Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37

Question trend diamant steen en vloeistof (ruitensproeier vloeistof of glasex?)

Dames en Heren mag ik even uit uw kennis putten

Ik heb een trend steen en daar heb ik een peperdure vloeistof bij gekocht
    dat spul is om te voorkomen dat je steen gaat roesten denk ik

nu zie ik dat paul sellers hier zeep voor gebruikt
    hij schrijft dat dat zeep voor autoruiten is geloof ik maar ik kan het niet terug vinden
    hij heeft wel andere stenen.

weet iemand of ik dat ook kan doen en zo ja wat voor zeep moet ik dan kopen?

ik meen er ook hier op het forum iets over te hebben gelezen maar ik kan het ook hier niet meer terug vinden.

alvast bedankt

jeroen

Gewoon de goedkoopste ruitenreiniger kopen die je kan vinden. Dat is trouwens ook wat die Trend vloeistof is, maar daar vragen ze plots heel veel geld voor.
    Sucking at something is the first step towards being sorta good at something.

dus gewoon dat spul dat je voor 4 eurie bij de halfords haald per 4 liter?

Gewoon Glassex of Instanet of zo, het goedkoopste dat je kan vinden. Dat zit ook meteen in een handige spuitfles, dat werkt makkelijker dan ruitensproeier vloeistof. Veel heb je in elk geval niet nodig, met een fles doe je behoorlijk lang hoor.

geweldig bedankt!
    heb nog wel een lege spuitfles een ook nog wel ruiten vloeistof dus dat wordt slijpen geblazen vanavond
    heb een hoop mooie oude spulletjes gekocht in engeland van daar

nog een vraagje

ik gebruik de diamant steen ook om mijn water stenen te vlakken zou die zeep negatieve gevolgen kunnen hebben voor die waterstenen
    nu spoel ik de steen eerst even af
    ga dan vlakken
    en na het reinigen van de steen spuit ik weer het vloeibare goud van trend er op

Ik zou de diamantstenen idd eerst afspoelen alvorens de waterstenen te vlakken. Ik weet niet of het kwaad zou kunnen met de ruitenwisser vloeistof, maar de waterstenen zijn wat duur om het mee te proberen.

In principe kan je op diamantplaten ook gewoon water gebruiken, maar dan kunnen ze gaan roesten. De alcohol in glasreiniger voorkomt dit. Indien er toch roest zou ontstaan kan je dit met een eenvoudige gom weer verwijderen, trucje van forumlid Roeland :-)

Vergeet je geen foto's te posten van je nieuwe spulletjes in het "oude nieuwe handgereedschap-topic"? Ik ben best wel benieuwd :-)

Afspoelen zou ik alleen doen net voor het opbergen. Als je de waterstenen vlakt is afspoelen ervoor niet nodig, of je moet verwachten dat er vrij grote ijzervijlzels aanwezig zijn.

voor de zekerheid spoel ik de boel wel even af, kleine moeite.
    ik had al zo'n vermoeden dat dat een gewoon gummetje was die as meegeleverd die werkt inderdaad prachtig

bedankt voor de info

zal binnen kort eens wat foto's maken van dat oude spul en posten

Als het zou zijn om roesten te voorkomen: geen detergentoplossing gebruiken - daar zit vooral veel water in. De Trend lapping fluid is een dunne minerale olie (zie bijvoorbeeld hier http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...72185853,d.ZWU) en zou je dus kunnen vervangen door een ander dun olieproduct, zoals WD40 of nog dunner. Bijvoorbeeld een mengsel van wasbenzine en petroleum.

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reinoud Bekijk Berichten
    Gewoon de goedkoopste ruitenreiniger kopen die je kan vinden. Dat is trouwens ook wat die Trend vloeistof is, maar daar vragen ze plots heel veel geld voor.
    Nee dus. Dat het duur is klopt - dat het ruitenreiniger is absoluut niet.

O? Bedankt!

De (ex) chemicus op mijn werk snapte ook al niet dat ruiten reiniger roest zou voorkomen.

Zelf snap ik niet veel van dit soort dingen:
    In de sheet lees ik bijvoorbeeld dat het om Isoparaffinic Hydrocarbon gaat met daarachter: 40% - 70%.
    Ik neem nu aan dat dat de inhoudt op basis van volume is maar wat is dan de resterende 60 tot 30%?

zou je die Isoparaffinic Hydrocarbon ergens los kunnen kopen voor een zacht prijsje?

wat zou een goede verhouding wasbenzine/petrolium zijn?
    en als het olie is moet ik dan de boel niet ontvetten voor ik ze loslaat op mijn water stenen?

Ik vraag me af Waarom paul sellers zeep gebruikt, zou hij rvs slijpstenen hebben en heeft de zeep dan een andere functie?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten