Nieuwe tools topic

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
ach je hebt niet perse festool nodig om mooie gaten te maken of wat zwaardere schroeven in te draaien. en de centrotec sets zijn erg mooi, duurzaam en veelzijdig in gebruik heb de laatste 3 varianten dus wel een idee waar ik t over heb.
de festools komen gelukkig ook niet altijd als beste uit de test...milwaukee en mafell doen t op sommige vlakke (stukken) beter...maar dat is de discussie niet, de adapter maakt het gebruik van de accessoires mogelijk....daar gaat t om. net zo goed als dat de centrotec kop op de metabo past...alleen mar leuk toch dat t allemaal wat universeler te gebruiken is? niet iedereen heeft behoefte of de centen voor een werkplaat vol groen en grijs
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
ach je hebt niet perse festool nodig om mooie gaten te maken of wat zwaardere schroeven in te draaien. en de centrotec sets zijn erg mooi, duurzaam en veelzijdig in gebruik heb de laatste 3 varianten dus wel een idee waar ik t over heb.
de festools komen gelukkig ook niet altijd als beste uit de test...milwaukee en mafell doen t op sommige vlakke (stukken) beter...maar dat is de discussie niet, de adapter maakt het gebruik van de accessoires mogelijk....daar gaat t om. net zo goed als dat de centrotec kop op de metabo past...alleen mar leuk toch dat t allemaal wat universeler te gebruiken is? niet iedereen heeft behoefte of de centen voor een werkplaat vol groen en grijs

Of rood.. ;) Maar dat is precies wat het is. Hoe meer slimme universele accessoires, hoe beter! Hopelijk is het patent er binnenkort af en komt iemand met zo'n montagepakket CE-SORT, alleen dan niet voor €400/€450,-. :D
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Of rood.. ;) Maar dat is precies wat het is. Hoe meer slimme universele accessoires, hoe beter! Hopelijk is het patent er binnenkort af en komt iemand met zo'n montagepakket CE-SORT, alleen dan niet voor €400/€450,-. :D
Dit setje van Axminster is Centrotec compatibel en komt in de buurt > http://www.axminster.co.uk/axminster-tradesman-kit-bag-102-accessory-bits-507260

De Metabo komt trouwens in de plek van mijn Festool Cxs. Fijn apparaat zonder meer, vooral de C grip werkt erg fijn, maar eigenlijk echt alleen geschikt voor indraaien schroeven (en kleine gaten boren). Met deze Metabo BS 18 Quick en straks de SB 18 LTX Quick BL erbij heb ik zowel mijn kleine als grote machine op 1 (accu)platform en nog Centrotec compatibel ook. Daarnaast zijn de lihd accu's van Metabo ook een uitkomst.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
610
57
Provincie Zeeland
Tuffsaw pakketje binnen: Zojuist met sabrecut lint even uitgeprobeerd, 15cm grenen ging prima, 16cm eiken ging ook goed (wel langzamer natuurlijk).
Eerste serieuze test geslaagd dus. Nu maar eens een geleider maken, die zat er niet bij.
image.jpg
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Tja, ik was al een tijdje aan het loeren. Een gebroken pootje maakte mij niet al te happig bij de één, een medeforummer (hierboven) stak mij de loef af bij de ander. Vandaag toch succesvol boodschappen gedaan. ;)

Tadaaaaa

Zijaanzicht 1.jpg

:cool:

Ik zal voor (mijn vragen aan) Pieter even een apart topicje starten. :rolleyes:
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
vandaag een zo goed als nieuwe (maart 2016)hbm 400 lintzaag opgehaald via marktplaats.
machine zag er goed uit en voor €500 een goede koop lijkt mij.
ga er tzt een onderstel met wielen op maken

Gefeliciteerd, ben benieuwd naar je ervaringen.

- - - Updated - - -

Mooi Hunto, veel plezier met de Inca!
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.833
395
38
Enkhuizen
De zaag gister avond afgesteld.
2 uur werk aan gehad er klopte helemaal niks van.
De vorige eigenaar (welke er 1 maand mee gewerkt heeft) had em zo beroerd afgesteld.
't was om te huilen

na alles afsteld en gesmeerd te hebben draaide hij prima.
Enige is dat hij een beetje wiebeld.
Dus ik ga als ik de schuur ga maken de wielen balanceren met plakloodjes.
hij zaagt prima maar het bijgeleverde lint is ver@#$# door de vorige eigenaar.
zal tzt een paar linten bij tuffsaws halen.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
De zaag gister avond afgesteld.
2 uur werk aan gehad er klopte helemaal niks van.
De vorige eigenaar (welke er 1 maand mee gewerkt heeft) had em zo beroerd afgesteld.
't was om te huilen

na alles afsteld en gesmeerd te hebben draaide hij prima.
Enige is dat hij een beetje wiebeld.
Dus ik ga als ik de schuur ga maken de wielen balanceren met plakloodjes.
hij zaagt prima maar het bijgeleverde lint is ver@#$# door de vorige eigenaar.
zal tzt een paar linten bij tuffsaws halen.

Klinkt als het verhaal van de vorige eigenaar van mijn Hammer.
Als het lint geen hard-point tanden heeft is er wellicht nog wat van te maken.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.515
973
Riemst
Klinkt als het verhaal van de vorige eigenaar van mijn Hammer.
Als het lint geen hard-point tanden heeft is er wellicht nog wat van te maken.

Ik zou een hard-point lint toch niet zomaar afschrijven. De originele Hamer (Felder) linten zijn ook gehard, maar toch zonder veel moeite te vijlen.
Zetten gaat wat minder. De tanden breken nogal snel.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.833
395
38
Enkhuizen
Het zijn de HBM linten.
Ik had begrepen dat die niet zo kwalitatief zijn.
Was toch al van plan andere te kopen
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
20160413_170742.jpg

Setjes parallel klemmen van bij Rutlands, Bessey vond ik echt te duur...
Deze kunnen max 132cm klemmen, binnenkort eens uittesten.
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Net even bij de Hornbach langsgeweest en tot mijn verbazing een geleiderail gevonden!
Ik wist niet dat ze die daar hadden. En aangezien ik onlangs een Festool TS 55 met slechts 1 geleiderail van 140cm had gekocht. Mocht er nog wel eentje bijkomen.
IMG_1641.jpgEen geleiderail van 140 cm inclusief 2 klemmen. Oke het is geen Festool, maar voor € 39 vond ik het een koopje!

Even de verschillen tussen beide rails:
IMG_1642.jpgIMG_1643.jpgIMG_1645.jpgIMG_1646.jpgIMG_1644.jpgHet enige verschil is de rand die aan de zijkant zit van de geleider maar die gebruik ik nergens voor.
Moet alleen even kijken of ze onderling ook te koppelen zijn óf ik haal nog een geleider bij de Hornbach die ik dan wel koppel.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
9
Gouda
Je betaalt voor deze rail in ieder geval geen prijs dat je er groen van gaat zien ;). Mooi alternatief.
 
P

Pel

Guest
Ik zie geen verschil, alleen dat Kermit de kikker groen zit er niet op, als het goed functioneert spaart het een hele boel geld.

Groet Pel.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.278
171
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Alleen als je de 2 rails aan elkaar wilt koppelen gebruik je bij de Festool en Makita rails allebei de kanalen, terwijl bij deze het achterste kanaal maar half aanwezig is, dat kan lastig knellen zijn met de strips, maar levert zeker een iets minder stabile koppeling op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.