Keuze radiaalboormachine

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.103
2.612
Als je liever iets duurs koopt, dan iets wat gewoon voldoet, zou ik voor een albrecht gaan. Misschien hebben ze hem ook nog goudkleurig. Die boren nog beter.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Je zou Boktor026 natuurlijk ook kunnen vertellen wat in jouw ogen een betere keuze is. Een URL die verwijst naar een betaalbare snelspankop zou vast door een hoop leden gewaardeerd worden. Het zou immers zomaar kunnen dat hij of anderen niet precies weten welke van de beschikbare typen ze moeten kiezen en dat zo'n URL ze dan op weg zou helpen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.103
2.612
Hij wil geen hbm, de reden weet ik niet. Hij kan wat mij betreft kopen wat hij wil. Dat geldt voor iedereen. Volgens mij heb ik in een van de eerste reacties al aangegeven dat zo'n boorkop van hbm prima voldoet. Maar als je het dubbele uit wil geven kan je terecht bij bv rohm. Wil je nog meer uitgeven dan gaat albrecht je gelukkig maken. Maar op een hobbymachine gaat het je verder niets opleveren.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
@Boktor026: in een van de eerdere posts noemde ik al de Albrecht SBF Mk2 (zie ALBRECHT Snelspanboorhouder SBF-plus 1-13mm MK2 - DKMTools - Boorkoppen en toebehoren IMPA 632346 voor een prijsvoorbeeld). @chevy66 heeft natuurlijk wel een punt dat die kop aan de luxe kant is voor deze machine, en mogelijk zelfs wat té goed als je de machine zelf beschouwt. Maar aan de andere kant: qua kwaliteit en gemak is dit wel de snelspanner die ik ooit wil aanschaffen voor dezelfde machine. Ik heb er in het verleden mee mogen werken en ben er zo mee in mijn nopjes dat ik 'm ooit op mijn eigen apparatuur wil kunnen zetten. Maar, voordat je een nieuwe kop koopt, kun je wellicht ook even wachten totdat je de machine in huis hebt, want zo slecht is de kop die er standaard op zit ook weer niet. De rondloopafwijking op mijn exemplaar is heel acceptabel. Nu kan dat per exemplaar flink verschillen in deze prijsklasse, maar toch... Wie weet heb je geluk. Maar dan nog is een snelspankop wel prettig werken hoor.
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
@chevy66 @hdv daar kan ik wat mee. Als ik 'm heb (de RB8S) bepaal ik wat ik doe, een Röhm of een Albrecht. Zal eerst de nauwkeurigheid van de machine meten met een meetklok. Er zit hier ook een metaalbewerker in het gebouw. Die kan me er een lenen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.103
2.612
Op de foto zit er al een snelspankop in die machine. Die wordt er niet bij geleverd?
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
De meeste foto's tonen een conventionele kop, één foto inderdaad een snelspankop. Ben benieuwd....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.