Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 57

Onderwerp: Lamp eikenhout balk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iedereen en niemand Bekijk Berichten
    Als ik het goed zie is de trafo die je hebt niet dimbaar, en als je dus wilt dimmen zul je de dimmer tussen de trafo en je led strip moeten zetten. waarschijnlijk werkt de dimmer in je muur nu ook niet of niet zoals het hoort.
    Dat klopt, hij werkt helemaal niet. Alleen aan en uit. Maar de dimmer die na de trafo zat, die erbij geleverd wordt. Werkte ook niet.
    Met vriendelijke groet,

Leroy

Oké, en zat die wel goed aangesloten? Bij led is het namelijk belangrijk dat de plus en min juist zijn aangesloten omdat de stroom maar van een kant door een led heen kan.
    Ervaring is iets dat je krijgt net nadat je het nodig had

Ja, dat was een plug en play aansluiting
    Met vriendelijke groet,

Leroy

O dat is apart dan dat het niet werkt. Maar is het geen optie om een dimbare trafo in te bouwen? Dan kan je gewoon met de dimmer in je muur de lamp bedienen. Dat lijkt me handiger als dat je de lamp eerst aan moet zetten en vervolgens met een afstandsbediening moet dimmen.

Ja, ik zit net de specificaties na te kijken en deze trafo is niet dimbaar.
    Met vriendelijke groet,

Leroy

Nee inderdaad, als het nog kan zou ik voor een dimbare trafo kijken, dat lijkt me de beste oplossing.

Let op dat je dan een geschikte dimmer in je muur hebt zitten. Deze moet het lage wattage aan kunnen van de led. Het dimbereik staat er meestal wel op, bijvoorbeeld 20-100W. Kies je dimmer uit op het laagste vermogen en dan liever nog lager dus verbruikt je strip 20W, kies dan een dimmer die vanaf 10W al kan dimmen.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Ja inderdaad, daar was ik mij al van bewust. Dimmer in de muur is 5W-50W. Maar welke trafo is nu aan te bevelen?
    Met vriendelijke groet,

Leroy

Dat hangt van het vermogen van je trafo af, dus de ingangsspanning en niet de spanning die naar de led gaat. Belangrijker is nog dat je een dimbare trafo hebt en een trafo dimmer. En dan heb je nog verschil tussen een spoel trafo en een elektronische, voor allebei heb je verschillende dimmers nodig. Maar je moet dus geen led dimmer hebben.

Beter is nog om een dimbare led driver te hebben. Die zijn constanter in hun uitgangsspanning.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Forum Rechten