Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 106
    Ik vind het een leuk initiatief! Daarom zou ik graag de tweede willen zijn onder het mom van DTV naar een HH.
    Top ! Ik hoop dat het een goed-bekeken en veelgebruikt topic gaat worden !

Succes met deze DTV !!!
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Ik zit met het volgende:
    Ik heb een stammetje waarvan ik graag een plak af wil zagen en daarna door de vandiktebank zou willen halen. Het beste leek het mij om dit te doen met een lintzaag. Helaas heb ik geen lintzaag tot beschikking waar de stam onder past. Heeft iemand misschien een lintzaag en/of een vandiktebank die hiervoor gebruikt zou kunnen worden?Kan iemand mij hier misschien mee helpen? Ik woon in de buurt van Eindhoven (Best) ik heb een auto tot mijn beschikking dus een stukje rijden is geen enkel probleem. Heeft iemand 1 van de twee apparaten is dat ook prima. Met name de lintzaag is van belang, de vandiktebank scheelt alleen enorm veel schuurwerk Zou prettig als iemand mij zou kunnen helpen. Alvast bedankt!
    Ben je al geslaagd in je missie Lars ??
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Helaas nog niet, ik heb 1 bericht gekregen van een forumlid die een tafelzaag had en een schaafmachine. Daarmee zou het wel moeten lukken maar het hout laat zich niet echt prettig zagen op een zaagtafel, verbrand snel en je moet er dan aardig wat van af schaven. Maar het blijft een optie als ik verder nergens terecht kan.
    Ik heb in de buurt gevraagd bij een houthandel maar daar ''beginnen ze niet aan'' jammer genoeg. In Eindhoven schijn je voor 10 euro per uur gebruik te kunnen maken van allerlei houtbewerkingsmachines maar de kans is groot dat je daar eerst een cursus moet volgen. Dit is om te voorkomen dat mensen de machines slopen door onwetendheid. Dus dan tikt het ook behoorlijk aan. Ik ga deze week nog even bellen hoe het echt zit.
    Dus voorlopig nog niet helemaal succesvol.
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

over welke kant moet die plak gezaagd worden
    wil je een plank van 11cm hebben of van 17 ?
    Met een hamer past alles...

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Lars, ik heb niet gereageerd omdat je iemand in de buurt zoekt.
    Eventueel kun je wel bij mij terecht, maar ja, dan is het even rijden...

Groet,
    Jan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    over welke kant moet die plak gezaagd worden
    wil je een plank van 11cm hebben of van 17 ?
    Eigenlijk een plank van 17cm omdat die tekening aan die kant verschrikkelijk mooi is

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maja158 Bekijk Berichten
    Lars, ik heb niet gereageerd omdat je iemand in de buurt zoekt.
    Eventueel kun je wel bij mij terecht, maar ja, dan is het even rijden...

Groet,
    Jan
    Bedankt voor de reactie, Drenthe is voor mij behoorlijk ver weg helaas
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Ik had je ook al willen berichten en m'n meber kan tot 17,5 cm dus dat gaat net maar ik zag het stadsatelier in Eindhoven voor een tientje per uur als je incidenteel iets wil doen en dacht ik; voor een tientje ben je sneller klaar en voor minder dan dat je naar Wormerveer (Zaanstreek) rijdt en het is ook wel een rit voor één zaagsnede.
    Wat me een beetje bevreemd is dat er geen mensen een beetje in jouw buurt zitten met een lintzaag. (12000 leden)
    Misschien nu je weer een beetje bovenaan staat dat het opnieuw gelezen wordt door een forumlid in de buurt?
    En anders nog een keer opnieuw vragen over een paar weken zodat je weer bovenaan staat.

Groet Willem
    Laatst gewijzigd door willem1958; 06-01-16 om 14:27.

Ik woon in de buurt (Eindhoven)maar mijn lintzaag is net gebroken en ik weet dat Civic ook hier in de buurt woont en Rien is altijd wel zo vriendelijk denk ik al kan ik niet voor anderen spreken . Ik zou Rien maar eens proberen, aardige man met een hoop leuke verhalen en kennis in huis.

En dit is de website van het stadsatelier https://ateliereindhoven.nl Ligt ook niet zo ver van Best , ik zal meer dan een half uur moeten fietsen denk ik

Hey Lars,

Ik heb dit topic nog niet eerder gezien maar je bent van harte welkom in Oostelbeers.
    Ik ben in het bezit van een vrij grote lintzaag maar met mijn de cirkelzaag kan dit waarschijnlijk beter.
    Vlakken en vandikte is ook geen probleem.
    Stuur maar een p.b. tje met je telefoonnummer en ik bel je voor iets af te spreken.
    Alleen vanaf morgenmiddag tot en met zondag ben ik in Frankrijk om wat Notenhout te scoren.

Forum Rechten