Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 54
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

kriebel in mijn hoofd : toolcabinett

mijn werkplaats heeft nog steeds geen mooie opbergplek voor alle losse zaken die je vaak nodig hebt. zaag/beitels/meetlint/bescherming/potloden enz enz. vanmorgen begon deze kriebel in mijn hoofd. ik ga straks het boek van jim tolpin nog maar eens doorbladeren en dan vanavond hopelijk een schetsje maken om het meerendeel van de hersenkriebel te verwijderen. alle suggestie's van een opbergsysteem zijn enorm welkom

rick

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010

Re: kriebel in mijn hoofd : toolcabinett

Heb niet echt suggesties, maar ben zeer benieuwd. jou kennende zien we binnen 2 dagen wel foto's van het eindresultaat...

groeten,
    Patrick

Ik raad sowieso een French cleat systeem aan, het is handig in gebruik en eenvoudig te maken.

Ik vond deze laatst op internet, weet alleen niet meer waar.

Attached files

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dave

Even wakker worder Dave, hier natuurlijk: http://www.woodworking.nl/viewtopic.php?f=10&t=1712 :lol: :lol:

jaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dave

Even wakker worder Dave, hier natuurlijk: http://www.woodworking.nl/viewtopic.php?f=10&t=1712 :lol: :lol:

jaap
    Hahaha, tja zo zie je maar weer hoe informatief dit forum is

Bedankt Jaap!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

het meerendeel van de tijd ben ik bezig in mijn hoofd. hoe komt het eruit te zien? hoe maak ik het? waarvan maak ik het? de constructie is dan een veel kortere periode. eind vh jaar heb ik helaas weinig vrije tijd en dus geen "houttijd". ach je weet maar nooit.

de tool cabinett is inderdaad erg gaaf. ik denk tot op heden nog aan een open kast met laatjes.

rick

Op de site van Fine Woodworking staan prachtexemplaren. Veel te mooi om in de werkplaats te zetten. Hoewel...

Zo'n toolcabinet is inderdaad erg mooi, en alleen al het maken is een ervaring opzich lijkt me. Ik heb er ook wel eens over nagedacht om zoiets dergelijks te maken, maar tot op heden geef ik toch zeker de voorkeur aan het gewoon los aan de wand hangen van het gereedschap. Dit om meerdere redenen; ten eerste lijkt me zo'n cabinet erg 'propperig', wat me lastig lijkt als je snel iets nodig hebt, en het ook weer snel terug wilt hangen. Dat is uiteraard afhankelijk van de grootte en het ontwerp/inrichting van de kast. Ten tweede weet je nooit hoe je gereedschapverzameling uit gaat breiden, en straks is dan misschien de kast te klein, of moet je hem helemaal opnieuw indelen.

Uiteraard heeft het ook voordelen, het gereedschap wordt niet stoffig, en misschien helpt het zelfs tegen roest, waarvan mijn gereedschap veel last heeft.

Dit uiteraard niet om te ontmoedigen , maar deze overwegingen hebben er bij mij tot nu toe tot geleid geen cabinet te maken. Misschien komt dat ook doordat ik heel veel geschikte wandruimte tot mijn beschikking heb. Maar ik zeg nooit nooit, misschien krijg ik binnen afzienbare tijd ook kriebel in't hoofd

Je kan er natuurlijk ook wieltjes onder zetten. Heb je gedaan in je werkplaats, neem je je dierbaar gereedschap mee in de zitkamer om er verder van te genieten...

Forum Rechten