Je gaat zelf moeten uitzoeken hoe het beestje geschakeld is.... zo te zien is het al lang niet meer het originele circuit....
Is vermoedelijk niet zo heel ingewikkeld.....
Ga de kabels na, en probeer van iedere component te weten te komen wat die is, wat die moet doen, en meet na of de spanningen kloppen.
Ben zelf niet de grote specialist..... maar wil proberen te helpen.
De kabeltjes op de foto kan ik niet zo goed volgen..... Ik vermoed dat de stroom binnenkomt langs de vieraderige kabel die naar het witte relais van moeller loopt (dit relais is vermoedelijk achteraf in de machine geplaatst). de drie fases gaan naar de ingang op dit relais (klemmen T1 tot T3). De aarding gaat naar een klemmetje waar die is doorgelinkt met de aarding van de machine, doet er verder niet toe. Begin al met te meten of de stroom daar toekomt zoals het hoort.... Ga dan na waar de uitgang van de relais naartoe gaat, vermoedelijk naar de nokkenschakelaar (die 2 snelheden kan selecteren?). Van daaruit gaat de stroom dan naar die 2 identieke zwarte, oudere componenten. Ik ben niet helemaal zeker wat deze zijn... overbelastingsrelais? Van daaruit gaan denk ik twee kabels naar de motor, 1 voor elke snelheid...
Ga na hoe de witte relais geschakeld wordt. Voor alle duidelijkheis de klemmen T1 t.e.m. T3 zijn de inkomende stroom. De klemmen L1 en L3 de uitgaande, die vermoedelijk naar de nokkenschakelaar gaat. De klemmen 13 en 14 sturen het relais. Ga na hoe dit stuurcircuit juist werkt. vermoedelijk gaat het om een start- stopschakeling (zoek dit even op op google). De noodstop zal vermoedelijk ook in de sturing van dit relais betrokken zijn.
Meet na of de stroom toekomt op het witte relais, en of hij doorgelaten wordt.
Doe hetzelfde op de nokkenschakelaar en de 2 andere componenten (staat hier en merk of typenummer op?).
Klopt het dat alles op 3fasen werkt, en de neuter nergens voorkomt (is blauwe draad gebruikt, maar ik vermoed dat men weinig rekening gehouden heeft met de kleur van de draden).
Ik kan onmogelijk op de foto de draden volgen, en het is me ook niet duidelijk wat de andere componenten zijn van achteren bekeken: drukknop? lampje? noodstop?
In het stuurcircuit van de witte relais zou ook een smeltzekering verwerkt kunnen zijn, deze zeker ook controleren.
De noodstop staat toch in de correcte positie?
Hoe zet je de machine juist in werking? drukknop? hoe zet je ze uit? zelfde drukknop? andere? hoe zijn deze knoppen aangesloten?
Dus samengevat: kijken of de stroom binnenkomt en tot waar die wordt doorgelaten.
nagaan hoe het stuurcircuit dat het witte relais stuurt via de klemmen 13 & 14 juist werkt.
Wil gerust verder proberen te helpen, ik kom ongeveer 1 keer per dag of om de 2 dagen op het forum.