Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 50 van de 50
    Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Weet niet precies de situatie maar ik moest denken aan zwaluwstaartplaten op de vloer.

Sang dat gaat niet, de vloer heeft juist niet voldoende draagvermogen, nog meer gewicht erop maakt t probleem alleen maar groter.

Heeft iemand een goed adres om de stalen kokers te bestellen 160 hoog, 80 breed, 10 dik en circa 4700 lang. Gepoedercoat of gemenied.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Zijn Finnjoist liggers niet iets voor deze situatie?
    https://www.metsawood.com/nl/product...Finnjoist.aspx
    Nee zijn veel te hoog en hebt er veel te veel nodig....

heb niet alle 5 pagina's doorgelezen en wellicht is het al opgenoemd:

is er geen mogelijkheid om bovenop de vloer ergens een versteviging in een wand / knieschot aan te brengen?

bij een woningbouwproject hebben we ook wel eens strekstangen naar een HEA op hoger punt gebracht.
    nabij de badkamers gebruikte we lewis vloeren welke een belasting gaven welke eenzelfde probleem qua vering gaf.
    bij het slopen van één wand en opnemen van een ophangconstructie met trekstangen in de binnenwand verwerkt hebben we dit toen wel flink kunnen verbeteren.
    Murphy was een optimist!

Even wat feedback, ik heb na lang wikken en wegen besloten om de constructie nog iets anders uit te voeren. De stalen liggers niet naast de eiken liggers maar toch in de drie vakken in het plafond met als doel om in 1 klap 2 vliegen te slaan, meer draagvermogen in de breedte en direct de doorbuigt van de kindsalken aan te pakken.

Er zijn 3 liggerst 160x80x10 van 4700mm ingebracht en nu zijn alle problemen weg. Niet de fraaiste oplossing helaas maar wel effectief.

IMG_5319.jpg

Als je ze netjes omkleed in dezelfde afmeting als de andere balken zie je er niks meer van

Ik vind dit niet gek lijken zo, beter dan witte kokers naast de eiken balken denk ik.

Heb je er nog een gedeelte vloer uit gehad, of was dat gewoon nog niet geschilderd?

Heb je er nog een gedeelte vloer uit gehad, of was dat gewoon nog niet geschilderd?
    Dat stuk wat niet geschilderd is daar liep vroeger een schoorsteen door de vloer, en het plafond is geschilderd toe die schouw er nog stond, wetende dat dit later aangeteeld moest worden. Maar de vloer is er tot op een balkje uit en de nieuwe delen zijn op maat gemaakt zodat ze exact even breed en gelijk zijn aan de oude dus na schilderen zie je daar niks meer van. Tenzij je het weet en heel goed kijkt.

Ik vind dit niet gek lijken zo, beter dan witte kokers naast de eiken balken denk ik.
    Uiteindelijk dit maar gekozen omdat dit direct het probleem met de te lichte kindbalken oplost.

Heel verstandig van je.

Forum Rechten