De bouw van mijn Mancave...

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vanmiddag de filterunit nog maar een keer gerold was toch nog wat vlekkerig
morgen ophangen....

Oh nee....morgen de Jet 22-44 ophalen ;)
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Lekker bezig man! Heb ik het gemist of heb je nog geen oplossing voor de deur?

Ziet er erg gelikt uit allemaal!!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
je bedoeld die garage/kanteldeur ?
Nee het idee is er wel alleen had ik wat andere aankopen gedaan, tijd en temperatuur waren ook niet optimaal, is een zomer klusje ;-) die deuren komen goed
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Toevallig vandaag weer het e.e.a. gedaan
Ik moet eerlijk bekennen dat soms mijn projecten 'help mijn man is een kl....r' gehalte hebben, ik begin er aan en bij 90% komt het ff stil te liggen en dan begin soms ook wat nieuws, niet altijd slim....maargoed, zo kan je nog eens wisselen :)

De muren waren aan 1 kant nog niet dicht, de bovenste strook moest er nog in
Nu keek ik eens om mij heen en viel het me op hoeveel troep er stond van dingen gewoon 'even' afgemaakt moesten worden
2 vliegen in 1 klap, project af en rommel opgeruimt
Dus...vandaag de stukken hout die er stonden om deze muren dicht te maken op maakt gezaagd en allen gemonteerd

Morgen of zondag even de roller er langs halen en dan kunnen de groene afwerklijsten er tegen aan geniet worden

Volgende is dan het mdf dat er staat op maat zagen (plinten voor dochterlief naar kamer) dan is dat ook opgeruimd

Ondertussen ben ik een rek aan het maken voor de Bessey lijmklemmen, enige nadeel is dat er al 2x een stuk is uitgebroken :(
Ik maak dit van een stuk steigerplank dat ik nog had liggen maar dat breekt makkelijk
nu is mijn idee om het van achteren in te boren en dan lange schroeven op elke drager te boren, dan breekt het niet meer en je ziet er niks van

Sorry....foto's volgen, telefoon was leeg
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Als je zin heb in koffie, me meissie heb net een kei goed ding gehaald. Kunnen we ff idieen uitwisselen.
WNt ik zit nog met gigantisch veel vragen, maar dat had je al door denk ik ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Koffie drink ik niet, word je lelijk van zei mijn oma altijd (dus ik ben blij dat vele andere het wel drinken, valt het niet op hoe lelijk ik ben ;))

Anyway....ideeen uitwisselen, altijd leuk ! je mag ook in het mooie lelystad komen buurten, dan kan je de dingen die gedaan zijn in het eggie zien, wellicht heb je daar meer aan ?!
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Een rek voor lijmklemmen maak je het best van multiplex.
Voor de grote zware klemmen heb ik 2x18mm opelkaar gelijmd en daar gleuven in gezaagd voor de klemmen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat weet ik ook wel, maar ik wilde de restjes opmaken :) met de schroeven lukt het ook wel en anders.....dan heb ik nog wel wat MDF, daar lijkt het vast ook wel mee ;-)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Zo...met een beetje creativiteit ook nog wat restjes osb opgemaakt
niet het mooiste project maar voorlopig wel functioneel

20160224_222724.jpg
 
M

Milo-vs

Guest
Zojuist je hele draadje doorgelezen, tegen wat je daar zo gebouwd heb. Mooie schuur met mooi materiaal. Ik blijf m volgen!
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Hier nog 1 die hem opnieuw helemaal heeft doorgelezen, ik ga misschien wel heel brutaal zijn en ook dat mooie Festool groen gebruiken op de werkbank :eek:.

Je hebt echt een geweldige werkruimte zo, met mooi gereedschap :D.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
garagedeur wordt nog vervangen, eerst andere projecten afmaken, maar ik hoop hem wel deze zomer aan te pakken
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Zo...met een beetje creativiteit ook nog wat restjes osb opgemaakt
niet het mooiste project maar voorlopig wel functioneel

Bekijk bijlage 43909

Om de ruimte vol te benutten had ik het rek wat groter gemaakt
Loop ik vd week tegen een mooi setje bessey's aan, 2x 30cm - 4x 60cm en 4x 80cm
Zondag haal ik ze op
is wel gelijk mijn rek weer te klein :)
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Om de ruimte vol te benutten had ik het rek wat groter gemaakt
Loop ik vd week tegen een mooi setje bessey's aan, 2x 30cm - 4x 60cm en 4x 80cm
Zondag haal ik ze op
is wel gelijk mijn rek weer te klein :)

Hè, vervelend hoor haha! Mooi spul die Bessey klemmen!
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Ach, je vond het toch al niet het mooiste project... Kom, maak één die aan jouw eisen voldoet en laat ons meegenieten ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.