Het bouwen van mijn MFTC (ontwerp BenchWorks)

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Ik zou zo ook wel eentje willen :eek:
Hopelijk heb ik over een paar jaar ook de skils om eraan te beginnen.
Vooral die bijzettafels lijken me SUPER handig.

Ergens zag ik twee oranje plastieken winkelhaken om de lades mooi haaks te verlijmen. Wat is dat? Zo zou ik er ook wel twee willen, lijkt me veel goedkoper dan een hoekspanner en ook universeler.
Ja, dat begrijp ik want het is een heerlijke mobiele werktafel om op en mee te werken.

Met die skills valt het wel mee hoor ik ben maar een gewone doe-het-zelver en leer nog steeds van mijn fouten.
En om van de uitgewerkte plannen van BenchWorks (Timothy) te werken valt best wel mee, gewoon beginnen.

Persoonlijk heb ik de plannen meerdere keren doorgelezen en de eventuele (voor mij) moeilijke delen apart opgeschreven.
En de tijd genomen om deze moeilijke delen op te lossen met hulp van de diverse leden hier op het forum.
Daarna verzamelen van de onderdelen en beginnen, lezen, meten, lezen, meten en dan pas zagen.:D
En dan gaat het soms toch nog mis maar daar leer je van, in mijn geval heb ik diverse skills ook voor de eerste keer gedaan bv.
het frezen op de freestafel maar als je de veiligheid in acht neemt en rustig werkt komt het wel goed.

Als je de ruimte heb zijn die bijzet tafels inderdaad geweldig maar ik laat de grote platen zo zagen dat ze in mijn auto passen,
daarom heb ik aan 1 bijzet tafel genoeg om op te werken als dat nodig is.

Ik heb 4 van die kunststof hoeken van 150mm om haaks te verlijmen gekocht via AliExpress kosten waren totaal ongeveer 22 euro.

Mvg, :).
 

Arend Roos

Nieuw lid
1 mei 2018
1
0
Beste Ger, fantastisch mooi gemaakt ook met heel veel geduld top !
Nu alleen de keuken nog even, is maar een klein klusje voor jou, ik zou de keuken ook maar zelf maken als je zo handig bent, een universele werktafel kan je dan goed van pas komen, succes !:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.