Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18
    Ik heb hierboven een voorgeschreven spijlafstand van 45-65 mm gemeld, verwijzend naar huidige regelgeving. En toen begon het grote knagen.

Dus de zolder opgegaan en het zelfgemaakte kinderledikant opgezocht. Dat staat er nog voor … nou ja, je weet wel
    Internet was nog niet uitgevonden (ja, het wiel wel) maar ik weet zeker dat ik indertijd de geldende norm heb opgezocht en gevolgd. De spijlen zijn 18 mm met tussenruimte 70 mm. De eisen zijn dus blijkbaar aangepast.

Nieuwe spijlen er in van 25mm ben je gelijk weer aan de norm en een knappe baby die daar uitbreekt
    Met een hamer past alles...

Vertrouwend op de erfelijkheid van uiterlijke kenmerken maak ik me over te geringe schedelbreedte van mijn nageslacht weinig zorgen. Aan opa's bedje wordt niet gezaagd!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Het 2e ledikant vind ik persoonlijk net een gevangenis

Toxiq, hadden ze bij jou thuis vroeger geen babykooi?
    No tree's were harmed during the making of this project..
    oh wait: Never mind!!

Nope, ik heb altijd al op stand gewoond, dat begon natuurlijk op dag 1 met een heel tof bedje

Daarna volgde natuurlijk al snel een skelter in bijpassende stijl

Nu weer terug naar het topic van de TS

Is er al een tekening waarbij de 2 bedjes tot 1 samengesmolten zijn ?
    Met een hamer past alles...

Kleine update,

Ik heb eens gestest met een stukje balk, inderdaad ik ga toch voor meer spijlen gaan haha!

Ondertussen ze allemaal grof gezaagd en al 16 van de 36 op maat geschaafd... Ze gaan daarna nog door de drumsander en worden afgerond met de frees...
    De smalle zijden krijgen 8 spijlen van 28 mm en de lange zijden krijgen 10 spijlen van 33 mm... Het verschil ga je bijna toch niet zien maar het lijkt inderdaad minder op een gevangenis nu
    Foto's:
    IMG_20190120_181829.jpg
    IMG_20190121_172428.jpg
    Laatst gewijzigd door Beickybeer; 21-01-19 om 18:08.

Het heeft even geduurd, maar hier toch al een hoopvolle update:

thumbnail_IMG_20190209_112328.jpg

Onderstel gelijmd met domino's, ik zou toch wat revo klemmen kunnen gebruiken, die zijn makkelijker om alles haaks te kunnen zetten. Nu staat het frame helaas 0.1 a 0.2mm uit de haak, wat op zich totaal geen probleem is natuurlijk!
    Daar bovenop komt een kader, die zo ook het onderste "biesje" in notelaar van het park bepaalt...
    foto:

IMG_20190209_112441.jpg

Ondertussen ook aan het frame begonnen (alles was al geschaafd op maat...), de hoeken in verstek gezaagd, dominos erin en alles staat nu even droog in mekaar. Ik wil eerst alles droog passen alvorens ik lijm om geen stappen over te slaan en achteraf pas te zien been there, done that...

thumbnail_IMG_20190209_175658.jpg
    thumbnail_IMG_20190209_175834.jpg

Eerst ga ik nu de bovenste regels droog passen met domino's, dan de spijlen en het bovenframe afronden (safety first!) en daarna maak ik een onderbodem en een verstelbare bodem. Ik ga de verstelbare bodem laten kunnen verstellen dmv rampamoeren vast te lijmen in hoeken van het frame. Daarop een blokje hout met een inbusbout vastzetten en dat zou stevig genoeg moeten zijn lijkt me, de baby parkjes die ik heb bekeken in de winkel zitten ook met soortgelijk systeem vast...
    Bovenaan komt ook nog een stukje notelaar te zitten, lijkt me een mooi contrast...

Groetjes,

Christophe

Heerlijk project! Goed bezig!
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Forum Rechten