Inrichten nieuwe werkplaats en bouw werkbank

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Zoals ik het zie zijn de tanden van het andere kleinste tandwiel( naast de ketting) volledig afgesleten. Die zul je dus ook moeten vervangen....

Fons

Die heb ik ook vervangen, 2 van de 4 tandwielen zijn vervangen. Echter het tandwiel dat de rollen aandrijft is het probleem..

Ehm gebruik maken van je garantie en hele ding opsturen naar dewalt? Ga je toch zelf niet aan prutsen...

Haha het gaat inderdaad niet om de nieuwe zaagtafel, het betreft een Scheppach HM2.

Euh..hij heeft het over schaven, dat doet hij niet op z'n nieuwe deWalt zaagtafel.:confused:
Of hij heeft wel een hele bijzondere manier van hout schaven ontwikkeld.

Dan ga ik gelijk patent aanvragen :p
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Ter verduidelijking heb ik een korte video gemaakt. Het grote tandwiel rechtsonder hoort volgens mij door die zwarte kap vastgeklemd te worden, dit gebeurd helaas niet. Zodra ik het zwarte kapje draai gaat alles in beweging zoals het hoort.

 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Heb je wel de hendel erbij om de voeding in te schakelen? Deze machine heeft een voeding die je aan en uit kunt zetten.
Die zwarte kap is volgens mij de slipkoppeling.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Heb je wel de hendel erbij om de voeding in te schakelen? Deze machine heeft een voeding die je aan en uit kunt zetten.
Die zwarte kap is volgens mij de slipkoppeling.

Nu vertel je me iets nieuws! Hij draaide namelijk altijd. Kun je misschien uitleggen waar dit hoort te zitten en hoe te bedienen?

edit: ik heb gevonden waar hij hoort, dit zal hoogstwaarschijnlijk het probleem zijn. Ik ga even wat handelaren langs vandaag.

Dit is alleen niet de originele pin denk ik dus op deze zal de hendel niet passen.

image.jpg
image.jpg
 
Laatst bewerkt:

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Er hoort een korte spanstift in te zitten, nummer 41 op tekening, de hendel wordt dan met twee boutjes hier overheen vastgezet. Op het plaatje staat de hendel naar beneden, maar naar boven gemonteerd bediend die een stuk makkelijker. Hoef je niet zo te bukken.

Als tijdelijke oplossing kun je de stift die erin zit op lengte slijpen, zagen lukt niet, daar is die te hard voor. In een stukje resthout, bijvoorbeeld beuk, de gaten boren en die monteren op de as.

Een handelaar zal die onderdelen hoogstwaarschijnlijk niet op voorraad hebben en moeten bestellen.
Zo kun je tenminste voorruit.
 
Laatst bewerkt:

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Er hoort een korte spanstift in te zitten, nummer 41 op tekening, de hendel wordt dan met twee boutjes hier overheen vastgezet. Op het plaatje staat de hendel naar beneden, maar naar boven gemonteerd bediend die een stuk makkelijker. Hoef je niet zo te bukken.

Als tijdelijke oplossing kun je de stift die erin zit op lengte slijpen, zagen lukt niet, daar is die te hard voor. In een stukje resthout, bijvoorbeeld beuk, de gaten boren en die monteren op de as.

Een handelaar zal die onderdelen hoogstwaarschijnlijk niet op voorraad hebben en moeten bestellen.
Zo kun je tenminste voorruit.

Hij werkt weer! Bedankt voor de tips en uitleg!

Ik heb zelfs nog een hendel kunnen vinden en de stift inderdaad iets ingekort zoals je zei.

Toppie!!

image.jpg
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Verse krullen van de werkende HM2 :D. Al een aardig deel gereed maar heb nog genoeg te gaan haha.

image.jpg

En tussendoor de werkbank in elkaar gezet zodat ik gelijk een uitvoer/montage tafel heb. Hij is nog niet klaar maar kan nu voor de projecten dienst doen!

image.jpg
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Vandaag nog een uurtje de tijd gehad om een paneeltje in elkaar te lijmen. Onderling heb ik ze met Domino's bevestigd. Maar wat krijg je een slechte steeksleutel bij zo'n dure machine, slechte bezuiniging als je het mij vraagt... Ik ga er gewoon een mail aan wagen!

