PDA

Bekijk Volledige Versie : Festool voorafscheider

jaap
18-09-18, 17:44
Op ons forum praten we al jaren over cyclonen etc om het bulk van het stof te scheiden voordat het de stofzuigen invliegt. Festool heeft nu ook een variant, niet goedkoop dat wel. Had er nog niet over gehoord, maar timmerman Koos demonstreert het.

https://www.youtube.com/watch?v=hot7U5Bb3yc

BenBinnen
18-09-18, 19:22
https://www.youtube.com/watch?v=Gy8woMC1Tgo
https://www.youtube.com/watch?v=66UqgLJp1w0

hstraat
18-09-18, 20:01
333 euro was goedkoopste prijs die ik kon vinden. kun je een hele mooie cycloonsysteem van bouwen en nog gereedschap kopen ook. Waarom moet het altijd zo duur zijn bij Festool?

handig18
19-09-18, 06:54
Bij amazon 304, maar zag ook al de eerste klacht.
De zuigkracht zou minder zijn, doordat e.e.a. niet goed afsluit.
Dit zou me echter tegenvallen van festool.
zou deze ook passen op ouderevstofzuigers, b.v. Ctl33?

Bert Vanderveen
19-09-18, 13:32
Peter Parfitt heeft in zijn laatste youtubejes wat laten zien over dit ding. Ook een redelijk uitgebreide test - blijkt 98 procent op te vangen.

Erik van Voorst
25-09-18, 16:22
ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe hij zuigt als hij al voor 80 procent vol zit...die test zie je (nog) nergens.
eigenlijk niet benieuwd laten we eerlijk zijn hij is gewoon te duur (en ik ben een Festool liefhebber)
losse plastic bakkies ervoor moeten 75 euro p/stuk gaan kosten.....really...bah

Peter Parfit is een aardig mens maar zijn tests van Festoolspullen....ik weet het niet meer...hij rept geen woord over de nadelen....hij zegt voor de woodworker...dan zou ik denken okay sluit hem eens aan op je planer...:(

En met zo een gevaarte ga je niet bij een klant naar binnen (is ook niet nodig) dus semi stationair gebruik ?

Wim Kluck
25-09-18, 16:31
Ik had deze ook op het oog. Wat ik uit de documentatie begreep past hij niet op mijn ctl sys. Bovendien maakt het deze stofzuiger groot. Voor wat de prijs betreft die is wel heel erg aan de maat.
Ik zie er maar vanaf.

Erik van Voorst
25-09-18, 16:44
Ik had deze ook op het oog. Wat ik uit de documentatie begreep past hij niet op mijn ctl sys. Bovendien maakt het deze stofzuiger groot. Voor wat de prijs betreft die is wel heel erg aan de maat.
Ik zie er maar vanaf.

past wel hoor..maar het schiet het doel van de ctl sys voorbij (vind ik). Peter Parfit vind het in ieder geval ook daar geweldig.

MarcelG
25-09-18, 17:33
Reken maar eens uit hoeveel stofzakken en of filters je kunt kopen van die aanschafprijs.

Erik van Voorst
25-09-18, 18:42
Reken maar eens uit hoeveel stofzakken en of filters je kunt kopen van die aanschafprijs.

Ik snap wat je bedoelt maar daar gaat het denk ik niet om.

Het gaat om het gebruikersgemak en om de 100procent zuigkracht te behouden (hoewel Festool dat al sowieso vanaf den beginne altijd heeft geclaimed bij zijn stofzuigers).

Het gebruikersgemak stel ik dus ter discussie met enerzijds zijn 20 liter en anderzijds met zijn formaat op de mobiele stofzuiger etc etc.

nu is het meer een zwakke opvolger van bestaande modellen ,en wat de prijs al helemaal niet meer rechtvaardigd...maar goed voor de duidelijkheid ...dit is mijn mening.

Wim Kluck
25-09-18, 20:24
past wel hoor..maar het schiet het doel van de ctl sys voorbij (vind ik). Peter Parfit vind het in ieder geval ook daar geweldig.
Past misschien wel m.b.t. de maat systainer maar niet bij het vermogen van deze stofzuiger.

Erik van Voorst
26-09-18, 08:52
Past misschien wel m.b.t. de maat systainer maar niet bij het vermogen van deze stofzuiger.

Klinkt logisch :D