Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 50

Onderwerp: stevige schragen

stevige schragen

Na tijd gerommeld te hebben met onhandige en veel te lichte "goedkope schragen van de bouwmarkt" en nu tijdens het herinrichten van nieuw opgebouwde garage, ging ik op zoek een een goed zelfbouwontwerp voor een set schragen. Deze spraken me gelijk aan: https://www.youtube.com/watch?v=GkqhJh2wSgM

Ik heb maar niet moeilijk gedaan en voor 5 dollar het bouwplan gekocht. Met dit behoorlijk gedocumenteerde bouwplan, had ik redelijk vlot een setje gemaakt. Een aanrader wat mij betreft!

Ziet er idd zeer solide uit. Ook stevig in elkaar gezet met witte lijm en schroeven. Als klap op de vuurpijl FSC hout, ofwel een TOP project!
    Met vriendelijke groet, Ronald

Ja, ziet er goed uit.
    Moet ik ook nog eens doen.

Dat ziet er degelijk uit! Mooi gemaakt

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Goed ontwerp inderdaad. Dat losse balkje bovenin is ook makkelijk te vervangen, dus je kan er gewoon doorheenzagen.

Mooi ontwerp. Ook maar de tekening gekocht en binnenkort maken.

Ze zijn ook netjes aan de wand op te bergen:

Ja, ik ben blij het ontwerpje gewoon maar gekocht te hebben. Ik vond eerst "Dit kan ik zelf toch ook wel uitwerken", maar dit scheelt enorm veel tijd en frustratie :-)

Het is wel belangrijk nauwkeurig te werken, te blijven nadenken en na elke stap even te zien of je op de goede weg bent. Ik dacht tot bijna de laastste stap aan toe "Hoe kan dit werken?" en dan ineens zie het systeem! :-)

En oja: de maatvoering is gebaseerd op "2-by-4". Die maat is volgens mij minder gemeengoed in Nederland. Komt neer op 38mm x 89mm. Bij een bouwmarkt-voor-de-professional-zo-eentje-waar-je-een-KvK-voor-moet-hebben kon ik ze in lengtes van 2.70 en 4.20 vinden. Van de 2.70 lengtes heb ik er 5 gebruikt.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Knap!
    Ik was van plan om een set deftige schragen te maken en deze gaan het volgens mij worden
    Kan je in deze plannen ook het type bouten/moeren terugvinden of moet je dit zelf wat bekijken?

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    De schragen zien er inderdaad bijzonder robuust uit.
    Heeft de rode spanband op de eerste foto nog een doel/functie, of vangt de topbalk alle krachten op.
    Ze zijn ook netjes aan de wand op te bergen schrijf je. Bij het zien van die foto dacht ik als eerste;
    Nu de wand nog netjes maken ;-))
    Mooi gedaan.

Groet,
    Jan

Forum Rechten