De bouw van mijn Mancave...

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik begin me bijna te schamen, de trouwe volgers moeten het al een paar dagen met errug weinig foto's stellen :eek:

Het dingetje voor de gatenboren is klaar

P1090553.jpg

De opbergla voor de festool CMS onderdelen ga ik nog wat anders indelen
Even dacht ik over ophangen maar nu ik één element uit elkaar heb gekregen (wat eerder niet lukte) kan de boel wat anders ingedeeld worden

20150423_215602.jpg

Die zwaaihaak (of hoe het dat ding wat rechts ligt) dat heb ik er nog 1 van, die kan dan mooi links komen liggen
Ik gebruik die dingen nog niet want ik heb nog geen rails, die wilde ik wel monteren maar ik heb ook nog mijn incra mitter en dan is dit echt overkill
wat ik dus met die dingen ga doen weet ik nog niet, weg doen is ook weer zonde
 
Laatst bewerkt:

sankatommy

Nieuw lid
26 aug 2012
20
0
Ik noem em gradenboog.. maar je bent echt goed bezig!! Super plek man! Werkt ook veel lekkerder in een fijne werkplaats :)
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Mooi man, hoe diep is een Kapex eigenlijk. Ik ben van plan om mijn werkblad de diepte (of iets meer) te geven van de toekomstige Kapex.
Is dat genoeg om er een lade systeem kast onder de werkbank te bouwen waar alle systainers in kunnen.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Ik ben jaloers ... gezonde jaloezie dan :cool: knap werk allemaal.

Zwaaihaak, gradenboog ... in het westvlaams ´leugenzwee` zwee is winkelhaak om een beetje te helpen.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ok dus zat ruimte om er allemaal lades in te maken voor systainers.
Zullen er in het begin niet veel zijn, heb er nu nog maar 2.
Voor de excentre en 1 voor mijn Kreg schroeven.
Volgende wordt een bandschuurmachine, maar die komen niet in een sys.
Dus die moet ik apart bij kopen helaas.
 

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Potverdrie, ziet er super netjes uit, mooi gemaakt.
Ik heb toch nog een vraagje (waarschijnlijk heb ik het gemist), maar wat voor afzuigsysteem gebruik je en heb je die buiten staan of staat ie binnen en hoor je die bijna niet ?
Zelf heb ik een hekel aan onnodig stof. Maak je de ruimte onder je werkbanken nog dicht of laat je die zoals het nu is. Ik wil je niet opjagen, maar ik vind dat er altijd te veel onzinnige tijd gaat zitten in het schoonhouden of schoonmaken en het is ook best wel vermoeiend. :rolleyes:
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik heb een scheppach afzuiger voor de grote spanen (schaven enzo) en een paar festool stofzuigers voor het andere werk

Stofzuigers en afzuigers hoor je altijd wel, maar stukken minder dan bijv. mijn schaaf/vandikte bank, die maakt pas herrie :)
Maar een goede gehoorbescherming doet wonderen, vooral als ik die met de radio er in draag, dan heb je nog een lekker muziekje :D

een deel wordt dichtgemaakt, in ieder geval onder de delen waar er gaten geboord zijn
daar maak ik namelijk bakken onder (een soort lade) dan komt alles wat er doorheen valt daar terecht
verder misschien nog overwegen daar waar de CMS modules hangen de ruimte te halveren (in hoogte) ik heb gemerkt met zagen dat er wel wat langs valt (of het is door de gaten gevallen, dat moet ik nog even bekijken

Ik wil het uiteindelijk wel zo hebben dat er inderdaar redelijk schoon blijft
 
Laatst bewerkt:

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Heel netjes, ik heb helaas niets zinnigs toe te voegen. Ik wens je alle plezier toe met datgene dat je tot nu toe al hebt bereikt. Jij bent een goed en mooi voorbeeld voor mijn eigen nog te bouwen werkbank.:)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dank je
Voor mij is het nu de 2e keer dat ik zo een werkbank bouw en ik ben er dik tevreden mee
door de pootje goed na te stellen en zeer stabiel/stijf
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Je zou hier toch haast een harde plasser van krijgen :O

Nee even zonder gein,
Ik heb net je topic in een ruk doorgelezen,
maar man wat krijg jij een prachtige werkplaats zeg, ik ben hard stikke jaloers op je.
Onvoorstelbaar hoe ''ruim'' het oogt nu alles wit is ten opzichte van hoe het eerst was

Ik moet het helaas doen met een dakterras doen (waarom heb ik me door mijn vriendin dat appartement in de stad aan laten praten:( ???)

ik heb wel een vraagje over je werkbank,
Waarom heb je gekozen voor een blad van mdf? Was betonplex niet een stuk duurzamer/ prettiger (lees gladder) geweest om mee te werken?

met vriendelijke groet,
Gert-Jan
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Gertjan, als je er een h... pl....r van krijgt is het misschien tijd om het dakterras in te wijden ;-)
in 1 ruk uitgelezen, haha....dan ben je wel even zoet geweest

Betonplex, eerlijk gezegd weet ik het niet
heb ik ook wel besproken hier bij de eerste werkbank (zelfde principe) en ik meen dat men toen zei dat het té glad is

Het mdf is na schuren met 320 ook aardig glad, ik heb er nog geen nadelige gevolgen van ondervonden
Betonplex is dan ook wel meteen weer erg donker
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Betonplex is idd veel te glad.
als je je werkstuk even aanraakt glijdt ie heen en weer.
ook iets vastklemmen is lastig
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Ik gebruik een meubelplaat als werkblad. Is minder glad als betonplex, en gemakkelijk af te kuisen.
Om te schuren heb ik rails in mijn werkbank om festoolklemmen in te schuiven. En een antikleefmat (idem als wat in besteklades ligt) om het werkstuk op de werkbank te 'kleven'.

Uiteraard zitten er in dit deel van de werkbank geen 'dogholes'. Deze zitten enkel in mijn 'werkeiland'
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik heb mijn hele werkblad gemaakt van Ikea keukenwerkblad. Melamine met een vezelplaat kern, beetje zoals meubelplaat, maar dan 38mm dik. Het is goedkoop, netjes recht, ziet er best leuk uit en is waterdicht (zolang er geen gaten inzitten) en behoorlijk krasbestendig.
Bevalt me nu al een paar jaar prima, maar ik werk natuurlijk wel net iets anders met hout dan de meesten hier.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Het dakterras inwijden? allang gedaan joh :rolleyes:

Dat het wel eens te glad zou kunnen zijn om er materiaal op vast te klemmen had ik nog helemaal niet bij stil gestaan.

maar hoe dan oog dat word een pracht werkplaats, kleine koelkast en beugels in de muur voor een hang mag en je kan er zo intrekken mocht vrouwlief vervelend worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.