Nieuwe tools topic

TheBaz

Nieuw lid
28 aug 2023
3
3
Bennekom
Ik kon niet echt een voorstel topic vinden, dus dit is meteen mijn eerst post op het forum.
Gisteren heb ik een kity K5 (1983) opgehaald:
MicrosoftTeams-image (8).jpg
Hij is, voor zover ik na kan gaan, redelijk compleet. De langegat boorinrichting is er ook bij.
Ben nu bezig om 'm na jaren stilstand weer gangbaar te maken: alle verstel opties zijn droog en/of roestig.
Nieuwe aandrijfriem kan ook geen kwaad.
Enig wat ik nu mis is de verstelknop voor de vandikte bank(je).
Ik heb de verkoper gevraag hier nog eens naar te kijken maar ik verwacht niet dat ie daar bovenwate komt.
Heeft een van jullie een alternatief hiervoor?

Groet,
Bastiaan
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
In jouw machine zit ook zo'n spline waar je op moet aansluiten? Je kan kijken bij de automaterialen of er een dop is die er op past.
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Dat is klein. Slijt dat niet erg snel? Moet je dat handwiel er elke keer af halen? Weet je ook de maat van het handwiel en de uitsteeklengte van het aandrijfgedeelte?
 
Laatst bewerkt:

Pablo's Casita

Actieve deelnemer
12 mei 2019
26
13
Amsterdam
Wat ik een beetje mis op dit forum is het nieuwe tools topic!

Je kent het allemaal je koopt iets aan (nieuw of 2ehands) en wilt dit graag delen..

Hier de mogelijkheid om iedereen te laten meegenieten van jouw laatste aankoop!

- - - Updated - - -

Wie laat als eerste zijn laatste aankoop zien??
Super leuk! Ik doe mee...
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
234
71
Voor het handwiel van de kity: ik heb even bij de mijne gekeken omdat ik dacht dat het een xzn-profiel zou zijn wat VW gebruikt in auto’s. Dat is helaas niet het geval. Hoef je daar niet naar te zoeken….
 

Boostinator

Nieuw lid
28 mrt 2023
22
3
België
Tijdens onze verbouwingen gebruikte ik aan Parkside (LIDL) bouwstofzuiger, maar deze is na al het breekwerk niet meer in optimale staat om ook het stof van mijn machines op te vangen.

Ik was aan het rondkijken voor een nieuwe, maar werd als beginner wat afgeschrikt door de hoge prijzen van een middenmoot stofzuiger (type Starmix). Gisterenavond merkte ik dat de Makita VC2512L op amazon.de plots gezakt was naar 145 euro, dus meteen eentje gekocht.

De levering is pas voor begin februari, maar het kan misschien anderen ook interesseren?
 

Boostinator

Nieuw lid
28 mrt 2023
22
3
België
Daarnet een Kreg K5 Master Edition tweedehands gekocht. Een goede deal gedaan en gelukkig een verkoper die zich aan zijn woord hield toen hij na mij nog een hoop hogere biedingen kreeg. Ongebruikt en in systainer.

tempImage8ANfvr.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Gisteravond heb ik de bouw van mijn freestafel afgerond en een eerst test gedaan. Het gaat super goed.
Top spul van sautershop. De lift en de geleider hebben beide een stofafzuiging. Dat gaat veel zooi schelen.


Freestafel1.jpgFreestafel2.jpgFreestafel3.jpg
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Rizz en DannyL

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
74
45
SCM minimax sc 1g geleverd .

Staat goed haaks afgeleverd (0.2 mm op een 40 cm via de 5 sneden test) gaat zonder problemen door alles wat ik probeerde zowel multiplex, mdf als hardhout.

WhatsApp Image 2024-02-21 at 15.08.57_a33c689c.jpg

Nu de workshop terug inrichten rond deze zaag en mijn weg wat ermee vinden.
 

Kurt b

Nieuw lid
8 sep 2022
7
0
8630
hoi iedereen, is hier iemand die al over een "ECEM speed tools" vlak en vandiktebank gehoord heeeft?
Ik ga er deze week een oppikken via 2ehands maar ik vindt er op internet niets over terug.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.