Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015

Keuze lamellenfrees 2dehands

Ik ben al tijdje op zoek naar een lamellenfrees .

en wil geen nieuwe kopen ( te duur van een deftig merk ) en te goedkoop is meestal prut ..

Dus ik kijk regelmatig op internet ..

Kwam de ELU D140 tegen en de ELU DS160 . ( vermoed dat een dewalt type nog hetzelfde is ? )

ds140-elu.jpgds140-elu1.jpgds140-elu1.jpgds140-elu2.jpg

Ook nog op een veiling een Lamello zelf .. maar weinig info over type ( ik wil de gewone koekjes/lamello's gebruiken )

lammello.jpg

Ook nog een skill gezien .. maar dat ziet er maar pruts uit .

skill.jpg

image.jpgIk heb de ELU MBR100 deze komt volgens mij meer overeen met Dewalt .
    Laatst gewijzigd door Nova; 16-03-16 om 22:16.
    Groeten, Eric

Skill heb ik gehad. Lastig ding. Gelukkig opgeblazen zodat ik reden had om een ander te kopen.

De EluMBR100 van Eric lijkt als 2 druppels water op m'n deWalt, net als de stofzak.
    Hier nog een oud draadje waar je misschien nog wat wijzer van wordt; http://www.woodworking.nl/archive/index.php/t-4462.html
    En nog een; http://www.woodworking.nl/showthread...-Lamello/page3
    Misschien is dit iets: http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...reviousPage=lr
    Wat je ook zou kunnen doen is een blokhaakje meenemen en gewoon bij Hornbach en anderen langsgaan en dan kijken of haaks ook echt haaks is over de breedte van het afstelvlak en ook of de knoppen enz goed af/instellen.
    Dan kom je wel wat aan de weet, je krijgt in ieder geval een goede indruk denk ik.
    Dat zou voor mij een manier zijn om het kaf van het koren te scheiden.
    Zo'n hele oude Elu kan goed zijn maar ook afgerausd, da's natuurlijk lastig te zien.
    Laatst gewijzigd door willem1958; 17-03-16 om 03:08.

Aan wat voor prijs zit je te denken? Ik heb zelf een Makita op accu gekocht, die bevalt me erg goed en kost zo'n 220 euro. Kan waarschijnlijk alleen uit als je al accu's hebt die er op passen...

Elu is eind jaren '90 overgenomen door Dewalt. Een aantal van die Elu modellen verkoopt Dewalt nu nog steeds.
    @kitt1977, dat Elu modell wat u toont kunt u beter niet nemen. U kan beter voor het 'steek' model gaan, zoals de originele Lamello machine.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    prijs ik dacht zo een 150 euro max ..

Heb heel veel batterijen 18V bosch .. moest bosch er eentje hebben op 18V die betaalbaar is zou dat idd optie zijn .

Makita heb ik enkel een freesje op 230V van ..

Ik heb al dewalts gezien aan 120-150 euro ( 2dehand ) .tijd terug maar vind er gen meer nu ..

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Een lamello Classic C2 is dat de moeite om te kopen ?

zag deze ook ergens online ..

Kitt; ik heb je een pb gestuurd.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willem1958 Bekijk Berichten
    Kitt; ik heb je een pb gestuurd.
    had de makita wel degelijk gezien ..

maar ik denk niet dat hij weggaat voor die prijs ..

Forum Rechten