Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 61
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edjebel Bekijk Berichten
    je schrijft of een 7 meter overspanning zou kunnen voor de dakdragers/ligger.

mitek is een producent die licenties uitgeeft voor daktruss en verdiepingsliggers via hun kun je deze producenten benaderen voor een plan.

een bouwpakket voor het dak dus.
    Waar kan ik in de benelux Mitek vinden?
    Op de deutse site vind ik de Posi-Struts wel een mooi alternatief, spijtig genoeg geen technische fiche

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Maak eerst een bouwtekening en laat een constructieberekening maken. Beide heb je toch nodig voor de vergunning.

Zo'n overspanning is prima te maken. Ik zou dat niet doen volgens dat plaatje met die sporenkap. Dat ziet er erg vreemd uit allemaal. Maar daar heb je een constructeur voor.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Of kijk eens naar finnjoist. Super spul en met basis gereedschap te plaatsen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Hoe ga je de afzuiging en stroomtoevoer doen van de zaagtafel? Het meest handige is langs boven, dus dan kan je tegelijk een steunpaal plaatsen, en samen met de wanden van de afwerkingsruimte heb je dan maar maximale overspanningen van ongeveer 3m50.
    De afkortzaag zet je beter dicht bij je hout opslag of ingang, afkorten is vaak de eerste operatie en hier moet je naar het ander uiteinde lopen.
    Maar het is allemaal niet eenvoudig, ik zit zelf nog te puzzelen hoe ik het beste mijn werkplaats ga inrichten.

Was er niet een of ander Engels boek waar in uitgelegd stond over een efficiëntie inrichting van een werkplaats.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenchWorks Bekijk Berichten
    Hoe ga je de afzuiging en stroomtoevoer doen van de zaagtafel? Het meest handige is langs boven, dus dan kan je tegelijk een steunpaal plaatsen, en samen met de wanden van de afwerkingsruimte heb je dan maar maximale overspanningen van ongeveer 3m50.
    De afkortzaag zet je beter dicht bij je hout opslag of ingang, afkorten is vaak de eerste operatie en hier moet je naar het ander uiteinde lopen.
    Maar het is allemaal niet eenvoudig, ik zit zelf nog te puzzelen hoe ik het beste mijn werkplaats ga inrichten.
    Ik had inderdaad van boven in gedachten. De afzuiger wil ik op de bovenverdieping plaatsen en dan het leidingwerk aan de vloerbalken hangen. Het leek mij flexibeler om de ruimte zonder balk in te kunnen delen, dan valt er makkelijker te schuiven. Al zal dat natuurlijk niet snel nodig zijn als er een goed plan bedacht is.

Vraag me af of zo'n afzuigunit genoeg zuigkracht heeft als deze boven het leidingensysteem geplaatst is dan wanneer deze op de gelijkvloers geplaatst is?

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door velpenox Bekijk Berichten
    Vraag me af of zo'n afzuigunit genoeg zuigkracht heeft als deze boven het leidingensysteem geplaatst is dan wanneer deze op de gelijkvloers geplaatst is?
    Leuke vraag die bij het verpompen van media met een hoge dichtheid erg belangrijk is!
    Het verschil in luchtdruk dat optreedt door het hoogteverschil van 3m is verwaarloosbaar, de invloed van het weer is groter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefmen Bekijk Berichten
    Was er niet een of ander Engels boek waar in uitgelegd stond over een efficiëntie inrichting van een werkplaats.
    Andy Rae, Workshop Idea Book, Taunton Press, Newtown, CT: 2006
    ISBN13 9781561586950
    http://www.amazon.co.uk/Workshop-Ide.../dp/1561586951 (voor ~GBP 4)

Hier een plaatje van de flow

Screen Shot 2015-01-08 at 10.11.43.jpg

(hmm kan dat plaatje niet groter?)
    Laatst gewijzigd door jberends; 08-01-15 om 10:17.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HansB Bekijk Berichten
    Leuke vraag die bij het verpompen van media met een hoge dichtheid erg belangrijk is!
    Het verschil in luchtdruk dat optreedt door het hoogteverschil van 3m is verwaarloosbaar, de invloed van het weer is groter.
    Hopelijk blijft het mooi weer

Forum Rechten