Wat is een goedeLamellenfrees? Ferm, Dewalt, Makita, Lamello

Jeweetje

Actieve deelnemer
10 jul 2021
27
11
Zeeuws Vlaanderen
Heb de Makita accu versie in m-box besteld bij Toolnation, helaas is de beloofde levertijd al verdrievoudigd . Accu versie is goedkoper en levert 20 punten op voor de kadowinkel. Had nog punten staan, bestel er nog maar een accu van.
 

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
Heb de Makita accu versie in m-box besteld bij Toolnation, helaas is de beloofde levertijd al verdrievoudigd . Accu versie is goedkoper en levert 20 punten op voor de kadowinkel. Had nog punten staan, bestel er nog maar een accu van.
Ik vond de accu-versie tegenvallen qua prestaties. Vreet ook accu’s, daarnaast is dit bij uitstek een machine om met stofafzuiging te gebruiken, dat doet het draadloze aspect een beetje teniet. Wel handig op locatie, maar hoe vaak doe je dat?

Rick
 

Johannes77

Actieve deelnemer
16 sep 2016
141
23
Drachten

Jeweetje

Actieve deelnemer
10 jul 2021
27
11
Zeeuws Vlaanderen
Mijn indruk is dat, voor mijn gebruik, het zwakste punt van de Ferm lamellenfrees de frees zelf is. Ik heb dat ding nog niet vaak gebruikt, maar ik kan geen sleufje frezen zonder dat het hout verbrandt en de rook van het werkstuk komt.
Nu bedacht ik dat ik er een beter freesje in kan zetten, bijv van Makita. Weet iemand of dat past? De doorsnede van beide freesjes is 100 mm, maar ik weet niet of de as past. De Ferm is 22 m ø
Makita freesjes Hebben ook een asgat van 22mm. Zal dus passen, zou zelf die bij ecotools bestellen.
 

Jeweetje

Actieve deelnemer
10 jul 2021
27
11
Zeeuws Vlaanderen
Ik vond de accu-versie tegenvallen qua prestaties. Vreet ook accu’s, daarnaast is dit bij uitstek een machine om met stofafzuiging te gebruiken, dat doet het draadloze aspect een beetje teniet. Wel handig op locatie, maar hoe vaak doe je dat?

Rick
Jammer dat je teleurgesteld bent, lees juist positieve reacties ook over de accuduur. De accu versie is goedkoper en levert weer punten op voor een gratis accu in de kadowinkel.
Heb een aantal Makita accu tools welke ik met een Festoolstofzuiger gebruik en 2 bedrade schuurmachines, de snoeren zitten altijd in de knoop met de stofzuigerslang als ik klaar ben🥴.
 

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Ik heb de Ferm; nu in de aanbieding bij Praxis.

Ik gebruik 'm regelmatig en hij doet z'n ding prima. Een bladje van Ecotools erin en gaan!
Die heb ik ook. Afstellen is knudde maar als je altijd vaste instellingen gebruikt valt er best mee te werken.
De schroefdraged zijn van low budget ijzer, dus die roesten snel.
Ik gebruik wel betere lamellen, die van ferm zijn te slap en te splinterig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.