@KrisG en Bijtel: bedankt voor het kijken. Ik denk dat ik inderdaad eens moet gaan kijken naar de afstand tussen lagers en hoofdas, zoals aangegeven door Jos.
Jos: De hamerslag variant die ik heb gebruik komt inderdaad van Motip en wordt ook verkocht onder de naam Colorworks. De kleur is hamerslag groen. Er zijn geen verdere variaties groen beschikbaar in de hamerslag variant. Zie ook deze link: http://www.motip.com/nl/producten/motip/automotive/universele-lakken/hamerslag-lak/
Het doel is wel geweest om in ieder geval 1 van de lagers te vervangen (die aan de overzijde van de aandrijving). Hier zou ik hulp bij krijgen aangezien ik niet het juiste gereedschap er voor heb alleen is dat niet gelukt/doorgegaan. Ik heb de lager getracht goed schoon te maken en vervolgens met teflon spray behandeld. De lager draait nu soepel genoeg wat mij betreft.
In eerste instantie heb ik wel zelf getracht de lager uit de behuizing te krijgen. Hierdoor zou hij inderdaad iets kunnen zijn verschoven maar nooit zoveel als dat ik nu aan speling heb. Dus wellicht is er door de vorige eigenaar al iets aan geprutst? Als ik het goed heb gezien dan heeft de as ook een schouder (als je dat zo noemt) aan beide kanten waar de lager tegenaan moet komen.
Zal er vanavond eens goed en in alle rust naar kijken.
Groet,
Luuk
Jos: De hamerslag variant die ik heb gebruik komt inderdaad van Motip en wordt ook verkocht onder de naam Colorworks. De kleur is hamerslag groen. Er zijn geen verdere variaties groen beschikbaar in de hamerslag variant. Zie ook deze link: http://www.motip.com/nl/producten/motip/automotive/universele-lakken/hamerslag-lak/
Het doel is wel geweest om in ieder geval 1 van de lagers te vervangen (die aan de overzijde van de aandrijving). Hier zou ik hulp bij krijgen aangezien ik niet het juiste gereedschap er voor heb alleen is dat niet gelukt/doorgegaan. Ik heb de lager getracht goed schoon te maken en vervolgens met teflon spray behandeld. De lager draait nu soepel genoeg wat mij betreft.
In eerste instantie heb ik wel zelf getracht de lager uit de behuizing te krijgen. Hierdoor zou hij inderdaad iets kunnen zijn verschoven maar nooit zoveel als dat ik nu aan speling heb. Dus wellicht is er door de vorige eigenaar al iets aan geprutst? Als ik het goed heb gezien dan heeft de as ook een schouder (als je dat zo noemt) aan beide kanten waar de lager tegenaan moet komen.
Zal er vanavond eens goed en in alle rust naar kijken.
Groet,
Luuk