Goeiemiddag allemaal
Na vele positieve ervaringen hier op het forum gelezen te hebben, heb ik maandag een inca 260 gekocht. De verkoper had de lintzaag zelf gekocht met het oog op het opknappen ervan (nieuwe lagers, rubbers…). Door tijdgebrek is dat er niet allemaal van gekomen. Enkel lagers van de geleiders zijn al vervangen. Bij het bezichtigen liep de motor vlot, maar liep het lint constant van de wielen. De geleiders stonden wat vreemd, dus ik dacht dat het daaraan lag. Voor €50 met 3 ‘Tuff saw’ zagen bij kon het niet mislopen dacht ik.
Het is mijn eerste lintzaag. Ik heb me dus verder ingelezen en wat uitgeprobeerd. Na twee dagen proberen, loopt het zaaglint nu redelijk stabiel als ik alle geleiders uit de weg zet. De lintzaag ligt wel in het midden van het bovenwiel. Als ik de tanden net laat uitsteken bovenaan, loopt het lint er onderaan steeds af. Is dat heel problematisch? En is volgens jullie de rubber dringend aan vervanging toe, of kan dit nog even wachten?
Als ik naar de plaatsing van de geleiders kijk, dan loopt het lint niet in het midden van beide geleiders. Het gaat heel dicht bij één van de geleiderhouders. Is dit normaal?
Nog een paar korte vraagjes:
Ik weet dat op de sommige foto’s het lint verkeerd ligt. Ik had toen nog niet door dat je het lint eenvoudig zelf kan omdraaien. Dit vond ik de duidelijkste uitleg ervoor:
Sorry voor de vele vragen. Ik heb al veel geleerd met alles doornemen, maar had nu toch wat specifieke vragen.
Alvast bedankt voor alle info!!!
Na vele positieve ervaringen hier op het forum gelezen te hebben, heb ik maandag een inca 260 gekocht. De verkoper had de lintzaag zelf gekocht met het oog op het opknappen ervan (nieuwe lagers, rubbers…). Door tijdgebrek is dat er niet allemaal van gekomen. Enkel lagers van de geleiders zijn al vervangen. Bij het bezichtigen liep de motor vlot, maar liep het lint constant van de wielen. De geleiders stonden wat vreemd, dus ik dacht dat het daaraan lag. Voor €50 met 3 ‘Tuff saw’ zagen bij kon het niet mislopen dacht ik.
Het is mijn eerste lintzaag. Ik heb me dus verder ingelezen en wat uitgeprobeerd. Na twee dagen proberen, loopt het zaaglint nu redelijk stabiel als ik alle geleiders uit de weg zet. De lintzaag ligt wel in het midden van het bovenwiel. Als ik de tanden net laat uitsteken bovenaan, loopt het lint er onderaan steeds af. Is dat heel problematisch? En is volgens jullie de rubber dringend aan vervanging toe, of kan dit nog even wachten?
Als ik naar de plaatsing van de geleiders kijk, dan loopt het lint niet in het midden van beide geleiders. Het gaat heel dicht bij één van de geleiderhouders. Is dit normaal?
Nog een paar korte vraagjes:
- Ik heb op het forum een thread gezien van iemand die mooie gekleurde inlays had gemaakt, maar vind de thread niet meer terug. Weet iemand nog wie dat was zodat ik die persoon kan contacteren of hij/zij er eventueel nog over heeft?
- De plastic behuizing is redelijk stuk. Mijn idee is om dit met secondenlijm en eventueel wat epoxy (om de barsten volledig op te vullen) te maken. Is dit doenbaar? Of heeft iemand een behuizing liggen van een machine voor reserve-onderdelen?
- De zagen hebben wat roest erop. Zien ze er nog bruikbaar uit, of beter nieuwe kopen?
Ik weet dat op de sommige foto’s het lint verkeerd ligt. Ik had toen nog niet door dat je het lint eenvoudig zelf kan omdraaien. Dit vond ik de duidelijkste uitleg ervoor:
Sorry voor de vele vragen. Ik heb al veel geleerd met alles doornemen, maar had nu toch wat specifieke vragen.
Alvast bedankt voor alle info!!!