Start project kerstmis 2016

P

Pel

Guest
Theo hoe oud ben jij? En Pel, wat is jouw leeftijd?........ waarom vraag ik dat eigenlijk:confused:

Fons

Fons, dat vraag ik omdat ik geen kinderen aan wil zetten dat ze machines zoals die combiné gaat gebruiken en er ongelukken gebeuren, daarom en anders nergens om.

Groet Pel.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Fons, dat vraag ik omdat ik geen kinderen aan wil zetten dat ze machines zoals die combiné gaat gebruiken en er ongelukken gebeuren, daarom en anders nergens om.

Groet Pel.
Geen zorgen! Ben voorzichtiger als mijn vader zelfs :D en ben geen kind meer! Maar zeker goede bezorgdheid! Maar eveneens kan het ook bij volwassenen, zo is mijn vader een volledige nagel kwijt!
 

Theo74

Actieve deelnemer
Je bent zo oud als je je voelt . Om de een of andere reden, zat er in mijn hoofd dat je een kleine 10 jaar jonger was. Maar laat ik over je leeftijd maar ophouden, mijn wederhelft kijkt al vreemd als ze over mijn schouder mee gluurt :eek:. Leeftijd zegt niets over hoe kundig een houtbewerker is. Ik was laatst bij iemand wiens zoon van 8 de mooiste krullen uit meranti schaaft. En dat zonder hulp van zijn vader en met een handschaaf.

Maar goed, dat sponsor idee is zo gek nog niet. Ik weet niet of ze dan in Belgie ook hebben. Maar hier heb je de voedselbank. Ik vermoed dat een dergelijk instituut je zou kunnen helpen met het verkrijgen van sponsoring. In de vorm van houd of iets dergelijks. Het initiatief is gewoon heel mooi. En als mensen jou houd zouden geven, dan ben jij al weer een stuk geholpen.

Succes met het project, ik blijf het zeker volgen. Het is dat Nederlands Limburg al zo ver weg is voor mij, anders had ik zeker wel wat zelfgemaakte speelgoed aan je willen geven. Maar wie weet, ik zal er eens op broeden.
 
P

Pel

Guest
Ik was aan het twijfelen, want stel je eens voor dat je een kind van een jaar of twaalf zou zijn en de machines zou aan zetten omdat ze dat op het forum hebben gezegd, en er zouden ongelukken zijn gebeurd. Maar blij te horen dat je geen kind meer bent, anders zou je op dit tijdstip toch al in bed hebben gelegen neem ik aan.

Groet Pel.
 

Theo74

Actieve deelnemer
Theo hoe oud ben jij? En Pel, wat is jouw leeftijd?........ waarom vraag ik dat eigenlijk
confused.png


Fons

Ik moest even nadenken over je vraag. Maar over 20 dagen wordt ik 42.

Voor een deel om dezelfde reden als waarom Pel het vraagt. Ik zou het niet zo waarderen als een volwassene mijn kinderen aanraadt, om een decoupeerzaag op zijn kop onder hout te monteren. Daar help ik ze zelf liever bij, omdat de vingers nog wat langer mee moeten gaan. Vraag me alleen niet, waarom het in me opkwam dat Jolien mogelijk een jong persoon zou kunnen zijn. Want dat zou ik je niet kunnen vertellen.

En voor een ander deel, omdat ik hoopte dat als ze echt heel jong was geweest, dat iemand op dit forum die bij haar in de buurt woont haar zou helpen, als zou blijken dat ze echt jong was. De houtbewerkers community staat er om bekend om hulpvaardig naar andere houtbewerkers en geïnteresseerden te zijn. In ik vind dit zo'n mooi initiatief, dat ik hoop dat anderen haar helpen om zoveel mogelijk speelgoed voor de kinderen te maken. Zoals gezegd, ik moet nog even nadenken of en hoe ik het speelgoed bij haar zou krijgen. En ook nog een gaatje in de projecten kalender zien te vinden, die lijkt zich alleen maar meer te vullen de laatste tijd.
 
Laatst bewerkt:

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Ik moest even nadenken over je vraag. Maar over 20 dagen wordt ik 42.

Voor een deel om dezelfde reden als waarom Pel het vraagt. Ik zou het niet zo waarderen als een volwassene mijn kinderen aanraadt, om een decoupeerzaag op zijn kop onder hout te monteren. Daar help ik ze zelf liever bij, omdat de vingers nog wat langer mee moeten gaan. Vraag me alleen niet, waarom het in me opkwam dat Jolien mogelijk een jong persoon zou kunnen zijn. Want dat zou ik je niet kunnen vertellen.

En voor een ander deel, omdat ik hoopte dat als ze echt heel jong was geweest, dat iemand op dit forum die bij haar in de buurt woont haar zou helpen, als zou blijken dat ze echt jong was. De houtbewerkers community staat er om bekend om hulpvaardig naar andere houtbewerkers en geïnteresseerden te zijn. In ik vind dit zo'n mooi initiatief, dat ik hoop dat anderen haar helpen om zoveel mogelijk speelgoed voor de kinderen te maken. Zoals gezegd, ik moet nog even nadenken of en hoe ik het speelgoed bij haar zou krijgen. En ook nog een gaatje in de projecten kalender zien te vinden, die lijkt zich alleen maar meer te vullen de laatste tijd.

Klopt! Achja, zal er maar niets om geven zeker dat ik als 12jarige werd aanzien terwijl ik 10 jaar ouder en wijzer ben!
En je zou hetzelfde initiatief kunnen ondernemen! Moet niet perse zo grootschalig zijn natuurlijk! Zou het ook kunnen meegeven aan personen die verre reizen maken naar arme landen, maar dan kan ik het zelf niet overhandigen wat minder leuk is natuurlijk. En ook, hier in eigen land zijn er genoeg kinderen die ook niets krijgen met kerst of nieuwjaar of eender welk feest!
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Heb je al gedacht aan crowdfunding? Kickstarter, gofundme(?) en zo zijn er nog wel meer sites waar je tegenwoordig een campagne kan starten.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Goede reflectie mannen! Er zijn ook regelmatig jongens op het forum die met machines werken, hou die s.v.p. ook in de gaten, zijn meestal wat onbesuisder van aard:rolleyes:.

Ik vind het een mooi initiatief van Jolien! En haar opmerking over kleinschaligheid is ook een waardevol uitgangspunt. Volgens mij gaan we toe naar een tijdperk waarin een groter beroep op wederkerigheid zal worden gedaan. Dat hoeft niet altijd via de geldcircuits te verlopen en daarom is crowdfunding in eerste instantie misschien te hoog gegrepen. Ik heb regelmatig resten hout staan die ze goed zou kunnen gebruiken, alleen woon ik zo'n beetje aan de ander kant van de Benelux:(. Maar wie weet zijn er houtbewerkers die in Limburg wonen en hun houtresten willen doneren?

Fons
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Goede reflectie mannen! Er zijn ook regelmatig jongens op het forum die met machines werken, hou die s.v.p. ook in de gaten, zijn meestal wat onbesuisder van aard:rolleyes:.

Ik vind het een mooi initiatief van Jolien! En haar opmerking over kleinschaligheid is ook een waardevol uitgangspunt. Volgens mij gaan we toe naar een tijdperk waarin een groter beroep op wederkerigheid zal worden gedaan. Dat hoeft niet altijd via de geldcircuits te verlopen en daarom is crowdfunding in eerste instantie misschien te hoog gegrepen. Ik heb regelmatig resten hout staan die ze goed zou kunnen gebruiken, alleen woon ik zo'n beetje aan de ander kant van de Benelux:(. Maar wie weet zijn er houtbewerkers die in Limburg wonen en hun houtresten willen doneren?

Fons

Inderdaad! Naar een volgend jaar toe is crowdfunding misschien een mooi idee, maar voor nu hou ik het met op het industrieterrein te gaan kijken! Heb alvast heel wat plannetjes gevonden die ik kan uitvoeren! Dus van zo gauw ik tijd heb, ga ik langs op het industrieterrein om hout te sprokkelen. En dan zien we hoe ver ik kom! Kijk er alvast heel erg naar uit om het hele proces te doorlopen en zeker om de hoop voertuigen afgewerkt bij elkaar te zien! Alleen weet ik niet of de kleine meisjes ook zo blij zullen zijn met een vliegtuig, auto, boot of trein. Dus daarvoor ben ik nog een beetje op zoek!

Jolien
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Ik weet niet of je toegang hebt tot een draaibank (misschien in de vriendenkring van je vader) Maar voor meisjes kan een thee/koffie set ook leuk zijn.
Misschien dat ik er over heb gelezen maar voor mogelijke ideeën misschien wel belangrijk, welke leeftijden verwacht je te bereiken?

Moest je trouwens hulp nodig hebben bij het maken van mallen die kunnen gebruikt worden om het maken van dezelfde dingen te vereenvoudigen wil ik daar gerust bij helpen.
 
P

Pel

Guest
Misschien dat er draaiers in de buurt wonen die wat tolletjes willen draaien, hier gaat praktisch maar weinig hout aan, maar is toch leuk speelgoed? Trouwens als ik je ergens mee kan helpen je bent altijd welkom.

Groet Pel.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Ik weet niet of je toegang hebt tot een draaibank (misschien in de vriendenkring van je vader) Maar voor meisjes kan een thee/koffie set ook leuk zijn.
Misschien dat ik er over heb gelezen maar voor mogelijke ideeën misschien wel belangrijk, welke leeftijden verwacht je te bereiken?

Moest je trouwens hulp nodig hebben bij het maken van mallen die kunnen gebruikt worden om het maken van dezelfde dingen te vereenvoudigen wil ik daar gerust bij helpen.
3 jaar tot 6 à 7 jaar heb ik voor ogen.
Mijn bompa heeft nog een oude draaibank staan die ik eventueel wel zou mogen lenen aangezien hij hem kwijt wilt!
Hoe bedoel je om mallen te maken? Sorry maar ben op dat vlak nog een leek :D bedoel je hiermee hulpstukken/jigs?
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Inderdaad Hulpstukken, jigs

Een bepaalde vorm die je dan op een stuk hout bevestigd en daar langs freest met een bovenfreesje met een lagertje.

Voor bijveelbeeld de dieren die je aanhaalde is een hulpstuk/jig makkelijk om het werk wat vlotter te laten gaan.

Ik heb hier een cnc freesmachine en lasersnijmachine staan en daarmee is zo'n jig maken zo gebeurt.
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Misschien voor meisjes een pop maken? Maar dan gewoon plat:

39a1fe7d8eaef732e029c36d71d4b8f7.jpg


Oogjes toevoegen (boor). Gewoon je eigen draai er aan geven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.