CNC wereldkaart

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bedankt allemaal. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost maar vooral veel tijd.

Maar ik ben er nog niet, De stukjes moeten nog schoongemaakt worden en daarna ingeolied.

Het idee is om de stukjes te lijmen op transparant blauwe plexi en dan zo aan de muur te hangen
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Nou Bjorn, dit is echt project van de lange adem.
Wat een monnikenwerk!
Maar het ziet er prima uit, ben benieuwd als het in de olie staat.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Eens geprobeerd of van elke soort eens een stukje te oliën, niet zo goed te zien op foto, maar het onderscheid tussen de soorten wordt/blijft mooi duidelijk

20160904_192448 (2).jpg
 
Laatst bewerkt:

Tessamo

Nieuw lid
5 sep 2016
18
0
Wauw Bjorn! Hoewel ik al tijden mee zit te lezen op dit forum heb ik toch maar een profiel aangemaakt om hier ´wauw' te kunnen zeggen! Aangezien ik zelf enkele maanden geleden in Autocad de wereldkaart heb getekend & gefinetuned om misschien mee te gaan werken wakkert dit topic weer iets aan.
Echt enorm mooi gemaakt zeg! Ik wil graag het totale eindresultaat ook eens zien.
Ik had zelf oorspronkelijk het idee om de dxf te gebruiken icm een graveermachine, maar dit is toch wel iets mooiers.....Meer mensen hier die dit soort dingen fixen met dxfjes?
 
P

Pel

Guest
Geweldig Bjorn, sluit mij volledig aan bij de overige positieve posts.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Prachtig Bjorn, ook zeer mooi dat de houtdraad willekeurig is, ik denk dat je er straks wel enkele spotjes op moet zetten, want chili valt een beetje weg tegen Argentinië en Bolivia. Maar dat kan ook door de foto komen. Ik vind het geweldig mooi Bjorn vooral die mooie kleuren hout. ik denk wel dat het straks als het af is verkeerd hangt, het moest eigenlijk bij mij hangen;)

Groet Pel.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bedankt!

Ik sukkel nog een beetje met de achtergrond. Het idee is om blauwe transparante plexi van 6mm te gaan gebruiken en die plexi 5cm groter te maken dan de omtrekken van de continenten. Hopelijk wordt het duidelijk via de foto hieronder
Nu ben ik al een heel op zoek naar een bedrijf dat me hier bij kan en wil helpen. De plexi heb ik wel al gevonden, maar nog niemand die deze wil uitfrezen of laseren.
Misschien heeft iemand van jullie een tip naar zo'n bedrijf? Liefst in West of Oost Vlaanderen.

F4MYX23INW1AQM92.jpg
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Als ik je nog een ander idee mag geven.

Je kunt de zeven eet ook van esdoornfineer maken. Als je wat vellen weet te bemachtigen met intense vlammen, dan krijg je daar al gratis een watereffect. Dit verf je vervolgens met blauwe ecoline en schuur je daarna licht op. Je krijgt dan dit effect:

Screen Shot 2016-09-16 at 10.42.56.jpg
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bedankt voor de tips, ik heb gemaild naar de Fablab in Gent, hun grote laser zou zeker een optie zijn.

Die esdoornfineer lijkt mij ook wel iets, daar ga ik eens verder naar zoeken

De wereldkaart foto hierboven is niet mijn kaart, dit was een voorbeeld om het idee van de plexi duidelijk te maken. Van mij komt er geen tekst op, maar dit zou je bijvoorbeeld perfect kunnen graveren met een laser.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Nog even nagedacht over Meron zijn voorstel. Ik ga eens het effect uitproberen door de met ecoline gekleurde fineer te lijmen op blauwe transparante plexi en daar dan ledjes achter te monteren. Zou dit nog transparant genoeg zijn om licht door te laten? En welke lijm zou ik hiervoor kunnen gebruiken?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Nog even nagedacht over Meron zijn voorstel. Ik ga eens het effect uitproberen door de met ecoline gekleurde fineer te lijmen op blauwe transparante plexi en daar dan ledjes achter te monteren. Zou dit nog transparant genoeg zijn om licht door te laten? En welke lijm zou ik hiervoor kunnen gebruiken?

@Fluo; ik zou als ik ju was even wat experimenteren met wat proefstukjes tot je iets hebt wat naar je zin is en heb je meteen een beetje de slag te pakken.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik vermoed dat die lichtdoorlatendheid wel gaat lukken, maar beaam wat Willem zegt: Maak eerst eens wat proefstukjes (en post deze vooral op dit forum. Erg leuk een leerzaam).
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
220
't hoofd van Overijssel
Ga niet terug kijken in tien pagina's dus sorry als dit wereld plaatje al eerder geplaatst is.

10277691_10207214446353033_6999212253919560045_n.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.