Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 13 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 121

De bouw van mijn Pizzaoven / Houtoven

Jaja...het mag van mijn vrouwtje, er komt een échte pizzaoven
    Ik zal natuurlijk wel wat plaatjes posten maar heb vooral vragen
    Omdat we hier met een grote groep handige mannen/vrouwen zijn hoop ik dat er hier mensen zijn die mij verder kunnen helpen

Ik ben dus aan het zoeken naar materialen, nu staat marktplaats er vol mee, dus waarom duur doen als je ook voor een koopje een leuk restant kan bemachtigen....

Op MP komt ik oa. tegen VUILWERK METSELSTENEN
    Wat moet ik mij hier bij voorstellen ? zijn dat stenen die je gebruikt daar waar je ze niet meer ziet ofzo ? (dus geen mooie stenen)
    Met een hamer past alles...

Volgens mij zijn vuilwerk metselstenen bakstenen die uit een gebouw of muur gesloopt zijn en waar nog veel specieresten op zitten.
    Voor een oven heb je vuurvaste stenen en vuurvaste cement nodig.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Kijk is op de site van http://www.broodoven.com/ daar staan alle benodigdheden op
    De eigenaar van deze shop heet Rick .
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Peatey Bekijk Berichten
    Volgens mij zijn vuilwerk metselstenen bakstenen die uit een gebouw of muur gesloopt zijn en waar nog veel specieresten op zitten.
    Voor een oven heb je vuurvaste stenen en vuurvaste cement nodig.
    Vuilwerk stenen zijn stenen met een mindere, visuele, kwaliteit welke gebruikt worden voor onderdelen die niet in het zicht komen. Bijvoorbeeld het binnenspouwblad welke voorzien wordt van stucwerk.
    Met vriendelijke groet, Ronald

Ik hoorde dat vuilwerk stenen niet alleen , zoals hunto al vermelde, niet recht zijn maar ook vaak veel langer in de oven gelegen hebben. Hierdoor harder en beter bestand tegen hitte.

Dat zijn officieel stenen met een schoonheid foutje.
    maar die bestaan eigenlijk niet meer omdat het bakproces tegenwoordig te goed is.

Wat de verkoper op markplaats er mee bedoeld moet je vragen.
    stenen met scheurtjes ed. zou ik overigens niet voor een oven gebruiken.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Je hebt schoon metselwerk en vuil metselwerk, schoon metselwerk het woord zegt het al, is metselwerk wat in het zicht komt en gevoegd wordt. Vuil metselwerk wordt meestal gestuct of is metselwerk bijvoorbeeld op een zolder wat niet zo mooi hoeft te zijn, echter de muren zijn natuurlijk wel recht.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

De stenen zijn niet bedoeld voor de oven, hier worden charmottestenen voor gebruikt
    Waar ik het nu over heb is voor de onderbouw (3,20 x 4,50 L-vorm)
    Die site ken ik Rendew, jammer dat het forum daarvan volledig verdwenen is, stond veel goede info op

Een aantal van de advertenties die ik tegenkwam hadden nieuwe vuilwerk metselstenen, zullen dus wel met een schoonheidsfoutje zijn, voor de onderbouw moet het wel een beetje smoel hebben, dus ook mooi zijn

Alvast bedankt heren

Voor de liefhebbers wat plaatjes

P1020605.jpg
    Aan het begin van de dag zag het er nog zo uit

P1020610.jpg
    Vrouwlief zette haar spierballen in om dit boompje te vellen, en dat lukte
    Voor onze woefies een teken om te kijken of ze ook spelen wilde

P1020616.jpg
    Aan het einde van de dag zag het er zo uit
    Nog een klein beetje schepwerk en de klimop nog wat kortwieken dan kan de bekisting gemaakt worden en beton gestort worden
    Met een hamer past alles...

Het forum was ook van dezelfde Rick hij heeft in zijn tuin ook zelf een houtoven gebouwd voorheen gaf ie ook cursussen over het bouwen van de ovens .
    Daar heb ik samen met edwin en rick in gebakken enne dat is hartstikke tof helaas gaat dat niet op 3 hoog ik amsterdam .
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Forum Rechten