@ZotVanHout, ben je al verder met het uitdiepen van de lades en Metod corpussen?
@Musicus
het loopt soms anders dan je wenst
ik heb als een Zot
zitten uitzoeken hoe voor de metod mijn eigen methode te vinden om een offerte op te kunnen stellen
de offerte is er gekomen . . . maar de vis heeft nog niet gebeten
maw ik ben in de ontwerp- en onderzoeksfase blijven steken
de maten heb ik nog niet tot de mm uitgerekend
het principe van de maximera is dat de som van de hoogtes van de fronten 800 mm is
daar kom je met verschillende combinaties zoals 400 + 200 + 10 + 10 of 400 + 200 + 200
met je eigen fronten kan je afwijkende combinaties maken bv 300 + 300 + 200
je kan bijkomend binnenlades gebruiken
dus achter een front van 400 kan je er eentje van 100 plaatsen
de duw&open-versie van de maximera is de exceptionnel (zoek op ' ikea exceptionnel vs maximera ')
de exceptionnel wordt wegens het uitwerpmechanisme blijkbaar enkel als buitenlade gebruikt
de mij opgegeven reden is dat het uitwerpen wel eens ongewenst geactiveerd zou kunnen worden
vermits er een ruim hoogteverschil tussen de lade en de fronten is, kan je met de hoogtes van de fronten spelen
van de rijboring ken ik de details niet (het daartoe gekochte corpus zit nog in de doos)
neem je de corpussen van ikea, dan ben je uiteraard aan hun rijboring gebonden gebonden, tenzij je zelf gaat boren
de corpussen maak ik deels zelf
platen voor het corpus + het front op maat laten zagen + afplakken, en rij- + scharnierboring en achterwandgroef maak ik zelf
ik kijk uit naar jouw bedenkingen & ervaringen
succes !