Gatensjabloon gebaseerd op Festool MFT

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
@Jeroen B, ik heb een mal van 247wood. Die mag jij wel een keer lenen, laat maar weten dan neem ik m een keer mee.
Ik heb er onderstaand los blad mee gemaakt.
815E3246-EB66-4978-B7CF-D203BF7162DF.jpeg

Ik had willen laten zien welke, maar kan ‘m op de site van 247wood zelf nu niet meer vinden. Toolstation heeft ‘m wel in het assortiment zie ik (hier).
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroen B

Jeroen B

Actieve deelnemer
14 mei 2018
63
29
Brabantse Kempen
@Jeroen B, ik heb een mal van 247wood. Die mag jij wel een keer lenen, laat maar weten dan neem ik m een keer mee.
Ik heb er onderstaand los blad mee gemaakt.
Bekijk bijlage 103292

Ik had willen laten zien welke, maar kan ‘m op de site van 247wood zelf nu niet meer vinden. Toolstation heeft ‘m wel in het assortiment zie ik (hier).
Hoi Rob,
Dank je, dat zou super zijn. Bij 247wood krijg ik hem ook niet gevonden..
mvg,
Jeroen
 

Willy's Wood

Nieuw lid
16 okt 2023
9
1
Utrecht
Hoi allemaal,

Ik zou ook graag mijn MDF blad transformeren in een MFT blad.

Heeft iemand nog een dergelijke mal te huur/leen in de omgeving van Utrecht?

Bvd.

Mvg
William
 

ArcösS

Actieve deelnemer
27 jan 2013
90
4
Ik was van plan om een cnc-machine te maken om zelf eentje uit te frezen, maar aan het tempo dat de cnc-frees vooruit gaat zal ik eerder tussen 6 planken liggen dan dat de mal klaar is ...

LEES: ook op zoek naar een betaalbare oplossing :)
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.243
535
Eanske
ingoogni.nl
LEES: ook op zoek naar een betaalbare oplossing
Betaalbaar is nog al relatief. 3 min zoeken, er zijn meerdere aanbieders op markplaats die gatenplaten maken in afmetingen naar wens. De laatste link maakt ook een mal voor E30.- geen idee (of het) wat het is.


 

michelb_ww

Actieve deelnemer
1 feb 2022
80
34
Waddinxveen
Ik heb, via een andere verkoper, ook eens een mal gekocht en daar MFT bladen mee gemaakt, maar perfect werden de MFT bladen niet. Voor het klemmen werkt het uitstekend, maar je kunt niet vertrouwen op haaksheid oid.

Ik heb nu een UJK parf guide system MKII, die werkt echt veel beter.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
550
131
De laatste link maakt ook een mal voor E30.- geen idee (of het) wat het is.
Toevallig heb ik die een paar dagen geleden bij hem gekocht. Zit met zijn werkplaats vlak bij waar ik woon, dus zelf opgehaald en weet dus niet wat de verzendkosten zijn.
Mal ziet er m.i. goed uit. Gemaakt van 18 mm betonplex.Gaten zijn 30 mm.
Nog geen blad mee gemaakt. Je moet ook dogs hebben met 20 mm en 30 mm, ik kon die nergens vinden en heb ze dus maar zelf 3d geprint.
Ik wil de gaten gaan maken met een 14 mm vrees en een 24 mm kopieerring, zouden de gaten te ruim worden lan ik dit met een stukje tape om de kopieerring corrigeren.
 

Bijlagen

  • IMG_0504.jpeg
    IMG_0504.jpeg
    126,9 KB · Weergaven: 10
  • IMG_0505.jpeg
    IMG_0505.jpeg
    104,8 KB · Weergaven: 11
  • IMG_0507.jpeg
    IMG_0507.jpeg
    109,7 KB · Weergaven: 10

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Ik ben nu op vakantie, maar heb wel het parf guide II systeem liggen. Die is al anderhalf jaar ongebruikt en mag wel weg. Ook heb ik nog een paar mallen liggen van 9 mm dik met 20 mm gaten die je kunt kopieren met een kopieerfrees met bovenlager. Als ik terug ben van vakantie, zal ik het onder de aandacht brengen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.