IMG_0089.jpg

Bij het paneel al dankbaar gebruik gemaakt van de nieuwe tafel, ik heb hem tijdens het maken kleiner gemaakt omdat me dat handiger leek, nu twijfel ik er toch al weer aan. Zo'n montagetafel kan eigenlijk niet groot genoeg zijn volgens mij haha.

IMG_0090.jpg
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik gebruik mijn domino steeksleutel al bijna tien jaar
Ik denk dat je gewoon domme pech hebt
Ben benieuwd wat festool voor reactie geeft
Mooi paneel trouwens
Mvg Leroy
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Reactie gekregen van Festool, ik moet het via de verdeler regelen maar mag refereren aan de email die ik van hen heb ontvangen. Lekker omslachtig.. Bureaucratie is erg vervelend.

Vandaag nog wel het een en ander kunnen doen, nog wat panelen verlijmd die gaan fungeren als vensterbank en begonnen met het in elkaar zetten van het tv-meubel. Hopelijk morgen een stuk verder met het tv-meubel.

Eerst alles op maat gezaagd en de domino erop los gelaten.
IMG_0134.jpg

Vervolgens de boel lijmen en klemmen.
IMG_0135.jpg
IMG_0136.jpg
IMG_0138.jpg

En de vensterbanken:
IMG_0145.jpg
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Opzich wel logisch de reactie van festool
De verdelers zijn de ogen en oren van festool
Vaak is het makkelijker om langs de winkel te gaan dan het opsturen
Tenzij je hem bij een internetwinkel gekocht hebt
Succes
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
We willen het graag rechtstreeks regelen met de fabrikant als het om garantie gaat, maar de winkelier is altijd het eerste aanspreekpunt. Het zou me verbazen als je geen nieuwe sleutel krijgt trouwens. Dit is duidelijk een productiefoutje.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Hey hallo
Opzich wel logisch de reactie van festool
De verdelers zijn de ogen en oren van festool
Vaak is het makkelijker om langs de winkel te gaan dan het opsturen
Tenzij je hem bij een internetwinkel gekocht hebt
Succes

Ik heb het natuurlijk op internet gekocht haha, om dit soort redenen is het altijd wel makkelijker als je het in de winkel koopt..

We willen het graag rechtstreeks regelen met de fabrikant als het om garantie gaat, maar de winkelier is altijd het eerste aanspreekpunt. Het zou me verbazen als je geen nieuwe sleutel krijgt trouwens. Dit is duidelijk een productiefoutje.

Op de breuk zie je ook duidelijk dat er in het staal iets niet goed gaat, dus ik verwacht ook niet dat ze er moeilijk om zullen doen!

Vandaag nog nieuw speelgoed gehaald (wel in de winkel gehaald overigens :eek:). De Makita BO5041 schuurmachine. Dat schuurt een heel stuk lekkerder dan een normale vlakschuurmachine zeg. Dat ik dat niet eerder heb aangeschaft!!

Het tv-meubel vanavond helemaal in elkaar gezet. Morgen vrouwlief beloofd de hele dag thuis te zijn :p. Dus maandag verder en dan heel het meubel schuren. Als de projecten dan achter de rug zijn gaat het werkplaatsverhaal weer rustig verder (dat zal overigens wel na mijn vakantie zijn denk ik).

IMG_0173.jpg
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Ziet er mooi uit. En ben jaloers op de ruimte haha, maar blijkbaar blijft er altijd wat te wensen :)

Bedankt Jan-Willem! De ruimte is inderdaad erg prettig, maar ik zou ook graag wat ruimte inleveren om de werkplaats aan huis te hebben hoor haha. Ik kan niet snel in een verloren uurtje wat doen. Maar zoals je zegt, er blijft altijd wat te wensen :p.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Vanmorgen het tv-meubel uit de klemmen gehaald en geschuurd tot korrel 240. Ik ben er stiekem wel een beetje trots op eigenlijk :p.

IMG_0201.jpg
IMG_0198.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.