CNC wereldkaart

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Het nadeel van nabewerken met een dremel of vijltje is dat de randen niet meer zo recht zijn, terwijl een Hegner kaarsrecht kan zagen. Als bij mij 2 stukjes nog niet passen haal ik ze nog even langs het zaagje van de Hegner tot het past.

Om de nabewerking tot een minimum te beperken kun je de volgende keer een vectorprogramma gebruiken voor het ontwerp en een offset instellen. Voor bv een ingelegd/intarsia bijtspeeltje stel ik de offset zo af dat als ik netjes langs de lijn zaag het (bijna) in een keer past. Voor een puzzel gebruik ik een grotere offset, dan is er nog een kleine beetje speling zodat de puzzelstukjes makkelijk weer los kunnen.

Hopelijk heb je hier wat aan :)
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bijna, heel bijnaaaaa, er moeten nog een tiental landen gezaagd worden.

Vandaag was Rusland aan de beurt. 77cm totale lengte, was helemaal geen makkie hoor!!

20160821_142312.jpg20160821_142321.jpg
 
P

Pel

Guest
Het begint op te schieten Bjorn, ben echt benieuwd naar het eindresultaat, dat zal nog wel een hele puzzel worden om ze straks allemaal op de juiste plaats te leggen?

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Ziet er goed uit Bjørn, omdat je verhogingen hebt zie je niet als iets niet helemaal perfect past.

Groet Pel.
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
WOW, heel gaaf geworden! Ik denk dat ie in de loop der jaren alleen maar mooier gaat worden als het een beetje begint te vergrijzen. Super tof!
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Een van de leukste projecten van dit forum denk ik! Het is een keer wat anders dan normaal, ga je dit op een plat lijmen of wat zijn de verdere ideeën?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.