Diep gat boren

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Een boor die langer is zonder dat het zijdelings kan boren, dus alleen aan het einde kan een recht gat boren.
Dan moet er well een mogelijkheid bestaan om het boorsel te verwijderen.

Ik was op een open museum waar out gereedschap te zien was en soms ook gebruikt.

Ik maakte deze foto waar je de speciale boor gebruikt is ome groter recht at te boren in een stam dat waar de zuiger (rechts in de foto) in past, er. was een pomp buiten de building die mijn zonen gebruikte om water mee t pompen, werkte goed.

Old homesteaders wooden waterpump boor.jpg

Twee foto's van een pomp die niet meer gebruikt word.

houten water pomp.jpg

In ground or well part of the pumping.jpg
 

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
208
83
Tja ik zit nog met het volgenden in mijn hoofd; met veel moeite een lang gat door de paal, om vervolgens wel een aansluitdoosje op de achterkant te bevestigen voor de elektronica, dat is toch jammer? Waarom dan niet één van de volgende oplossingen:
  • kastje aan de achter kant infrezen
  • kastje aan de voet van de paal en met laag voltage omhoog.
  • Ruimte onder in de paal uithakken /frezen voor kastje.
  • Kastje ergens buiten de paal in een waterdichte gronddoos
  • Laagvoltage aanvoeren vanuit punt in het huis.
  • De paal doorzagen en voldoende uithollen om alles erin te verwerken en weer lijmen. (die diagonale zaagsnede lijkt me een slimme)
 
  • Leuk
Waarderingen: Fredje kroketje

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.