Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37

Onderwerp: eigenbouw lintzaag

eigenbouw lintzaag

Ik overweeg om zelf een lintzaag te bouwen van de plannen van Matthias Wandel, Woodgears. http://woodgears.ca/bandsaw/homemade.html

Ik ben een totale elektronica noob. Waar zou ik een gepaste motor kunnen vinden (slopen), 2 pk of zo ?

Athanor
    Guest

Re: eigenbouw lintzaag

Wat een fantastisch mooi idee!!!

Volgens mij koop je voor ruim 100 euro ook een nieuwe motor. Ik zag gisteren bij een tweedehandshandel motoren voor rond de 60/70 euro liggen, dus dan lijkt een nieuwe me veiliger.

Het zou een heel mooi topic kunnen worden, ik moedig je van harte aan om dit project te beginnen, goed te illustreren en documenteren op ons forum! Ik zal met veel belangstelling gaan lezen.

Succes!

Fons

Hier zou ik niet aan durven beginnen. Vergeet niet dat alles in alle richtingen afstelbaar moet zijn en stabiel moet blijven om te vermijden dat je zaaglint eraf loopt.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

dit lijkt me een enorm interessant project om te volgen. ben dan ook zeer benieuwd naar het vervolg

Heb een motor in Duitsland een 1,5 kw 230v motor gevonden die rond de 100 euro draait :lol:
    http://cgi.ebay.de/Elektromotor-1-5-...0#ht_664wt_905

Hallo Woodie

Ik hoop dat je van deze klus een log op het forum gaat bijhouden. Gezien je schaaf word dat weer smullen.
    succes en
    Hartelijke groet Hugo

Athanor
    Guest

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jokke
    Hier zou ik niet aan durven beginnen. Vergeet niet dat alles in alle richtingen afstelbaar moet zijn en stabiel moet blijven om te vermijden dat je zaaglint eraf loopt.
    Dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen van iemand die de mooiste muziekinstrumenten weet te vervaardigen :roll:

Fons

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor
    Dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen van iemand die de mooiste muziekinstrumenten weet te vervaardigen :roll:

Fons
    Wat ik dan weer als een compliment beschouw...
    Ik geef toe dat ik, als het over machines gaat, zeer veeleisend ben maar ook zeer voorzichtig.
    Ik heb al enkele accidentjes achter de rug, vandaar...
    Mijn vrees is alleen dat het hout niet vormvast genoeg zal zijn om zeker te zijn dat de zaag niet van de wielen loopt op termijn.

Woodie, lijkt me een verdraaide leuke klus, zeker omdat ik een liefhebber ben om mijn eigen spulletjes te maken. Ik kijk dan ook vol belangstelling toe naar WIP pictures, waar ik op hoop dat je dat gaat doen.
    Succes toegewenst.
    Ad

Athanor
    Guest

Wat ik dan weer als een compliment beschouw...
    Ik geef toe dat ik, als het over machines gaat, zeer veeleisend ben maar ook zeer voorzichtig.
    Ik heb al enkele accidentjes achter de rug, vandaar...
    Mijn vrees is alleen dat het hout niet vormvast genoeg zal zijn om zeker te zijn dat de zaag niet van de wielen loopt op termijn.
    Zo was het ook bedoeld

Maar misschien kunnen we hen ondersteunen met goede adviezen, gebaseerd op ervaringen of missers die we zelf beleefd hebben. André heeft bijvoorbeeld zijn houtdraaibank ook zelf van Yellow Pine gemaakt.....

Fons

Forum Rechten