, maar ik bedoel ehhh hoe heet dat onderdeel? Dat houten blad.

Sinds vandaag heb ik ook dit lintzaagje en nu heb ik een vraag ivm trillingen.

Het werkblad trilt nogal maar dat lijkt me niet zo ongewoon omwille van het de opbouw ervan.
    Maar de machine durft ook op wandel gaan als hij los op de werkbank staan. Is dit normaal of zijn er dan teveel trillingen?

De mijne wandelt niet maar trilt wel iets. Van de week kijk ik of er erge onbalans in de wielen zit.

Hoi Korre, heb je de spanning van het blad niet te hoog ?. Ik kwam er laatst ook achter dat wanneer ik het blad te strak span de machine meer gaat trillen.
    Het wandelen over de werkbank heb ik nog niet gehad omdat ik hem altijd met 2 lijmtangen vast zet.
    Wat mij nu na een tijdje wel opvalt is dat het lijkt of het werkblad (tafel) aan de rechterzijde van de machine afhangt naar beneden.
    Moet ik dus ff naar kijken of dat ook werkelijk zo is.

Ik heb vorige week nog eiken gezaagd van 8cm dik. Oud eiken, merkte wel dat te veel en te hard duwen de zaag kwaliteit geen goed doet.
    Dus geduld en rustig zagen heeft zeker voordelen op het resultaat.

Gr Edwin

Knap dat dit machientje 8cm oud eiken aan kan! Geeft me wel vertrouwen in het motortje.
    Was dat met de bijgeleverde zaagband?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happy Hippo Bekijk Berichten
    Knap dat dit machientje 8cm oud eiken aan kan! Geeft me wel vertrouwen in het motortje.
    Was dat met de bijgeleverde zaagband?
    Ben benieuwd hoelang het zaagje dit volhoudt.
    Ik denk niet dat dit zaagje bedoelt is om er 8cm dik eiken mee te zagen.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door handig18 Bekijk Berichten
    Ben benieuwd hoelang het zaagje dit volhoudt.
    Ik denk niet dat dit zaagje bedoelt is om er 8cm dik eiken mee te zagen.
    Ik heb twee bladeren van +/- 40 cm lang en 8 cm dik uit de eiken blokken gezaagd.
    Het gaat niet snel maar naar mijn mening had hij er geen moeite mee mits je de doorvoer snelheid niet te hoog houdt.
    Korte , krappe bochten een keer vaker heen en weer en zeker ook niet te snel willen.
    Ik zal morgen wel een foto plaatsen van de zaag resten.

Edwin

Dit is het stuk eiken waar ik bladeren uit heb gezaagd.
    Je kunt zien dat de bochten het zaagblad het meest verwarmen waardoor het mogelijk sneller slijten/ bot wordt.
    Ik had niet het idee dat de machine er moeite mee had, ook bleef de zaagsnede mooi verticaal.

IMG_20190610_092457.jpg

IMG_20190610_092508.jpg

IMG_20190610_092524.jpgIMG_20190610_092532.jpg

Gr Edwin

Forum Rechten