Nieuwe werkplaats

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik ga ze inderdaad hoger laten uitsteken, er zit een trekkende kap op waardoor die blijkbaar niet boven de nok moet uitsteken. Maar hier in de vallei komt de wind altijd uit dezelfde lijn oost-west nooit uit een andere richting, het dak ligt juist in lijn met de wind dus de wind komt nooit van over de nok.

Gisteren heb ik het vol gedaan met schaafsel en aangestampt, ongeveer 5kg. Daarmee kon hij 2 uur lang branden. Er zit veel lucht tussen dus ik vermoed dat het met zaagsel langer kan. Met massief geeft hij meer warmte af omdat met zaagsel isoleer je de wanden gedeeltelijk, maar toch is het een geweldige manier om dat te benutten. En zo kan ik het massief blijven geven aan mijn ouders. Momenteel heb ik ongeveer 12 big bags aangestampt zaagsel liggen...
 

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
Timothy, je hebt het vast heel druk maar ik begin toch heel nieuwsgierig te worden naar de vorderingen :)
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Ik had ook nog een vraag omtrent je houtkachel,

Heb onlangs een huis gekocht met werkruimte bij, ook hier nog heel wat werk aan...
Welk type van deom turbo heb je en welke oppervlakte verwarm je hier ongeveer mee?
Waar heb je de kachel aangekocht?

Ik heb voorlopig enkel info genomen bij broucke maar ben er lang nog niet uit.

Groeten

Bert
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Uhhh..... Leefje nog? Gaat alles goed met je?

Oja, welke warmte-kleur heb je gebruikt voor je ruimtes? :rolleyes:
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Spaander, klopt, dat heb ik ook gelezen. Daarom durfde ik nu de stap te zetten om hem wat directer te benaderen via een mail-alert van dit topic.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo ,
Ik hoop dat ik dit mag schrijven van T !
Ik heb in april nog een mail ontvangen van T hij heeft het heel druk met zijn bedrijf en op de boerderij, dus zullen we even moeten wachten !
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Hier ben ik dan weer, eerst al mijn verontschuldigingen dat ik niet meer op het forum gekomen ben. Ik herinner mij dat ik enkele mails en zelf een oproep gekregen heb het afgelopen jaar, en het zo druk had dat ik vergat te antwoorden.

Wat een jaar, begin dit jaar is mijn vader (61) op het nippertje aan de dood ontsnapt, na een open hart operatie van een uur of 6 was hij gered, maar de eerste uren dachten we dat het gedaan was, dus dat doet je natuurlijk wat. Dan moest ik ook meteen voor de boerderij zorgen, gelukkig was het hartje winter.
Tegelijk zat ik ook volop in de verbouwingen hier buiten en heraanleg van de tuin/opritten. En als dat nog niet genoeg was kreeg ik te horen dat ik een fortuin aan belastingen ging moeten betalen, als je hier namelijk te veel met eigen middelen investeert zonder te lenen dan kan je in een situatie terecht komen waar je sommige jaren voor elke euro die je verdiend hebt, 2 euro belastingen moet betalen. De komende jaren zal ik dan hopelijk bijna niets moeten betalen, maar dat was natuurlijk een zware slag voor het moraal.

Reden genoeg om het allemaal beu te worden, geen motivatie meer. Waar ik vroeger 10 dagen aan een bestelling werkte deed ik er opeens 30 dagen over. Bij de minste mogelijkheid zat ik buiten te werken. Mails die zich opstapelen, voicemail vol enz...
Dan komt er nog bij kijken dat ik sinds december samenwoon in het appartement boven het atelier, op zich gaat dat heel goed maar dat is een heel ander ritme dan bij "mamma en papa". Waar ik vroeger werkte tot 20u en om 20.30 papierwerk begon te doen, kan ik dat nu zelden voor 22u doen, en soms wil je ook gewoon eens tv kijken en lekker niets doen.

