Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 9 van de 9 EersteEerste ... 789
Resultaten 81 tot 87 van de 87
    oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Seb, van je fouten kun je alleen maar leren, altijd eerst afmonteren daarna pas verven, als het helemaal klaar is dan is dit klein leed snel vergeten.

Groet Pel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Seb, van je fouten kun je alleen maar leren, altijd eerst afmonteren daarna pas verven, als het helemaal klaar is dan is dit klein leed snel vergeten.

Groet Pel.
    Idd, als het af zal ik er wel eens kunnen mee lachen. Ondertussen een 2e afwerklaag et de roller aangebracht, nu maar hopen dat het spuiten vlot gaat.
    mvg, seb

Gisteren beide kanten van de deurtjes nog eens kunnen overspuiten. Vanochtend voelden ze goed droog aan, dus met een klein hartje de deurtjes opgehangen...
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      IMG_6625.jpg
Bekeken:   237
Grootte:   40,6 KB
ID:        46686

Naam:      IMG_6626.jpg
Bekeken:   231
Grootte:   43,7 KB
ID:        46687

Naam:      IMG_6627.jpg
Bekeken:   230
Grootte:   34,8 KB
ID:        46688

Naam:      IMG_6628.jpg
Bekeken:   230
Grootte:   37,3 KB
ID:        46689

Naam:      IMG_6629.jpg
Bekeken:   231
Grootte:   39,6 KB
ID:        46690
    Ben superblij met het resultaat, al het negatieve van de voorbije week vloeit weg... Nu nog de rolluikbak aanpakken, de niet-overschilderbare silicone verwijderen van het raam, hersiliconen en de schilderwerken kunnen beginnen. Oja, ook nog de legplanken voor de eiken kast maken en behandelen!
    Het is hier prachtig mooi weer vandaag, en ik ben dolgelukkig dat wat met een nachtmerrie begon uiteindelijk toch nog goed is uitgekomen!
    De schilderwerken hebben niet veel met houtbewerking te maken, maar ik zal toch nog enkele foto's posten van de afwerking.
    mvg, seb

Erg mooi geworden! En wat is het toch fijn dat alle ellende dan is vergeten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seb Bekijk Berichten
    hersiliconen en de schilderwerken kunnen beginnen
    Even voor de zekerheid. Siliconenkit is toch bedoeld voor natte ruimtes en beslist niet voor delen die moeten worden geverfd? Siliconenbesmetting is de nachtmerrie van elke schilder. Daar moet je acrylaatkit voor gebruiken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edozat1 Bekijk Berichten
    Erg mooi geworden! En wat is het toch fijn dat alle ellende dan is vergeten.

Even voor de zekerheid. Siliconenkit is toch bedoeld voor natte ruimtes en beslist niet voor delen die moeten worden geverfd? Siliconenbesmetting is de nachtmerrie van elke schilder. Daar moet je acrylaatkit voor gebruiken.
    Er worden tegenwoordig ook beglazing kitten gebruikt op siliconen basis

Ik gebruik hiervoor "silicone" zoals Parabond Glazing, dit is een ms-polymeer, perfect overschilderbaar. Voor de buitenkant gebruik ik Parasilico VP, in het ralkleur van mijn ramen, dit is ook een perfect overschilderbare "beglazingskit". Voor de schilderwerken binnen (tussen muur en plafond,...) gebruik ik ook de Parabond Glazing. Met "Acrylaatkitten" heb ik slechte ervaringen. Ok, het spuit makkelijk en werkt heel makkelijk af, onmiddellijk overschilderbaar (de meeste toch), maar je ziet toch heel vaak in woningen dat de verf op dergelijke kit precies een beetje "open" gaat, (er ontstaat een scheurtje in de verf). Met de Parabond heb ik dat nog niet voorgehad.
    mvg, seb

Ah, u noemt voor het gemak alles maar silicone kit.
    Ik zou het beestje gewoon bijmde naam noemen. Polymeer is geen silicone.

Forum Rechten