ervaringen (goede)kope lamellenfrees

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Hallo,
ik zit er aan te denken om een lamellen frees aan mezelf kado te doen voor onder de kerstboom :lol:
Nu loop ik al een tijdje watertandend naar de lamello classic te kijken, maar de prijs houd me nog wel tegen.
Er zijn ook nog goedkopere opties, waarvan de makita wel hele goede reviews krijgt.
Maar, er zijn, als je op marktplaats kijkt, ook machines voor een tiende van de prijs van een lamello classic te koop. Voor een kleine 40/50 euro heb je een onbekend merk.
Nu is mijn vraag, heeft er iemand ervaringen met die goedkope machines. Ik heb op dit forum al wel een topic gelezen waarin de FERM werd bejubeld en bespuugd...

Is het verstandig om nog een beetje door te sparen en toch voor een A-merk te gaan, of zijn die goedkopere machines ook wel goed genoeg. (Ik ben een doodgewone hobbyist, maar wel pietje precies...)
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Ik was waarschijnlijk één van de personen die de Ferm bejubelde. Nieuw voor €20 aangeschaft (via BVA-Auctions) en vind het prima werken. Als je een nieuwe kan vinden voor rond die prijs zou ik het zeker aanraden. Mocht je er uiteindelijk niet tevreden over zijn dan is er geen man overboord.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Ik heb me twee jaar terug een tweedehands DEWALT gekocht voor 120€ of zo.
Bevalt nog steeds prima, had heb ook bij de verkoper getest;-).

Zo heb ik voor een aanvaardbare prijs toch een betere kwaliteit.

Aan Lamello zelf kan denk ik geen ander merk tippen, maar de prijs is er dan ook wel naar.

Liever een tweedehands van een zekere kwaliteit dan nieuwe rommel. Hangt af van je eisen natuurlijk.

Groeten, en succes met je dilemma ;)

Steven
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ik heb ook een Ferm lamello frees. Ik heb hem niet heel vaak gebruikt, maar de keren dat het wel het geval was, werkt deze prima.