Maar ja, de zomer en de oogst zijn voorbij, ik raak stilaan weer bij met mijn bestellingen en de motivatie groeit weer. Vorige week tot het laatste moment gewacht om een dringende bestelling te maken waar ik in het beste geval 8 dagen aan werk, hier moest die absoluut 4,5 dagen later af zijn. En dat is ook gelukt met werkdagen van 14 uur, en dat was eerlijk gezegd geweldig om te doen, echt kicken ook al ben je daarna 2 dagen KO.

Het afgelopen jaar heb ik nagenoeg niets veranderd binnen de werkplaats, de aandacht lag op de buitenkant want ik was die modderige weg beu.

Eerst een kraan gehuurd om de oude betonnen vloer deels op te breken en de opritten te her aanleggen.

P1010048.jpg

Dan zelf de bekisting gemaakt voor een nieuwe beton die verder ging tot aan de nieuwe poort, het plaatsen en polieren heb ik laten doen.

P1010237.jpg

Ik heb ook alle hagen uitgetrokken en de tuinaannemer tegenover heeft nieuwe geplant (beuk+meidoorn) en de kasseien borduren geplaatst. De dolomiet stenen hebben we zelf geplaatst, zo'n 18 kuub.

P1010346.jpg

Sectionale poort zelf geplaatst ( heb deze in februari 2015 besteld, aangekomen in juli 2016 (eerst was die in een verkeerde kleur aangekomen))

P1010436.jpg

Plantjes groeien mooi en sinds begin augustus hebben we ook een bijenkorf staan.

P1010440.jpg

Kippenren met zelfgemaakt kippenhok, ik wilde absoluut zicht hebben op kippen vanuit de werkplaats, ze lopen grotendeels vrij rond dus ze waren er even niet.

P1010437.jpg
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Hey Timothy

Had al paar keer op je youtube channel gereageerd (cfenmatisse) ;-) en ik sta nog steeds versteld van je werk.

Ik ben zelf ook zelfstandig en bevindt me momenteel in de fase die jij achter de rug hebt, financieel rot land hier en even geen moed meer.
Ik trek me op aan je verhaal , thanks for that !!

En, jij leeft mijn droom, voila :)
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
90
West-Friesland
Hallo Timothy,

Fijn om weer wat van jou te lezen en gelukkig is het de goede kant op gegaan met je vader.
Hoe gaat het nu met je vader is hij al weer opgeknapt?

Ja, op je zelf wonen, is ook een hele verandering in je leven dat even moet wennen voor allebei.
Maar dat komt allemaal wel goed als alles weer zijn normale gangetje gaat.

De werkplaats en je tijdelijke woning ziet er best wel mooi zo uit van buiten.
Veel plezier en succes met je werk en ik hoop weer veel van je te lezen.

Mvg, :).

 

roelp

Actieve deelnemer
25 okt 2013
49
0
Welkom terug!
Ik had de nieuwe filmpjes op je youtube kanaal al gezien, en dat is weer de moeite! Ik ga nu eens rap deel 5 en 6 bekijken!
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
goed te horen dat t weer beter gaat met je vader en met jou en je je motivatie weer terug hebt! zonder motivatie is het ( allemaal) lastig!
blij dat je weer terug ben in ieder geval :):)
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
@ Bram, iedere zelfstandige die ik ken had mij gewaarschuwd, na een jaar of 3 krijg je een klap. Ik vond het moeilijk om te geloven want alles liep super goed en ik dacht alles goed uitgepland te hebben. Maar inderdaad, nu kan ik het zelf ook zeggen, dit is even doorbijten en een nieuw ritme vinden. Waar zit jij er nu ongeveer mee?

@Spaander, met mijn vader gaat het goed al heeft hij nu hartkleppen en een aorta van titanium (beschadigd door stress) en hoor je zijn hart meters ver kloppen. Normaal gezien krijg je hierna 1-2 jaar werk onbekwaamheid, hij zat na 2 maanden weer op de tractor...
 

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
Hey Timothy,

Vervelend om te lezen maar gelukkig zijn jullie allen op de weg terug!

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.