Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 19 van de 26 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 190 van de 257
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Wat ik begrepen heb zijn er 2 maten bij de Veritas benchdogs 20mm (bij opmeten 19,9mm) en ook imperial 3/4 inch (19,05 mm).
    Ik heb via Ebay een ander merk benchdogs gekocht en die zijn exact 20 mm.
    Mijn gaten zijn met het Parf system geboord en daar passen de Veritas 19,9mm en de andere van 20mm strak in.
    Dus denk ik dat je de gaten niet groter dan 20mm moet boren/frezen.

Mvg, .
    Laatst gewijzigd door Spaander; 11-09-19 om 20:48.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Dan verwacht ik dat 20,1mm goed zal zijn. Mijn 30,0mm ring past namelijk met wat moeite in het 30,1mm gat, dat mag wel 30,2mm worden (30,3mm is in elk geval te ruim icm Festool ring).
    Maar dat is juist waarom er getest moet worden. Het zijn kleine aanpassingen die geen moeite kosten, maar wel een groot effect op het functioneren van de mal hebben.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FonSmkb Bekijk Berichten
    Dan verwacht ik dat 20,1mm goed zal zijn. Mijn 30,0mm ring past namelijk met wat moeite in het 30,1mm gat, dat mag wel 30,2mm worden (30,3mm is in elk geval te ruim icm Festool ring).
    Maar dat is juist waarom er getest moet worden. Het zijn kleine aanpassingen die geen moeite kosten, maar wel een groot effect op het functioneren van de mal hebben.
    Is het gat dan exact 30 mm en de ring ook?

Ik heb ondervonden dat het allemaal wat makkelijker werkt als de randen van het gat iets afgerond worden.
    UJK heeft daar een tooltje voor zie filmpje op 4:19 maar ik heb het met de bovenfrees met afrondfrees R2 gedaan.
    Ook voor klemmende benchdogs heeft Peter Parfitt ook iets gemaakt 10:35 om deze eruit te halen.

https://www.youtube.com/watch?v=AMnAyBrFHCE

Mvg, .

Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

De ring is (met een analoge schuifmaat gemeten) netjes 30,0mm. Het gat is ingesteld op 30,1mm. Ik verwacht dat het materiaal een beetje ruw wordt van het frezen, waardoor de effectieve diameter iets kleiner wordt.
    Alle kanten zijn uiteraard afgerond met een r1,5 bovenfreesje.

Ik ben ook zeer geinteresseerd! Heb (nog) niet het gereedschap maar wil al jaren mijn werkbank voorzien van een haaks gatenpatroon.
    Groet, Thomas

Ik ook, heb ook een werkbank, maar geen gaatjes.

Als er ooit een freesblad beschikbaar komt houd ik me warm aanbevolen

Gr Danny1984
    Laatst gewijzigd door Danny1984; 14-09-19 om 07:30.

Heb de boel nog even nagemeten, de gaten in mijn mftc geboord met een festool frees 20 mm zijn dus 20,3 a 4 geworden ....
    dat is dus te ruim : (

De gebruikte mdf plaat wasniet een goede kwaliteit volgens mij, wellicht dat het ook iets uitmaakt

ook het invallen met de frees dien je in meerdere bewerkingen te doen dus niet in een keer door de plaat.
    Ook moet er geen speling op de assen van de machine zitten dus een goede freesmachine helpt zeker.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3dmazter Bekijk Berichten
    ook het invallen met de frees dien je in meerdere bewerkingen te doen dus niet in een keer door de plaat.
    Ook moet er geen speling op de assen van de machine zitten dus een goede freesmachine helpt zeker.
    Gedaan met nieuwe OF1010 met orginele kopieer ring en uiteraard met beleid...

Ik ben ook erg geïnteresseerd in de mal. Heb net een nieuwe bovenfrees dus alleen nog een freesje 20 erbij.

Forum Rechten