Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 75
    Ok thx! Ik kwam bij de meeste sites enkel 6mm tegen als kleinste maat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hartvoorhout.jouwweb.nl Bekijk Berichten
    De prijs valt me erg mee, als ook de verzendkosten.
    kwaliteit en service van Tuffsaws zijn ook hoog aangeschreven (zoek Tuffsaws)

Hmm nou kom ik toch ook wel heel erg in de verleiding om deze aan te kopen
    schaaldelen recht maken en penneblanks maken
    bowlblanks rechtzagen en wat plankjes zagen zou ik er mee willen doen
    uiteraard met een lint van tufsaws
    maar ja je twijfeld dan toch
    mvg Tom
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Zo te zien krijg je veel voor weinig. Van dit soort machines zijn diverse beoordelingen op you tube te vinden. Bijna nooit negatief. Maar wel met de opmerking erbij alle waar naar zijn geld. Zelf zou ik een inca aanschaffen. Mede forumlid Pieter verkoopt ze regelmatig. Deze zijn dan geheel opgeknapt. Zelf merk ik beperkingen bij mijn Lintzaag een scheppach basato 4. Vooral bij het herzagen van dik zwaar hardhout. Ik zou voor de grootst mogelijke gaan.

Ik heb hem van de week ontvangen. Ook ik heb hem aangeschaft omdat ik dacht dat de prijs kwaliteit verhouding goed zou zijn. In ieder geval goed genoeg voor waar ik hem voor ga gebruiken. Heb hem nog niet heel veel gebruikt en verder ook geen ervaringen met andere lintzagen, maar zagen doet hij prima.

Ik denk dat de kwaliteit voornamelijk in de afstelling zit en niet in het zagen. Je moet gewoon alles goed afstellen en nameten. Je kunt niet op de gegevens van de machine vertrouwen. Ik verwacht dat bij duurdere machines je gewoon kunt uitgaan van wat je afleest op de machine zelf. Dus instellen op 0 is dan ook echt 0 etc..

Vind dat het merk Parkside sowieso een goede prijs kwaliteit levert. Op een aantal producten daargelaten. Heb bijv. de tafelzaag gehad. Een beetje hetzelfde verhaal als de lintzaag. Zaagt prima, maar je moet alles goed nameten. Maar heb ook de afkortzaag (sliding miter) en deze is super, degelijk en precies.

Ik heb deze lintzaag ook gekocht. Hoe moet ik het lager afstellen wat je op de foto hieronder ziet? Moet het lager het zaagblad nét raken? Bij mij lukt dat niet. De zaag zit te ver naar voren. Er zit 3 à 5 mm tussen. Ik kan het lager niet verder naar voren schuiven omdat het al tegen het aluminium botst. Dat lijkt op jouw foto ook wel een beetje zo.

Nou, het is me dan toch gelukt om het zaaglint iets verder naar achter op de wielen te verplaatsen, waardoor het net contact kan maken met het lager als ik het lint iets naar achter duw. Het houdt niet echt over, maar goed het werkt. Zie afbeelding:
    lager.jpg

Qua zaagsnede ben ik behoorlijk tevreden. Gewoon met het standaard lint heb ik een mooie zaagsnede. Een stuk van 20cm loopt er lekker doorheen (zie afb. 1 en 2). Bij mijn oude lintzaagje liep het lint steeds weg naar links waardoor vooral langere stukken hout klem kwamen te zitten tussen de geleider en het lint en de machine vastliep. Maar hij loopt er nu dus keurig doorheen.
    Ook in de hoogte heb ik een mooie zaagsnede (zie afb. 3). In een latje van 7cm hoog zie je een mooie verticale zaagsnede. Bij mijn oude lintzaag was dat ook niet zo.
    houtje1.jpg

houtje2.jpg

hout_7cm.jpg
    Laatst gewijzigd door MHI; 11-05-19 om 21:26.

Al doende..

Succes verder met de zaag

Ik heb de zaag ondertussen ook
    en heb al bijna het hele ding verbouwd
    tja op eigen houtje he
    Ik heb het bovenblad laten zakken en de onderste geleiding ook naar beneden verplaats E10F9426-071C-43A7-8F04-3209D01ACCFA.jpg zaaghoogte nu 9,5 cm
    ik ben nog opzoek naar een betaalbaar setje lagers ( vooral het ijzere blokje waar de geleidingslagers op komen )
    100€ voor een setje is meer als de zaag koste en dat vind ik een beetje gek worden

het ding zaagt met linten van tuffsaw als een malle B89C808E-6CE0-4A20-8327-A1D24BC4D7FF.jpg
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Forum Rechten